اخبار داغ

بیماری های واگیر دار در کمین سیستانی ها/ لاشه سگ مرده در معابر میلک

بیماری های واگیر دار در کمین سیستانی ها/ لاشه سگ مرده در معابر میلک
در برخی از مناطق دیده می شود که لاشه سگ های کشته شده توسط شهرداری ها جمع آوری نمی شوند که خطرات این اقدام به مراتب بیشتر از گازگرفتگی خود سگ های ولگرد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ جولان سگ های ولگرد پدیده ای است که امروز در اکثر شهرستان های منطقه سیستان به وضوح مشاهده می شود، در این راستا شبکه ی بهداشت و درمان زابل در راستای شناخت مردم در خصوص آگاهی از خطرات و بیماری های بین حیوان و دام کلاس های آموزشی نیز برگزار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛ ,

شهرداری ها نیز در برخی از مناطق اقدام به کشتن سگ های ولگرد کرده اند، و دست کم تا کنون نیمی از آنها را از بین برده اند.

,

اما خطرات این سگ ها اکنون در منطقه سیستان بیش از پیش است، انتشار بیماری هاری در سیستان و مرگ چهار نفر در این منطقه بر اثر گازگرفتگی سگ و ابتلا به بیماری هاری می تواند همواره جان بسیاری از شهروندان را به خطر بیاندازد.

,

اما در برخی از مناطق دیده می شود که لاشه سگ های کشته شده توسط شهرداری ها جمع اوری نمی شوند که خطرات این اقدام به مراتب بیشتر از گازگرفتگی خود سگ های ولگرد است.

,

شاید بارها شعار شهر ما خانه ی مارا در رسانه ها شنیده باشید؛ شعاری که به حفاظت از محیط اطرافمان اشاره داردبا این حال پاکیزگی محیط اطراف  می تواند زندگی سالمتری به ما هدیه بدهد و یا دست کم کودکان را از معرض بیماری ها به دور نگه دارد.

,

معمولا زباله ها عنصر اصلی آلودگی محیط زیست و یا محل زندگی انسان ها هستتد؛  زباله هایی که هر از چندگاهی باعث انتقال ویروس و بیماریهای خطرناکی نیز به انسان ها شده است.

,

, ,

اما در روستای میلک شهرستان هیرمند؛ کار از زباله و پس مانده غذا گذشته است؛ لاشه جسد سگ مرده ای در وسط خیابان اصلی میلک خودنمایی می کند و بوی متعفنی به فضای خیابان داده است.

,

از شکل ظاهری سگ مرده متوجه خواهیم شد که بر اثر اصابت گلوله کشته شده ؛ شاید یکی از سگ های هاری باشد که شهرداری و یا مسئولین روستا آن را از پای در آورده اند.

,

با این حال با توجه به گرمای هوا و رشد سریع میکروب ها در این دما؛ حتی یک دقیقه هم رها کردن لاشه این سگ در محل زندگی مردم فاجعه به بار خواهد آورد حال اگر یک کودک خردسال که شناخت کاملی به اشیاء اطراف خود ندارد نزدیک لاشه سگ شود چه پیش خواهد آمد.؟

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه