اخبار داغ

توسط بسیج هنرمندان کشور صورت می‌گیرد؛

رونمایی از 2 کتاب پدر شعر انقلاب اسلامی در مردادماه

رونمایی از 2 کتاب پدر شعر انقلاب اسلامی در مردادماه
رئیس بسیج هنرمندان کشور از رونمایی دو کتاب مرحوم حمید سبزواری، پدر شهر انقلاب در مردادماه امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ غلام‌رضا منتظری در گفتگو با صبح توس؛ عنوان کرد: مجموعه شعرمرحوم حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب اسلامی در دو جلد مرداد ماه امسال چاپ و به‌احتمال‌زیاد در جشنواره «انتظار کرامت و ولایت» در قم، رونمایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, صبح توس,

 

,

وی با بیان اینکه امسال در جهت حمایت از تولیدات بسیج هنرمندان در بخش‌های هنری از 200 اثر در کل کشور حمایت خواهد شد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری فراخوان این موضوع برای استان‌ها ارسال‌شده و استان‌ها فرصت دارند تا پایان مرداد ایده‌های هنرمندانشان را ارسال کنند.  

,

 

,

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور ضمن بیان این نکته که در رشته‌های کتاب، شعر، فیلم، پویانمایی، سرود و موسیقی وغیره  تقریبا از 20 اثر حمایت خواهیم کرد، افزود: این آثار بر اساس جذابیت و تناسبشان با نیازهای جامعه انقلابی اسلامی مثل استکبارستیزی، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، دفاع از حریم کشور، شعار سال، انتظار ولایتمداری، جوان؛ سرمایه اجتماعی و غیره انتخاب می‌شوند.

,

 

,

منتظری با بیان اینکه در این راستا پنج مجموعه چاپ خواهیم کرد، گفت: برای امسال پنج شب‌شعر کشوری برنامه ریزی کرده ایم که شب شعر «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» در شیراز، شب شعر «انتظار کرامت و ولایت» در قم، شب شعر«استکبارستیزی» در یزد، شب شعر «بصیرت» در کهگیلویه و بویراحمد، و یک شب شعر دیگر در یکی از شهرهای کشور برگزار می‌شود.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: امسال با توجه به نام‌گذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام میزبانی جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی به مشهد واگذارشده است.

,

 

,

وی ابراز کرد: برای اینکه هنر را مردمی کنیم باید به میان مردم برویم در همین راستا در نخستین گام با ستاد نماز جمعه گفتگویی را انجام دادیدم و قرار است هنرمندان قبل از نماز جمعه برنامه هایی برای مردم داشته باشند که در اولین اقدام در نماز جمعه تهران چند هفته پیش برنامه پنج دقیقه ای با عنوان «حکمت‌ها و نکته‌ها» قبل از خطبه‌ها با الهام از آیات و متون دینی، به مردم ارائه شد که قرار است این برنامه ادامه داشته باشد.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار کرد: از دیگر برنامه ها، شعر خوانی و برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی مانند عکس خوشنویسی و کارهای کوتاه نمایشی قبل از شروع نماز جمعه است.

,

 

,

منتظری بحث کودک و نوجوان در نماز را مهم خواند و افزود: صحبتی با کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوان انجام‌ داده ایم تا برای این قشر هم، برنامه هایی در نماز جمعه داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم این گروه سنی را جذب نماز جمعه کنیم.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور بابیان اینکه هنرمندان کسانی هستند که مردم از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند، اظهار کرد: طی صحبتی که با ستاد نماز جمعه انجام‌شده قرار است کارت ویژه‌ای برای هنرمندان برای حضور در صف‌های اول نماز صادر شود، حضور هنرمندان در صف اول نماز جمعه اجباری نخواهد بود و هنرمندان شاخص و هنرمندانی که مایل باشند، برایشان کارت صادر می شود.

,

 

,

وی این موضوع را فرصتی برای دعوت هنرمندان در نماز جمعه و الگوسازی آن‌ها برای حضور جوانان در این امر بزرگ دانست و گفت: در حال حاضر با ستاد نماز جمعه گفت‌وگو شده و به‌زودی این موضوع را به جامعه هنری اعلام و از آن‌ها دعوت به عمل می‌آوریم.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار کرد: این موضوع چند نکته دارد اول باید بپذیریم که هنرمندان جزو نخبگان جامعه هستند و نقش الگوی دهی را در جامعه دارند و زمانی که جوان می‌بیند، یک هنرمند شاخص و محبوبش در صف اول نماز جمعه حضور دارد با الگوبرداری از هنرمند، او هم به‌صف نماز جمعه می‌پیوند.

,

 

,

منتظری ادامه داد: نکته سوم این است که حضور در یک فضای معنوی اسباب رشد فرد را فراهم می‌کند و نکته آخر ثواب این حضور است.

,

 

,

وی بابیان اینکه خط قرمزی برای حضور هنرمندان در نماز جمعه نداریم، عنوان کرد: در نماز جمعه خط قرمز مفهوم پیدا نمی‌کند؛ چراکه وقتی کسی به نماز جمعه می‌آید یعنی به‌نظام و به چهارچوب‌های دینی پایبند است و ولایت‌فقیه را قبول دارد؛ به گذشته فرد کاری نداریم برای ما ملاک وضع موجود فرد است.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: یکی دیگر از راههایی که می‌تواند هنرمندان رابین مردم بیاورد حضور و اجرای برنامه در مکان‌هایی مانند مزار شهدا و مساجد، اما‌زمزاده، سواحل و مکان‌های تفریحی است که مردم بیشتر در آنجا هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه