اخبار داغ

حجت الاسلام رئیسی:

لزوم اهتمام جدی به تذکرات رهبر انقلاب در تمام شئون و نظام اداری کشور/آموزه‌های دین راه‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه است

لزوم اهتمام جدی به تذکرات رهبر انقلاب در تمام شئون و نظام اداری کشور/آموزه‌های دین راه‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه است
تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت توجه و اهتمام جدی به تذکرات مقام معظم رهبری در تمام شئون و نظام اداری کشور تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع اساتید بسیجی ابراز کرد: سیاسی بودن به معنای حضور در یک حزب و دسته سیاسی نیست، به معنای آن است که انسان نیاز دارد اقتضائات زمان را بشناسد و متناسب با آن شرایط نقش و وظیفه خود را ایفا کند، سیاسی بودن به معنای درد و مشکلات جامعه را شناختن و در جهت رفع آن‌ها تلاش کردن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: هشدار دادن نسبت به تهدید‌ها، بیان و تبیین ظرفیت‌ها و شناسایی استعدادها و کشف نفوس مستعده در نسل جوان بر عهده روشنفکران جامعه است و این تربیت نفوس مستعده از مهمترین رسالت‌های امامان و وارثان انبیاء نیز بوده است.

,

 

,

وی افزود: تربیت به معنای احیای تمایلات عالی نفسانی انسان است و اساتید، فرهیختگان و مربیان می‌توانند این تمایلات را احیا کنند.

,

 

,

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عده‌ای به دنبال ترساندن مردم از مفاهیم عالی الهی که موجب نجات جامعه می‌شود، هستند، ابراز کرد: برخی تلاش دارند با ایجاد ترس در مردم نسبت به احکام و آموزه‌های الهی زمینه‌های تحول جامعه را از بین ببرند که آگاهی بخشی در زمینه این شیطنت‌ها برعهده روشنفکران و فرهیختگان جامعه است.

,

 

,

وی اضافه کرد: دشمنان با پی بردن به نقش و تأثیرگذاری جامعه روحانیت، توطئه‌های زیادی علیه این قشر انجام داده‌اند. با وجود هجمه‌های فراوان علیه جامعه روحانیت ولی همچنان این قشر مهمترین گروه مرجع برای مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی هستند.

,

 

,

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: دشمن تلاش دارد تا گروه‌های دیگری را به عنوان مرجع مردم جایگزین روحانیت کند؛ تبیین و آشکار کردن این توطئه یکی دیگر از رسالت‌های متدینین، روشنفکران و دغدغه‌مندان نسبت به اسلام و ارزش‌های الهی است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی با تجلیل از جایگاه بصیرت آفرین رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب در جامعه مفهوم سازی می‌کنند و رهنمودهای راه‌گشایی را به جامعه عرضه می‌دارند؛ اما متأسفانه پژواک آن در جامعه آنگونه که باید باشد، نیست؛ در جایگاه‌های علمی، هنری و حتی در عرصه خطابه نماز جمعه، تکرار فرامایش رهبری صورت می‌گیرد نه تبیین این بیانات.

,

 

,

وی بر اهمیت ایجاد ارتباط مؤثر با نسل جوان تأکید کرد و با اشاره به تهدیدات نگاه سکولار برای جامعه، گفت: نگاه سکولار در کسوت روحانیت تفکری است که حتی حوزههای علمیه ما را نیز تهدید می‌کند. افرادی هستند که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند و بسیاری از فروعات دین را تبلیغات می‌کنند؛ اما به اینکه دین می‌تواند در عرصه های مختلف زندگی انسان اثرگذار باشد، اعتقادی ندارند.

, ,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نگاه یک فقیه این است که باید تمام لایه‌های اجتماعی از دین و آموزه‌های دینی بهره‌مند باشد؛ اما برخی چنین نگاهی ندارند و تنها به دنبال این هستند که تأییداتی از دین و آموزه‌های دینی برای سخنان خود بیابند.

,

 

,

آموزه‌های دین راه‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه است

, آموزه‌های دین راه‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه است,

 

,

وی آموزه‌های دین را راه‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه دانست و بیان کرد: دین می‌تواند در متن زندگی جامعه اسلامی تمام شئونات را رقم بزند و ما می‌توانیم مبتنی بر آموزه‌های دینی بسیاری از مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی خود را برطرف کنیم.

,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم صیانت از یکپارچگی و آهنگ واحد جامعه تأکید و اظهار کرد: آهنگ جامعه باید یکی باشد، این نمی‌شود که رهبری یک آهنگ داشته باشند و نظام اداری کشور آهنگ متفاوت؛ این تفاوت جامعه را دچار نوعی سرگردانی می‌کند.

,

 

,

حجت الاسلام رئیسی افزود: تمام شئون و لایه‌های جامعه و کشور باید نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه دین شناس، جامعه شناس و دیده‌بانی تیزبین که جامعه را رصد می‌کند و به هنگام نسبت به مسائل هشدار می‌دهند، عکس العمل داشته باشند؛ متأسفانه این اتفاق نمی‌افتاد، گاهی ایشان نسبت به موضوع و مسئله‌ای باید چندین بار تذکر دهند تا عکس العملی ایجاد شود.

,

 

,

وی بصیرت افزایی و تنویر افکار عمومی نسبت به حقایق را موجب مصون سازی جامعه معرفی و ابراز کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب در برهه‌های مختلف نشان دادند که خوب تشخیص می‌دهند و خوب عمل می‌کنند؛ اما برای تربیت دینی نسل جوان باید کاری بزرگ و حرکتی انقلابی را آغاز کرد.

,

 

,

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت اشاعه اندیشه انقلابی در جامعه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها مبحث انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن را در مجامع مختلف مورد تأکید قرار داده‌اند و از آن به عنوان یک ضرورت یاد کرده‌اند.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی در فراز پایانی بیانات خود به اهمیت موضوع انتخابات اشاره و تصریح کرد: کشور ما، کشور انتخابات است و سرنوشت از طریق صندوق‌های رأی رقم می‌خورد، بنابراین موضوع انتخابات بسیار مسئله با اهمیتی است که باید جایگاه آن را برای مردم مشخص کرد.

,

 

,

وی افزود: بر اساس فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در جامعه اسلامی مردم یا «عالم ربانی» هستند یا «متعلم علی سبیل نجاه»، بنابراین علمای دین و بزرگان انقلابی و اثرگذار جامعه حتما باید جامعه را به سمت انتخاب صحیح هدایت کنند و به مردم آگاهی ببخشند.

,

 

,

حجت الاسلام رئیسی گفت: رسالت سنگین اساتید و فرهیختگان بسیجی یافتن راهکارهای مؤثر برای جذب، روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه است تا همچنان جامعه در مسیر دفاع از ارزش‌های الهی و اسلامی به رهبری علمای دین باقی بماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه