اخبار داغ

گزارش/

تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از سازه آبخیزداری در رودان/ تولید 10 تن ماهی گرمابی در هر دوره نگهداری

تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از سازه آبخیزداری در رودان/  تولید 10 تن ماهی گرمابی در هر دوره نگهداری
بانوی کار آفرین رودانی با تکیه بر ظرفیت های بومی منطقه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با استفاده از سازه آبخیز داری منابع طبیعی موفق شد بیش از 10 تن ماهی گرمابی در هر دوره پرورش وارد بازارفروش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛ محدودیت ذخایر دریا و منابع آبی در کنار افزایش روز افزون جمعیت کره زمین باعث شد تا انسان برای تامین پروتئین سالم به پرورش انواع آبزیان در محیط های مصنوعی و در حاشیه آبهای باز و بسته روی بیاورد و پرورش ماهیان گرمابی از روش هایی به شمارمی رود که برای بالا بردن سطح تولید رواج یافته و می تواند با فراهم کردن بستری از اشتغال در روستاها چرخ تولید را به چرخش درآورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

وقتی صحبت از کارآفرینی افراد موفق می شود عده ای تصور می کنند که شروع این کار نیازمند سرمایه ای زیاد است اما در مقابل عده ای با سرمایه و تسهیلاتی که در راستای طرح اقتصاد مقاومتی می گیرند کار خود را شروع می کنند.

,

در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، واژه  «اقتصاد مقاومتی» بر سر زبان ها افتاد،این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح شد و در همین دیدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند تا بتوان از فشار اقتصادی دشمن بر کشور کاست.

,

بیانات متعدد رهبری در این خصوص و تاکید بر مردمی شدن اقتصاد، سبب ورود خانواده ها به فعالیت های تولیدی شده است که در این بین، رویکرد استفاده از منابع غذایی آبزی و معرفی ماهی به عنوان غذای سالم، توجه برخی را نسبت به فعالیت در بخش پرورش ماهی و کارآفرینی در این بخش، جلب کرده است.

,

در شهرستان رودان نیز طی سال های اخیر مزرعه های پرورش ماهی متعددی توسط کارآفرین های این شهرستان راه اندازی شده است که با روند بسیار خوبی رو به توسعه و پیشرفت هستند. در همین راستا سری زدیم به یک طرح پرورش ماهیان گرمابی اما متفاوت با سایر جاها بلکه در یک سازه آبخیزداری بدون احداث سازه ای که برای پرورش انواع ماهی ها نیاز است.

,

تولید 10 تن ماهی در هر دوره نگهداری و پرورش

, تولید 10 تن ماهی در هر دوره نگهداری و پرورش,

خانم رنجبری، کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز گفت: در این مزرعه پرورش ماهی با کمک همسرم در هر دوره بیش از 10 تن انواع ماهی گرمابی تولید می کنیم که بیشتر تولیدات ما به صورت تازه  درسایر استان های کشور و استان هرمزگان توزیع می شود.

,

وی افزود: با کسب مجوزات لازم از اداره منابع طبیعی رودان و اداره کل شیلات هرمزگان و راه اندازی سایت پرورش ماهی درسازه سد آبخیزداری در روستای فاریاب، تاکنون برای 7 نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم  شغل ایجاد شده است

,

مجری طرح پرورش ماهی در ادامه اظهارکرد: در ابتدا نگرانی بسیاری از بازار کار و سرمایه گذاری در این خصوص داشتم ولی با کمک خوب کارشناسان مربوطه و معرفی بازار خرید و فروش توسط آنان ،به فعالیتم ادامه دادم و و امیداوار هستم با تلاش و کوشش درآمد خوبی را بدست بیاورم.

,

رنجبری با اشاره به اینکه اگر اراده انجام کاری را داشته باشیم خود به خودانگیزه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: پس از دیدن این سازه آبخیزداری تصمیم بر پرورش ماهی در این آب ها گرفتم و پس از مراجعه به منابع طبیعی و دریافت مجوزات لازم تعداد 20 هزار قطعه ماهی از نوع فیتوفاک و هامور رادر این سد رها سازی کرده ام و پیش بینی شده تا پایان فصل نگه داری یعنی از خردادماه تا آذرماه بیش از 10 تن ماهی از این سایت برداشت کنم.

,

این کارآفرین در پایان خاطر نشان کرد:حمایت مسئولین از کارآفرینان باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه خواهد شد و در این راستا بسیج سازندگی هم با پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی ،گام مؤثری رادر راستای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته است.

,

سازه های آبخیزداری ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی

, سازه های آبخیزداری ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی,

حسین محسنی زاده، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز گفت:در شهرستان رودان بیش از 200 سازه آبخیزداری در بخش های مرکزی، رودخانه، بیکاه و جغین وجود دارد که به هنگام بارندگی در فصل زمستان آبگیری می شوند.

,

وی افزود:عمدتاً ماندگاری آب در پشت سد ها در مناطق کوهستانی مانند مناطقی چون بادافشان، صحرا رود و فاریاب نسبت به جاهای دیگر این شهرستان بیشتر خواهد بود و مستعد پرورش ماهی در فصل تابستان هستند که می تواند صرفه اقتصادی خوبی برای پرورش دهندگان داشته باشد.

,

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رودان اظهارکرد: سرعت در تکثیر ماهی ، کیفیت مطلوب تولیدات و کاهش قیمت تمام شده پرورش ماهی در پشت سد ها نسبت به دیگر روش های تولید از مزایای اجرای این طرح می باشد و آبزیان از مواد مغذی موجود در سدها تغذیه می شوند.

,

 

,

به متقاضیان پرورش ماهی تسهیلات پرداخت می شود

, به متقاضیان پرورش ماهی تسهیلات پرداخت می شود,

فضل الله قاسمی، مسئول بسیج سازندگی شهرستان رودان در خصوص اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان رودان در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز گفت:در شهرستان رودان 6 سایت پرورش ماهی با دریافت تسهیلات به میزان یک میلیارد و 800 میلیون ریال از بسیج سازندگی راه اندازی شده است .

,

وی افزود: این مزارع پروش ماهی در روستاهای نازدشت، منجر، خراجی و بادافشان می باشد که 5 مورد آنها در استخر پروش داده می شود و 1 مورد آنان در سازه آبخیزداری که توسط اداره منایع طبیعی ساخته شده است در حال فعالیت و پروش ماهی نوع کپور و فیتو فاک هستند.

,

مسئول بسیج سازندگی رودان اظهار کرد:در سال جاری هم 10 متقاضی در شهرستان رودان برای دریافت تسهیلات پرورش ماهی تا کنون نام نویسی کرده اند که تا پایان سال از این تسهیلات بهره مند خواهند شد و شاهد گسترش طرح های پرورش ماهی در شهرستان رودان خواهیم بود.

,

قاسمی با بیان اینکه بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کنار خانواده های متقاضی اجرای این طرح ها خواهد بود خاطر نشان کرد:شهرستان رودان به دلیل آب و هوای مناسب یکی از شهرستان های موفق در طرح های پرورش ماهی بوده و مطمئناً و خانواده ها با اجرای این طرح های علاوه بر کسب درآمد خوب کمک زیادی هم به تامین بازار محصولات غذایی خواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه