اخبار داغ

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه خبر داد:

400 واحد مسکن مهر در تربت حیدریه فاقد متقاضی

400 واحد مسکن مهر در تربت حیدریه فاقد متقاضی
رئیس اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه خبر داد: از مجموع 1800 واحد باقیمانده و در حال احداث مسکن مهر تربت حیدریه که حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 400 واحد فاقد متقاضی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخبرنگار تابان تربت، شروع پروژه مسکن مهر در تربت حیدریه با ثبت نام و تقاضای شش هزار متقاضی فاقد مسکن همراه بود که در نهایت به سه هزار و 278 واحد در محدوده سایت مسکن مهر کاهش یافت که تعدادی از آن در قالب شرکت تعاونی و تعدادی توسط شرکت های انبوه ساز احداث شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

از مجموع واحدهای مسکن مهر  1500 واحد تحویل متقاضیان شده و 1800 واحد دیگری که در حال احداث است حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 400 واحد آن فاقد متقاضی است.

,

 

,

اخیرا دانشگاه علوم پزشکی درخواستی مبنی بر خرید تعدادی از واحدهای مسکن مهر جهت خوابگاه دانشجویی را داشته که رایزنی ها با وزارت راه و شهرسازی برای  شرایط واگذاری واحدها به ارگان های دولتی ادامه دارد.

,

 

,

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه درپاسخ به انتقادات مبنی بر نحوه جانمایی سایت مسکن مهر گفت: در بین اراضی نزدیک به شهر تربت حیدریه مکان فعلی بهترین منطقه بود، زیرا اراضی اطراف شهرستان معمولا کشاورزی و خود مالک هستند.

,

 

,

یوسفی در خصوص رودخانه فصلی سایت مسکن مهر اظهار کرد: رودخانه فصلی کوچک در این منطقه وجود دارد که کانال خاکی جهت هدایت سیلاب در آن احداث شده و علاوه بر آن برای احداث یک کانال بتنی و استاندارد نیز درخواست تامین اعتبار شده است.

,

 

,

وی در پاسخ به این سئوال که چرا پیمانکاران ضعیف و یا فاقد صلاحیت وارد ساخت و ساز مسکن مهر شدند، افزود: تمام قراردادهای مسکن مهر با انبوه سازان مطرح بسته شده؛ اما نحوه اجرای کار و تقسیم برعهده پیمانکاران است که می توانند عمدتا به پیمانکاران دیگر واگذار کنند، از سوی دیگر شرکت های تعاونی مسکن مهر در خصوص قرارداد با پیمانکاران استقلال عمل دارند.

,

 

,

رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه تاکید کرد: دولت برای ساخت و اتمام مسکن مهر هیچ اعتباری اختصاص نداده و تنها همان وام اولیه به متقاضیان پرداخت شده است؛ اما جهت آماده سازی سایت و تامین امکانات زیر بنایی هزینه کرده و برای فراهم کردن فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز تامین اعتبار شده است.

,

 

,

وی بیان داشت: قراردادهای مسکن مهر دارای سقف زمانی نبوده و به آورده متقاضی بستگی دارد، بنابراین باید متقاضیان آورده مورد نیاز را تامین می کردند تا پیمانکار، واحدهای مسکونی را تحویل دهد.

,

 

,

حال پس از گذشت نزدیک به یک دهه از طرح مسکن مهر که بسیاری از زوج های جوان و یا فاقد مسکن را خانه دار کرده باید دید که آیا پرونده این طرح در دولت دوازدهم بسته خواهد شد؟.

,

 

,

پاسخ به این سئوال نیازمند همت مسئولان و تامین اعتباردولتی در بخش های زیر بنائی(آب، برق و گاز) و روبنائی(مسجد، فضای تفریحی، درمانی و بهداشتی) و همچنین اتمام پروژه های در حال احداث است تا افراد فاقد مسکن نسبت به خرید و یا استقرار در آن ترغیب شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه