اخبار داغ

مبارز انقلابی دهه ۶۰ خوزستان :

روایتی ناگفته از تحرکات منافقین در خوزستان در بحبوحه جنگ تحمیلی

روایتی ناگفته از تحرکات منافقین در خوزستان در بحبوحه جنگ تحمیلی
جوانان انقلابی خوزستانی هم درگیر صدام و جنگ بودند و در داخل هم با ستون پنجم صدام درگیر بودند. اکنون عده ی که می خواهند اینها را تطهیر کنند و شهید سازی کنند واقعا خائن به ملت ایران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، چهار دهه عمر انقلاب، مسیر پرچالش بوده است و انقلاب برای انقلابی شدن و ماندن با دشمنان خارجی و دوستان نابخرد داخلی فشارها وروزگارن سختی را متحمل شده است و آرامش و امنیت امروز ایران و بالاتر شرف و استقلال ایران مرهون پایمردی ها و شجاعت های مردانی است هیچ گاه صحنه را خالی نگذاشته است. ثانیه به ثانیه انقلاب مملو از ایستادگی ملتی است که قرار گذاشته مقابل استکبار خم به ابرو نیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب، چهار دهه عمر انقلاب، مسیر پرچالش بوده است و انقلاب برای انقلابی شدن و ماندن با دشمنان خارجی و دوستان نابخرد داخلی فشارها وروزگارن سختی را متحمل شده است و آرامش و امنیت امروز ایران و بالاتر شرف و استقلال ایران مرهون پایمردی ها و شجاعت های مردانی است هیچ گاه صحنه را خالی نگذاشته است. ثانیه به ثانیه انقلاب مملو از ایستادگی ملتی است که قرار گذاشته مقابل استکبار خم به ابرو نیاورند, رهیاب, .,

دهه 60 انقلاب دهه تثبیت و از سوی مظلومیت نظام است. دهه ی گمنام که هم جنگ در دل دارد و هم صلح، هم ریزش دارد و هم رویش. هم مطهری دارد و هم بهشتی. دهه 60 هم شهید دارد و هم جلاد . در این دوران پرتلاطم انقلاب که روند رو به پیشرفت خود را طی می کند کمتر فرصت بازگشایی این دهه ایجاد شده است و مشکل تاریخ همین جا است و هر کسی از این فرصت بهره جسته و دنبال تاریخ نگاری می شود و سعی می کنند جلاد را جای شهید بنشانند.

, دهه 60 انقلاب دهه تثبیت و از سوی مظلومیت نظام است. دهه ی گمنام که هم جنگ در دل دارد و هم صلح، هم ریزش دارد و هم رویش. هم مطهری دارد و هم بهشتی. دهه 60 هم شهید دارد و هم جلاد . در این دوران پرتلاطم انقلاب که روند رو به پیشرفت خود را طی می کند کمتر فرصت بازگشایی این دهه ایجاد شده است و مشکل تاریخ همین جا است و هر کسی از این فرصت بهره جسته و دنبال تاریخ نگاری می شود و سعی می کنند جلاد را جای شهید بنشانند, .,

برای تقریر روایتی واقعی و جذاب از التهابات آن دوران، گفت و گوی صمیمی و بی تکلف با شاهد آن دوران داشتیم. مردی مبارز که پیش و پس انقلاب با انقلاب بوده است و یادگاری های از جنگ نیز یدک می کشد. حجت الاسلام والمسلمین صادق کرمانشاهی، قدیمی های اهواز از نسل امروز بهتر شیخ صادق را می شناسند و از سخنوری های وی و مهاجه های پرحرارت وی با مجاهدین منافق خاطراتی شیرین در ذهن دارند.

, برای تقریر روایتی واقعی و جذاب از التهابات آن دوران، گفت و گوی صمیمی و بی تکلف با شاهد آن دوران داشتیم. مردی مبارز که پیش و پس انقلاب با انقلاب بوده است و یادگاری های از جنگ نیز یدک می کشد. حجت الاسلام والمسلمین صادق کرمانشاهی، قدیمی های اهواز از نسل امروز بهتر شیخ صادق را می شناسند و از سخنوری های وی و مهاجه های پرحرارت وی با مجاهدین منافق خاطراتی شیرین در ذهن دارند, .,

رهیاب: از فضای سیاسی حاکم بر ان دوران بگوید؟

, رهیاب: از فضای سیاسی حاکم بر ان دوران بگوید؟, ,

کرمانشاهی : من خدمت برادران و خواهران مبارز سلام می کنم. به نظرم بازگشایی و پرداختن به دهه 60 انقلاب در وهله اول یک واجب است. دهه 60 هم سفیدی داشت و هم سیاهی. دوران مبارز هم دشواری دارد و هم حلاوت. انقلاب تازه شده بود و هنوز سره از ناسره معلوم نبود. همه جریانات اطراف امام بودند که البته این هنر امام ره بودند ولی این جریانات یارای همراهی امام را نداشتند. بنی صدر بود قطب زاده بود و از طرفی شهید مطهری و بهشتی هم بودند.

, کرمانشاهی : من خدمت برادران و خواهران مبارز سلام می کنم. به نظرم بازگشایی و پرداختن به دهه 60 انقلاب در وهله اول یک واجب است. دهه 60 هم سفیدی داشت و هم سیاهی. دوران مبارز هم دشواری دارد و هم حلاوت. انقلاب تازه شده بود و هنوز سره از ناسره معلوم نبود. همه جریانات اطراف امام بودند که البته این هنر امام ره بودند ولی این جریانات یارای همراهی امام را نداشتند. بنی صدر بود قطب زاده بود و از طرفی شهید مطهری و بهشتی هم بودند, .,

رهیاب:مبارزه چرا آغاز شد؟

, رهیاب:مبارزه چرا آغاز شد؟,

کرمانشاهی: ذات انقلاب اسلامی مبارزه با کفر بود و از طرفی تا انقلاب شد استیصال و در ماندگی استکبار آشکار بود و معلوم بود این مستکبرین به این راحتی کوتاه نمی آیند زیرا نظامی سرکارآمده بود که ایدئولوژی غرب را به چالش می کشید. ایادی داخلی این استکبار از پرروش یافتگان مکتب تا جیره خوران ساواکی در داخل کشور مبارزه فکری و نظامی را شروع کرده بودند.

, کرمانشاهی: ذات انقلاب اسلامی مبارزه با کفر بود و از طرفی تا انقلاب شد استیصال و در ماندگی استکبار آشکار بود و معلوم بود این مستکبرین به این راحتی کوتاه نمی آیند زیرا نظامی سرکارآمده بود که ایدئولوژی غرب را به چالش می کشید. ایادی داخلی این استکبار از پرروش یافتگان مکتب تا جیره خوران ساواکی در داخل کشور مبارزه فکری و نظامی را شروع کرده بودند, .,

رهیاب:چه جریان های در اهواز در حال مبارزه با انقلاب بودند؟

, رهیاب:چه جریان های در اهواز در حال مبارزه با انقلاب بودند؟,

کرمانشاهی: داخل کشور به لحاظ فکری اوایل توده ای ها و التقاطی ها با نگاه به شرق در اهواز حضور قوی داشتند که اکثریت توده ای ها دنبال مبارزه فکری بودند ولی اقلیت توده ی ها دنبال مبارزه نظامی و خشونت بودند.

, کرمانشاهی: داخل کشور به لحاظ فکری اوایل توده ای ها و التقاطی ها با نگاه به شرق در اهواز حضور قوی داشتند که اکثریت توده ای ها دنبال مبارزه فکری بودند ولی اقلیت توده ی ها دنبال مبارزه نظامی و خشونت بودند, . ,

رهیاب:منافقین در این ایام چه رفتارهای داشت؟

, رهیاب:منافقین در این ایام چه رفتارهای داشت؟,

کرمانشاهی: منافقین از سال 54 که تغییر ایدئولوژی دادند و اسلام را حذف کردند البته اینها از اسلام استفاده پوششی می کردند و در میتینگ های سیاسی خود همیشه"بنام خدا وبنام خلق قهرمان " می گفتند ولی باطن کمونیستی داشتند.

, کرمانشاهی: منافقین از سال 54 که تغییر ایدئولوژی دادند و اسلام را حذف کردند البته اینها از اسلام استفاده پوششی می کردند و در میتینگ های سیاسی خود همیشه"بنام خدا وبنام خلق قهرمان " می گفتند ولی باطن کمونیستی داشتند, .,

بعد از انقلاب دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند و ومحور تبلیغات آنها علیه اسلام و روحانیت بود. منافقین افراد تشکیلاتی و مدعی مبارزه بودند و در هر کوچه و خیابان مسئول داشتند و به لحاظ فکری از سوی کمونیست ها تغذیه می شدند و در سطح شهر کتابخانه های فعالی داشتند و جوانان را جذب و ساماندهی خوبی می کردند. در خیابان های مثل خیابان بختیاری و داریوش و حافظ در اهواز پایگاه داشتند.

, بعد از انقلاب دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند و ومحور تبلیغات آنها علیه اسلام و روحانیت بود. منافقین افراد تشکیلاتی و مدعی مبارزه بودند و در هر کوچه و خیابان مسئول داشتند و به لحاظ فکری از سوی کمونیست ها تغذیه می شدند و در سطح شهر کتابخانه های فعالی داشتند و جوانان را جذب و ساماندهی خوبی می کردند. در خیابان های مثل خیابان بختیاری و داریوش و حافظ در اهواز پایگاه داشتند, .,

یکی از محورهای فعالیت های مخرب منافقین ناامید کردن مردم از انقلاب بود و مثل خوره از داخل نظام را می خوردند و مردم از از حضور در انقلاب مایوس می کردند.

, یکی از محورهای فعالیت های مخرب منافقین ناامید کردن مردم از انقلاب بود و مثل خوره از داخل نظام را می خوردند و مردم از از حضور در انقلاب مایوس می کردند, .,

رهیاب:در زمینه جنگ روانی هم علیه انقلاب فعالیت داشتند؟

, رهیاب:در زمینه جنگ روانی هم علیه انقلاب فعالیت داشتند؟,

کرمانشاهی: در کنار ترورهای کور و وحشیانه مردم بی گناه و شخصیت های نظام، شایعه سازی و تخریب انقلاب یکی از وجوه مبارزاتی منافقین بود. در دهه 60 به شدت فعالیت می کردند و گروهک های مخالف به شدت چهره های مثل شهید بهشتی را تخریب می کردند. البته علیه اصول و مبانی اسلام مانند حکم قصاص هم تظاهذات می کردند.

, کرمانشاهی: در کنار ترورهای کور و وحشیانه مردم بی گناه و شخصیت های نظام، شایعه سازی و تخریب انقلاب یکی از وجوه مبارزاتی منافقین بود. در دهه 60 به شدت فعالیت می کردند و گروهک های مخالف به شدت چهره های مثل شهید بهشتی را تخریب می کردند. البته علیه اصول و مبانی اسلام مانند حکم قصاص هم تظاهذات می کردند, .,

رهیاب: علت هجمه های بالا علیه شهید بهشتی چه بود؟

, رهیاب: علت هجمه های بالا علیه شهید بهشتی چه بود؟,

کرمانشاهی: شهید بهشتی مرد تشکیلاتی و کادرساز نظام بود و در مجلس قانون اساسی نقش محوری داشت و این برای منافقین قابل قبول نبود . برای همین در کوچه و بازار و روی دیوارها علیه حزب جمهوری اسلامی و شخص بهشتی شعار می دادند و شعار«مرگ بر بهشتی» سرمی دادند.

, کرمانشاهی: شهید بهشتی مرد تشکیلاتی و کادرساز نظام بود و در مجلس قانون اساسی نقش محوری داشت و این برای منافقین قابل قبول نبود . برای همین در کوچه و بازار و روی دیوارها علیه حزب جمهوری اسلامی و شخص بهشتی شعار می دادند و شعار«مرگ بر بهشتی» سرمی دادند, .,

رهیاب:بعد از شهادت شهید بهشتی منافقین چه واکنشی نشان دادند؟

, رهیاب:بعد از شهادت شهید بهشتی منافقین چه واکنشی نشان دادند؟,

شهادت شهید بهشتی خیلی برای ما دردآور بود ولی واقعا حق شهید بهشتی شهادت بود و وقتی امام گفتند مظلومیت شهید بهشتی بیشتر از شهادت شان بود مردم همه تعجب کردند. چون خیلی فضا علیه شهید بهشتی بود و تازه مردم فهمیدند که بهشتی چه نعمتی بود. شهادت ایشان فضا و عرصه را علیه منافقین تنگ کرد. مردم به چهره منافقانه این مجاهدین ضد خلق پی بردند.

, شهادت شهید بهشتی خیلی برای ما دردآور بود ولی واقعا حق شهید بهشتی شهادت بود و وقتی امام گفتند مظلومیت شهید بهشتی بیشتر از شهادت شان بود مردم همه تعجب کردند. چون خیلی فضا علیه شهید بهشتی بود و تازه مردم فهمیدند که بهشتی چه نعمتی بود. شهادت ایشان فضا و عرصه را علیه منافقین تنگ کرد. مردم به چهره منافقانه این مجاهدین ضد خلق پی بردند, .,

رهیاب:در مواجهه با این منافقین در دهه 60 در اهواز چه فعالیت های داشتید؟

, رهیاب:در مواجهه با این منافقین در دهه 60 در اهواز چه فعالیت های داشتید؟,

کرمانشاهی: در آن دوران پایگاه اصلی مبارزه با منافقین مسجد آیت الله جزایری بود و جوانان مومن و انقلابی در این مسجد با این منافقین مبارزه فکری و اعتقادی می کردند. جوانان انقلابی در این مسجد تجمع داشتند و در دهه 60 مبارزه فکری با منافقین می کردیم.

, کرمانشاهی: در آن دوران پایگاه اصلی مبارزه با منافقین مسجد آیت الله جزایری بود و جوانان مومن و انقلابی در این مسجد با این منافقین مبارزه فکری و اعتقادی می کردند. جوانان انقلابی در این مسجد تجمع داشتند و در دهه 60 مبارزه فکری با منافقین می کردیم, .,

در بخش فرهنگی نیز با همکاری حجت الاسلام حمیدکاشانی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جزوه و کتاب تهیه می کردیم و با بمباران فرهنگی منافقین مبارزه می کردیم. منافقین هر از گاهی در اهواز تجمع و راهپیمایی هم می کردند که بچه های مسجد جزایری با همکاری آقای رضایی و شمخانی باآنها مقابله می کردند. شهید مجدزاده و جمالی با اینها مجادله فکری و فلسفی داشتند.

, در بخش فرهنگی نیز با همکاری حجت الاسلام حمیدکاشانی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جزوه و کتاب تهیه می کردیم و با بمباران فرهنگی منافقین مبارزه می کردیم. منافقین هر از گاهی در اهواز تجمع و راهپیمایی هم می کردند که بچه های مسجد جزایری با همکاری آقای رضایی و شمخانی باآنها مقابله می کردند. شهید مجدزاده و جمالی با اینها مجادله فکری و فلسفی داشتند, .,

رهیاب:مجادله های فکری با منافقین چگونه بود؟

, رهیاب:مجادله های فکری با منافقین چگونه بود؟,

کرمانشاهی: منافقین عدد و عده زیادی داشتند و از سوی کتاب و جزوات زیادی داشتند و ما در نیوساید و ساختمان دوطبقه نفت که محل تجمع اینها بود حضور پیدا می کردیم و با اینها مناظره و مباحثه فکری می کردیم و منطق ما برتر بود ولی آنها شستشوی مغزی شده بودند و قبول نداشتند.

, کرمانشاهی: منافقین عدد و عده زیادی داشتند و از سوی کتاب و جزوات زیادی داشتند و ما در نیوساید و ساختمان دوطبقه نفت که محل تجمع اینها بود حضور پیدا می کردیم و با اینها مناظره و مباحثه فکری می کردیم و منطق ما برتر بود ولی آنها شستشوی مغزی شده بودند و قبول نداشتند, .,

رهیاب:از کدام مقطع منافقین ترورهای مردم را تشدید بخشیدند؟

, رهیاب:از کدام مقطع منافقین ترورهای مردم را تشدید بخشیدند؟,

کرمانشاهی: منافقین تاسال 59 بیشتر کار تبلیغی می کردند و از سال 60 دست به اسلحه برد. هر کسی که محاسنی داشتند و احساس می کردند با انقلاب همراه است ترور می کردند و مثل داعشی ها امروزی بودند که وحشیانه و بدون ترحم انسان آتش می زدند. این جلادان در ماهشهر یادم است یک کانکس را آتش زدند و یک بچه 10ساله را زنده زنده سوزاندنذ.

, کرمانشاهی: منافقین تاسال 59 بیشتر کار تبلیغی می کردند و از سال 60 دست به اسلحه برد. هر کسی که محاسنی داشتند و احساس می کردند با انقلاب همراه است ترور می کردند و مثل داعشی ها امروزی بودند که وحشیانه و بدون ترحم انسان آتش می زدند. این جلادان در ماهشهر یادم است یک کانکس را آتش زدند و یک بچه 10ساله را زنده زنده سوزاندنذ, .,

رهیاب:از کسانی که توسط ماشین آدم کشی این جلادان شهید شدند کسی را میشناسید؟

, رهیاب:از کسانی که توسط ماشین آدم کشی این جلادان شهید شدند کسی را میشناسید؟,

کرمانشاهی: جوانان فعال و بازاری های خیلی را کشتند. مثل شهید پژوهنده که از دانشجویانی بود که با نارنجک خانه اش را در حصیرآباد منفجر کردند و یا شهید دلیر را ترور کردند. جوانان انقلابی خوزستانی هم درگیر صدام و جنگ بودند و در داخل هم با ستون پنجم صدام درگیر بودند. اکنون عده ی که می خواهند اینها را تطهیر کنند و شهید سازی کنند واقعا خائن به ملت ایران هستند.

, کرمانشاهی: جوانان فعال و بازاری های خیلی را کشتند. مثل شهید پژوهنده که از دانشجویانی بود که با نارنجک خانه اش را در حصیرآباد منفجر کردند و یا شهید دلیر را ترور کردند. جوانان انقلابی خوزستانی هم درگیر صدام و جنگ بودند و در داخل هم با ستون پنجم صدام درگیر بودند. اکنون عده ی که می خواهند اینها را تطهیر کنند و شهید سازی کنند واقعا خائن به ملت ایران هستند, .,

رهیاب:نظام با این منافقین چه برخوردی کرد؟

, رهیاب:نظام با این منافقین چه برخوردی کرد؟,

کرمانشاهی: انقلاب تا آنجا که داشت با این منافقین با رأفت اسلامی برخورد کرد و برای این افراد دادگاه های 3 نفره متشکل از استاندار، رئیس زندان و دادستان تشکیل شده بود که این افراد را محاکمه کنند و جالب است هر کسی در دادگاه می گفت من دیگر آدم نمی کشم آزاد می شد ولی آنهای که به هیچ صراطی مستقیم نبودند و می گفتند اگر آزاد شویم دوباره آدم می کشیم با اینها برخورد می شد.

, کرمانشاهی: انقلاب تا آنجا که داشت با این منافقین با رأفت اسلامی برخورد کرد و برای این افراد دادگاه های 3 نفره متشکل از استاندار، رئیس زندان و دادستان تشکیل شده بود که این افراد را محاکمه کنند و جالب است هر کسی در دادگاه می گفت من دیگر آدم نمی کشم آزاد می شد ولی آنهای که به هیچ صراطی مستقیم نبودند و می گفتند اگر آزاد شویم دوباره آدم می کشیم با اینها برخورد می شد, .,

آن موقع من در زندان اهواز نماز جماعت می خواندم در یک مقطعی زندان خالی از این افراد شد البته افرادی مانند پرچمی که رئیس شورای منافقین بود و انسان های بی گناه زیادی را شهید کرده بود، اعدام شد.

, آن موقع من در زندان اهواز نماز جماعت می خواندم در یک مقطعی زندان خالی از این افراد شد البته افرادی مانند پرچمی که رئیس شورای منافقین بود و انسان های بی گناه زیادی را شهید کرده بود، اعدام شد, . ,

رهیاب:چرا عده ای دنبال شهید سازی از این جلادان هستند؟

, رهیاب:چرا عده ای دنبال شهید سازی از این جلادان هستند؟,

کرمانشاهی: همان طوری که رهبری فرمودند این افراد دنبال مطامع زودگذر و انتخاباتی هستند و جالب است خیلی از این افرادی که این حرف های غلط را می زنند روزی خودشان به عنوان استاندار و یا رئیس زندان در هیئت های قضایی علیه منافقان بودند و اکنون عوض شدند.

, کرمانشاهی: همان طوری که رهبری فرمودند این افراد دنبال مطامع زودگذر و انتخاباتی هستند و جالب است خیلی از این افرادی که این حرف های غلط را می زنند روزی خودشان به عنوان استاندار و یا رئیس زندان در هیئت های قضایی علیه منافقان بودند و اکنون عوض شدند, .,

گفت و گو از اکبر بهاری

, گفت و گو از اکبر بهاری,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه