اخبار داغ

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی تولید بیش از 11 هزار تن ماهی در استان زنجان/ حدود 60 درصد از آبزیان استان زنجان در ماهنشان تولید می‌شود

پیش‌بینی تولید بیش از 11 هزار تن ماهی در استان زنجان/ حدود 60 درصد از آبزیان استان زنجان در ماهنشان تولید می‌شود
مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به میزان تولید انواع ماهیان در استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از 13 هزار تن انواع ماهی سرد آب و گرم آبی تولید شده و امسال نیز تولید 11 هزار تن پیش‌بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود صیاد بورانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان تولید انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی در استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته حدود 13 هزار و 700 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان تولید شد و امسال نیز تولید 11 هزار و 500 تن انواع ماهی در استان هدفگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی استان زنجان را یکی از استانهای موفق در تولید آبزیان عنوان کرد و افزود: سال گذشته استان زنجان از بین 32 مرکز شیلانی کشور، رتبه هفتم را در تولید ماهیان سردابی به خود اختصاص داد.

,

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان یکی از موفق‌ترین استانها در زمینه ارتقای بهره‌وری آب در حوزه آبزی پروری بوده است افزود: استان زنجان همچنین در منطقه شمال غرب، دو سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست تولید ماهیان سردابی شده است.

,

وی متوسط درآمد ناخالص هر آبزی‌پروری در استان زنجان را نیز 730 میلیون‌ریال دانست و گفت: آبزی‌پروری امروز از اقتصادی‌ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان بحساب می‌آید.

,

بورانی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان ماهنشان با 9 هزار و 200 تن بیش از 67 درصد تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داد، براز کرد: شهرستان زنجان نیز با حدود 2 هزار تن تولید، سهمی افزون بر 14 درصدی در تولید آبزیان استان داشته است.

,

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود نیز با یک هزار و 300 تن تولید، رتبه سوم را در بخش آبزیان در استان دارد خاطر نشان کرد: سال گذشته همچنین تولیدات آبزی در استان زنجان نسبت به سال 94 از رشد بیش از 12 درصدی برخوردار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه