اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

عزمی برای مقابله با ۸ هزار کانال مستهجن وجود ندارد/ وزارت ارتباطات به جای مقابله پهنای باند را افزایش می‌دهد

عزمی برای مقابله با ۸ هزار کانال مستهجن وجود ندارد/ وزارت ارتباطات به جای مقابله پهنای باند را افزایش می‌دهد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بر زمین ماند، گفت: عزمی برای مقابله ۸ هزار کانال مستهجن وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی شامگاه جمعه در سلسله جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان سبک زندگی اسلامی و با موضوع حیاورزی با بیان اینکه در جلسات گذشته به شاخصه‌های زندگی ایمانی پرداخته‌ایم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اخلاقی مهم که بر اساس تعالیم قرآنی و روایات در زندگی مومن اثر دارد ویژگی حیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با یادآوری اینکه حیاورزی به معنای دارا بودن صفت حیا در همه ابعاد است افزود: درباره حیا روایات فراوانی نقل شده و باید توجه کنیم که حیا چگونه در وجود انسان شکل می‌گیرد و چه تاثیری در زندگی مومن دارد.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با نقل روایتی از امام صادق(ع) که در کتاب اصول کافی که یکی از لوازم ایمان انسان را باحیا زندگی می‌داند ابراز کرد: امام صادق(ع) می فرماید «اَلحَیاءُ مِنَ الایمانِ وَ الایمانُ فِى الجَنَّةِ» یعنی حیا نشانه ایمان انسان است و کسی که مومن باشد جایگاه او در بهشت خواهد بود.

,

وی با اشاره روایت دیگر از امام صادق(ع) که می‌فرماید «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه‏»  یادآور شد: به تعبیر آن حضرت کسی که حیا  ندارد فاقد ایمان است یعنی ایمان انسانی که حیا ندارد زیرسوال می‌رود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علمای بزرگ اخلاق حیا را حالت درونی می‌دانند عنوان کرد: این حالت در مواجهه با رفتارهای ناپسند در انسان شکل می‌گیرد و حالت بازدارندگی در انسان ایجاد می‌کند.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم در بیان نقش حیا در زندگی مومن به این نکته نیز اشاره کرد که ارتباط مستحمی بین حیا و عقل وجود دارد به طوری که اگر کسی عقل داشته باشد از حیا نیز برخوردار است.

,

وی با اشاره به اینکه مرد و زن هر دو باید از حیا برخوردار باشند به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) استناد کرد و افزود: آن حضرت می‌فرماید حیا از همه پسندیده بوده اما از زنان پسندیده‌تر است یعنی اهمیت حیا برای بانوان بیشتر از اهمیت آن برای مردان است.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام علی علی(ع) اظهار کرد: به فرموده آن حضرت اگر انسان هر لحظه خدا را ناظر بر اعمالش ببینند حیا در وجودش شکل می‌گیرد و از انجام کارهای ناپسند خودداری می‌کند، وقتی انسان از آنچه که شریعت آن را زشت دانسته پرهیز کند به این معناست که حیا در وجود او نقش بسته است.

,

وی با بیان اینکه حیا محدود به زندگی فردی نیست و جامعه ایمانی را نیز شامل می‌شود بر این نکته تاکید کرد که جامعه ایمانی باید نسبت به رفتارهای ناپسند عکس‌العمل نشان دهد و در برابر این رفتارها حالت بازدارندگی  داشته باشد.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در تبیین شاخصه‌های حیا از  نگاه بیرونی به پوشش مردان و زنان اشاره و  خاطرنشان کرد: در تعالیم اسلامی نسبت به  پوشش دستورات فراوانی ذکر شده که زنان  و مردان باید به آن توجه کرده و بدن خودشان را در برابر نامحرم بپوشانند.

,

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درخصوص حیاورزی گفت: خداوند متعال در آیه ۳۱ سوره نور می‌فرماید « ... وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ...» یعنی زنان مومن باید حجاب خود را حفظ کرده و زینت‌شان را آشکار نکنند.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با اشاره به برخی انحرافات فکری در خصوص پوشش بانوان در  خودروها تصریح کرد: اخیرا بحث‌هایی در فضای فرهنگی کشور مطرح شده و گفته‌  می‌شود که آیا داخل خودرو حریم خصوصی محسوب می‌شود یا نه؟برخی داخل خودرو را حریم خصوص می‌دانند و معتقدند که کسی نباید کاری به کار این افراد داشته باشد که باید گفت این برداشت‌های نابجا از جمله مغالطه‌هایی است که علما و مراجع ما پاسخ کامل و محکمی به آنها داده‌اند و در قرآن و احادیث نیز حریم خصوصی به این معنا نداریم.

,

وی تاکید کرد: برای افراد این مهم باشد که وقتی در داخل خودرو نشستند و موقعی که دیگران آنها را دیدند به آیه ۳۱ سوره نور توجه کنند یعنی زنان نباید به غیر از افراد محرم زینت خود را به اشخاص دیگر نشان دهند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری نمایش گذاشتن زینت‌ها به افراد نامحرم را بی‌حیایی و عنوان کرد: جامعه‌ای که در برابر چنین اتفاقی عکس‌العمل نشان ندهد آن جامعه نیز به سمت بی‌حیایی حرکت می‌کند.

,

وی در مورد آسیب‌های فضای مجازی و قرار گرفتن تصاویر زنان به  شکل نامناسب در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان  کرد: برخی به اشتباه فکر می‌کنند می‌کنند که در فضای مجازی نیاز به پوشش نیست اما یک زن مومنه قبول نمی‌کند تصویرش را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد حتی اگر این اشتراک با حفظ حجاب نیز باشد باز جای اشکال دارد.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم قراردادن تصاویر مستهجن در شبکه‌های اجتماعی را دردآور توصیف کرد و گفت: متاسفانه برخی بانوان تصاویر مستهجی از خود در فضای مجازی منتشر می‌کنند تا به فرض مثال هزاران لایک بگیرند یا تعداد اعضای کانالهایشان را افرایش دهند اما چه ارزشی دارد که یک زن این چنین خود را کوچک کرده و به نمایش بگذارد.

,

وی به انتخابات شوراها و انتشار تصاویر زنان با شرایط نامناسب اشاره کرد و افزود: در همین تبلیغات انتخاباتی چاپ تصاویر کاندیداهای زن به طرق نامناسب را شاهد بودیم که باید گفت که فضا نباید طوری باشد که برخی بانوان با هزاران رنگ و لعاب به دنبال کسب رای از مردم باشند.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از غفلت مسئولان کشور نسبت به فضای مجازی و کانالهای مستهجن تصریح  کرد: متاسفانه ما در بین مسئولان عزم جدی در مقابله با این مسئله نمی‌بینیم و این یک علامت سوال بزرگ همچنان پیش چشم ما است.

,

وی بیان کرد: معاون دادستان کل کشور از شناسایی هشت هزار کانال مستهجن و اعلام مشخصات آنها به وزارت ارتباطات خبر داده و درخواست برای مقابله با این کانالها را دارد اما متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: به نظرم این بی‌توجهی مسئولان کمک به اشاعه فحشا و گناه در جامعه است که مسئولان بزرگوار ما باید این را بدانند و نگویند فضا، فضای آزاد است و با این بهانه فضا را برای این گونه کانالها باز بگذارند.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه هیچ‌ بهانه در برخورد نکردن با کانالهای مستهجن وجود ندارد تصریح کرد: آنهایی که فضا را برای گسترش گناه باز گذاشته‌اند نه تنها مسئولند بلکه باید در پیشگاه خداوند متعال  نیز پاسخگو باشند چرا که هیچ بهانه‌ای مورد قبول نیست.

,

وی با انتقاد از وزارت ارتباطات اظهار کرد: متاسفانه مسئولی که باید با این کانالها مقابله کند پهنای باند در اختیارشان قرار می‌دهد و به سراغ شبکه ملی اطلاعات که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است نیز نمی‌رود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه دو سوم پهنای باند کشور در اختیار سرویس‌های جاسوسی و شبکه‌های مجازی وابسته به بیگانگان است، عنوان کرد: متاسفانه ما با دست خودمان به بیگانگان خدمت کرده و زمینه را برای ورود آنها و دستیابی به اطلاعات حساس دهها میلیون از مردم شریف کشور را فراهم می‌کنیم.

,

وی با طرح این سوال که چرا مسئولان عزم جدی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ندارند بر این  نکته تاکید کرد که آسیب‌های جبران ناپذیری از حوزه فضای مجازی وارد کشور می‌شود و مسئولان توجهی به آن ندارند.

,

آیت‌اللهحاج‌ابوالقاسم با اشاره به حوزه دوم حیا در بعد بیرونی که به ادبیات گفتاری مروبط است، گفت: ما در حوزه ادبیات گفتاری باید حیا را سرلوحه قرار دهیم و هر کلمه و جمله‌ای را بر زبان نیاوریم، متاسفانه گاهی در رسانه‌ها بی‌حیایی در عرصه گفتار مشاهده می‌شود.

,

وی با  انتقاد از برخی برنامه‌های رسانه ملی یادآور شد: متاسفانه حتی در رسانه ملی نیز گاهی حریم‌ها شکسته می شود، این برای جامعه ایمانی دردآور است که در برنامه طنزی بدترین شوخی‌ها را در لفافه بیان ‌کنند در صورتی که ضرورتی برای این  کار وجود ندارد تا برای خنداندن مردم شوخی‌های نامربوط انجام شود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری خودمانی شدنها در برخی برنامه‌ها را مخالف موازین حیا و عفاف است دانست و تصریح کرد: قرآن چنین اجازه‌ای را به ما نداده است.

,

وی با اشاره به اینکه فرزندان باید در برخورد با پدران موازین ادب را رعایت کرده و سخن بگویند، عنوان کرد: گاهی در برخی از فیلم‌ها مشاهده می‌کنیم که حرمت‌ها شکسته می‌شود و توهین‌ها به نوجوانان آموزش داده می‌شود.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر رعایت حیا توسط زنان و مردان در زندگی مشترک ابراز کرد: رعایت نکردن حرمت مرد و زن و عوض شدن جایگاه‌ها خلاف موازین حیا است.

,

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به پوشاک بانوان ابراز کرد: انتظار ما این است که مسئولان در مورد لباس شایسته بانوان ایرانی فکر اساسی کنند در اینجا سوال این است که مسئولان در مورد سامان دادن لباس مردان و زنان ایرانی چه اقدامی انجام  داده‌اند؟.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری رعایت نکردن موازین اسلامی در معماریها را از جمله معضلات امروزی دانست و اظهار داشت: گاهی ساختمان‌هایی ساخته می‌شود که با موازین حیا سازگاری ندارد و آن معماری به خاطر هجوم فرهنگ غرب است.

,

وی در پایان با بیان اینکه در جاهایی نیز نباید انسان حیا به خرج دهد، خاطرنشان کرد: حیا به خرج دادن در این گونه موارد طبق روایات حماقت است که حیاورزیدن از حق‌طلبی، حیا از تحصیل علم، حیا از تحصیل درآمد حلال، حیا از احترام به بزرگترها، حیا از دعا و درخواست از خداوند، حیا از بخشش اندک و حیا از خدمت به خانواده از جمله اینها هستند.

,

وی حیا از اعتراف به خطا و اشتباه را مردود دانست و تاکید کرد: مسئولانی که زمانی مردم را به اینکه خیالتان راحت باشد آمریکا نقض عهد نمی‌کند امیدوار کردند باید به اشتباه خود اعتراف کنند چرا که مشخص شد توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با عدم اعتماد به دشمن توصیه‌های خردمندانه‌ای بود اما برخی مسئولان دل به وعده‌های توخالی دشمن سپردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه