اخبار داغ

ایده اقتصادی و کارآمد برای سرمایه داران میلیونی دشت آزادگان

ایده اقتصادی و کارآمد برای سرمایه داران میلیونی دشت آزادگان
تحریم ها نباید بر زندگی خانواده ها و کار ، کارخانه ها و کارگاهها تاثیر بگذارند و این تحریم ها سبب پیشرفت کارخانه ها و تولیدات داخلی شوند و محرک و سوختی برای به حرکت در آوردن انواع استعدادها و تولیدات ملی و داخلی در شهرستان دشت آزادگان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سوسنگرد نیوز : راه اندازی کارخانه های کوچک در ساختمانهایی که متروکه و بلااستفاده درشهرستان دشت آزادگان و مناطق اطراف آن  مانده اند،  می توانند بسیاری از مشکلات  بیکاران  این  منطقه را حل کنند ، تولید ملی را رونق داده و به اقتصاد جامعه و به  چرخه پول داخلی کمک بسیاری می توانند بکنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سوسنگرد نیوز ,

ساختمانهای بلااستفاده  زیادی در دشت آزادگان است که نه تنها سرمایه داران باید اقدام کنند بلکه مسئولین نیز نباید سختگیری بسیاری برای تحویل دادن این ساختمانها بکنند و راه را برای این کار آفرینان تنگ نکنند.ساختمانهایی همچون ساختمان بزرگ که قبلا ترمینال مرکزی شهر سوسنگرد بود که  خیلی وقت است  در آن  بسته شد ،ساختمان  خالی بانک در کوی ابوذر سوسنگرد،ساختمان بازراچه شهرداری روبروی پارک مرکزی شهر و …بسیاری از این ساختمانها که سالهاست خالی مانده  اند.

,

سرمایه داران که پول های هنگفتی دارند و تنها آنها را در بانک گذاشته  و یا ماشین های مدل بالا خریده و به فکر یک ماشین دیگر هستند ،می توانند این سرمایه را در چرخه تولیدات داخلی قرار داده و

,

کارخانه های کوچک و حتی بزرگ را برای خود  در شهر خود راه اندازی کنند و جوانانی که خانواده دارند و به دلیل مشکلات بد اقتصادی و شرایط بد زندگی در جایی مشغول به کار نیستند و بیکار مانده اند  می توانند دست آنها را بگیرند و لقمه ی حلالی را با کار و تلاش در این کار خانه ها برای خانواد و بچه ی خود ببرند. این سرمایه داران با این حرکت   یک  کارآفرینی  معروف در منطقه خود می شوند  و طبعا اگر تولیداتی مناسب و طبق نیاز جامعه باشد حتی می توانند صادر کننده  برای شهرا و کشورهای دیگر نیز باشند .

,

با توجه به آلوده بودن شهر  و استفاده زیاد مردم از ماسک ، راه اندازی کارخانه هایی همچون تولید  انواع ماسک ، یک ایده بسیار خوب می باشد .با این تولیدات که در شهرستان صورت می گیرد  ،داروخانه های ما نیز دیگر لزومی نمی بینند که از شهرهای دیگر ماسک  سفارش دهند و پولهای خود را در شهرهای دیگر به حرکت در بیاورند ،می توانند پول های خود را در منطقه خود به حرکت در بیاورند و با این چرخه ای که صورت می گیرد ،شهرستان دشت آزادگان  و سوسنگرد و همه مناطق اطراف آن همچون بستان و ابوحمیظه و هویزه و … در روند پیشرفت و رونق اقتصادی رو به بالایی قرار می گیرند و همچنین جوانان  تحصیل کرده و فعال و توانمند از بیکاری در می آیند و  همه با هم و با کمک همدیگر شهر خود را از معضل بیکاری و بی پولی نجات می دهند .

,

ایده های بسیاری وجود دارد که هر کدام از سرمایه داران مطابق استعدادهایی که دارند و  میزان سرمایه های موجود می توانند تولید داخلی و ملی را رونق داده وکسب و کاری را برای خود و هم نوعان محتاج و نیاز مند اطراف خود ایجاد کنند و نه تنها سرمایه های این دنیا افزایش می یابد بلکه سرمایه اخرتشان نیز به دلیل حمایت از این جوانان و خانواده هایشان افزوده می شود .

,

ایده ی  خوب و کارآمد دیگر برای سرمایه داران  دشت آزادگان ،تولید دستمال کاغذی  و دستمال مرطوب و انواع مواد بهداشتی همچون ریکا و مایع دسشویی و صابون و …  در کارخانه ایی که در شهرماست و نظارت بر آن توسط معتمدین شهر صورت می گیرد تا دیگر هیچ مواد بهداشتی آلوده ای وارد شهر و حتی کشور نشود (چون جدیدا مواد بهداشتی ناسالم بصورت قاچاق وارد  ایران می شوند و در تمام مناطق توزیع می کنند ، که از طریق پوست، مردم به انواع بیماری های خطرناک مبتلا می شوند ) و باز هم اگرتولیدات بهداشتی مناسبی به انجام برسد می توانند جزو بزرگترین و معتبر ترین تجار شوند و با دیگر کشورها و شهر ها قرارداد کاری ببندند و برای آنها  اجناسی را صادر کنند و چرخه تولید و عمل بیشتر و بیشتر در شهر ما به حرکت در می آید .

,

دشمنان  خدا نترس ،با  انواع نقشه ها و ایده ها می خواهند مردم ما تضعیف کنند و آرام آرام آنها را از پا در آورند .همانطور در گذشته های بسیار دور یکی از امامان ما را از طریق پوست زهر آلود کرده و آن را به شهادت رساندند . ما نباید به خودمان اجازه دهیم که از چنین دشمنانی هیچ جنسی وارد ایران شود و سرمایه داران و کار خانه داران ،مردم ایران را بی نیاز از لوازم وارداتی  کنند و به احترام همین مردم که جنس ایرانی را به جنس های خارجی ترجیح می دهند باید بهترین مواد اولیه را برای تولیدات خود استفاده کنند و تولیدی بی نظیر تحویل مردم دهند . و حتی با صادر کردن انواع تولیدات ایرانی به کشورهای خارجی باید دشمنانی که تحریم را برای تضعیف کردن ایران ارائه دادند ،دهنشان از کیفیت جنس های ایرانی سالها باز بماند .

,

سخت گیری هایی که بعضی ادارات برای ایجاد یک شغل بر سر راه کارآفرینان می کنند و باعث می شود بین مردم و ادارات فتنه و کدورت ایجاد شود ،باید کم شود .کم شدن این سخت گیری ها و کم شدن مالیات و عوارض شهرداری و بسیاری از سخت گیری ها نیز کمی از مشکلات را حل می کند و به رونق و پیشرفت شهر کمک می کند . هر کجا مدیرانی ضعیف ,بی حرکت و کم توان و … باشد حتما پیشرفت صورت نمی گیرد و سخت گیری آنها بر چنین مسائلی در واقع ضعف  و ناتوان بودن خود  در توسعه و پیشرفت را نشان می دهند .خداوند متعال می فرماید :یسر ولا تعسر (آسان بگیر و سخت نگیر )، اگر مدیریت در بخش های مختلف متدین,انقلابی,کارآمد باشد ,همه مشکلات  شهرکشور حل خواهد.زمین های پر از ثروت در دست اجانب و غریبه هاست و هیچ کس حرف نمی زند  و جوانان ما بیکار و سرمایه داران ما پولهایشان را در جاهای دیگر سرمایه گذاری می کنند و اکنون که به زمین های خاکی و ساختمانهای خاک خورده  شهرمان می رسد که ارزشی بیش ندارند ،تنها به خاطر مالیات و عوارض و  نبود پشتیبان و سرمایه دار،راههای شروع کار بسته می شود و دوباره بیکاری و بیکاری .حتی اگر از این ساختمانها اجازه استفاده وجود ندارد باید مسئولان متدین که به فکر رونق شهر هستند باید  همیشه به دنبال حل مشکل بیکاری باشند و شرایط ایجاد شغل را آنقدر آسان کنند و راه را برای پیشرفت جوانان تنگ نکنند . مسئولان مربوطه توجه کنند که این ساختمانها و زمینهایی که می شود در آنها ساختمانهای دیگری بنا کرد ،ارزشی بسیار بسیار کمتر از دیگر زمینها و کارخانه ها دارند که سبب آلودگی و بیماری ساکنین منطقه شده اند و جوانان ما بیکار مانده اند . بیکاری مشکلاتی چون فساد ,تاخیر در ازدواج ,اعتیاد و .. )را به دنبال دارد ولی با اشتغال و تولیدات داخلی و دیدن حامی ، بیکاری از بین می رود و همچنین این معضلات کاسته و باعث  ایجاد نشاط ملی و عمومی می شود .

,

جوانان وقتی ببیند که بازار تولید گرم  و رونق گرفته ,استعدادهای آنها هم روز به روز شکوفاتر می شود و برای جامعه افرادی مفید می شوند ،بعد از تولیدات داخلی ,صادرات هم بیشتر می شود که باعث پیشرفت و ثروتمند شدن جامعه می شود ،بنابراین  وقتی نیروی کارهست ,سرمایه هم هست و ابزار هم وجود دارد پس تولید عملی است.

,

در گفتگویی که با شهروندان صورت گرفت ،بیشتر تحصیل کرده ها که بیکار مانده اند با چنین ایده ایی بسیار موافق بودند گرچه رشته تحصیلی آنها با این کارها مطابقت نداشت اما به دلایل اقتصادی و مشکلات معیشتی حاضر هستند که در چنین کارگاهها و کارخانه های کوچک مشغول به کار شوند .

,

گفتگوی دیگری که با چند سرمایه دار نیز صورت گرفت ،آنها هم کاملا موافق بودند و حتی این فکر از قبل به سرشان زده بود و همچنین بصورت عملی دنبال آن بودند ولی به دلایل زیادی همچون مشکلات دارایی و شهرداری و بحث زمینها و ساختمانهای متروکه ،از این ایده دست برداشته و سرمایه هایشان همچنان در جاهای دیگر مشغول به کار هستند .

,

چه بهتر که این ایده ها عملی شود و سرمایه داران کار خیر و بزرگی را برای توسعه شهرشان و از بیکار درآوردن جوانان منطقه شان  انجام دهند و شهر توسعه یابد .در واقع هرکس برای شروع و تغییر  باید از خودش شروع کند.

,

ما باید از کلام رهبری و سخن آنها درباره رونق تولیدات ملی و داخلی دفاع و حمایت کنیم ،همچنین در پیشرفت و توسعه  آنها تمام تلاش خود را بکنیم و چشم و دل مردم را باز نگه داریم تا  طعمه ی دشمنان اسلام قرار نگیرند و دستمان را برای دشمنان دراز نکنیم و حرفی در جهان اقتصادی داشته باشیم و امنیت و عزت شهرمان را افزایش دهیم . تحریم ها بر خانواده ها و کارخانه ها و کارگاهها تاثیر نگذارند و این تحریم ها سبب پیشرفت کارخانه ها و تولیدات داخلی شوند و محرک و سوختی برای به حرکت در آوردن انواع استعدادها و تولیدات ملی  و داخلی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه