اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی اعلام کرد؛

امسال ۵۷ هکتار از مراتع استان مرکزی در آتش سوخت

امسال ۵۷ هکتار از مراتع استان مرکزی در آتش سوخت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاهش وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان خبر داد و گفت: امسال تا کنون ۵۷ هکتار از اراضی مرتعی استان در آتش سوخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف یوسفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛  گفت: امسال تا کنون ۱۱ فقره آتش سوزی در اراک، یک فقره در شازند و یک فقره در کمیجان اتفاق افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

یوسفی با تأکید بر اینکه امسال تا کنون آتش‌سوزی های رخ داده در مراتع استان نسبت به گذشته کمتر بوده است، اظهار کرد: گشت، کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی و همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده درست از منابع طبیعی باعث کاهش چشمگیر آتش‌سوزی در مراتع استان شده است.

,

وی ادامه داد: آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی علاوه بر خسارت ۶۰ میلیون ریالی به هر هکتار از این اراضی، از بین رفتن منظره زیبای طبیعت، نابودی پوشش گیاهی منطقه، نابودی مقادیر زیادی علوفه مورد نیاز دام ها، جذب نشدن ذخیره نزولات آسمانی در مناطق آتش سوزی، آسیب رساندن به محیط زیست، مساعد شدن زمینه فرسایش های آبی و بادی و شیوع آفات و امراض گیاهی را به همراه دارد.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی عوامل انسانی را مهمترین عامل بروز آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: مردم باید از خاموشی آتش‌هایی که به هر دلیل در عرصه‌های طبیعی ایجاد می‌کنند اطمینان حاصل کنند تا از ایجاد آتش سوزی و نابودی منابع طبیعی و فرسایش مراتع استان جلوگیری شود.

,

یوسفی با تاکید بر اینکه آتش سوزی بحث مهمی است که مورد توجه مدیریت بحران بوده افزود: مدیریت بحران به منظور پیشگیری از آتش سوزی مراتع ۲۰ مصوبه برای دستگاه های مختلف دارد.

,

وی از برگزاری دوره آموزشی مجازی برای مدیران و فرمانداران، دهیاران و بخشدران استان به منظور آگاهی بخشی از مسائل پیشگیری از آتش سوزی مراتع خبر داد و گفت: این دوره آموزشی براساس سند ارتقاء منابع طبیعی استان و با همکاری معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی به زودی برگزار می شود.

,

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه