اخبار داغ

گاردین نوشت:

پروژه ۱۲ میلیارد یورویی رستورانهای زنجیره ای اروپا در ایران

پروژه ۱۲ میلیارد یورویی رستورانهای زنجیره ای اروپا در ایران
روزنامه گاردین در مقاله درباره رستوران فرانسوی سوچی در شمال تهران می نویسد: در طول سال های گذشته در ایران وعده های غذایی به«مک دونالد» و یا «پیتزا هات» محدود می شد. اما به تازگی، زنجیره رستوران غربی اروپائی به تثبیت عرضه ی محصولات خود در این کشور، با وجود خطرات و مشکلات آن چشم دوخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل کوگانا،روزنامه گاردین در مقاله درباره رستوران فرانسوی سوچی در شمال تهران می نویسد: در طول سال های گذشته در ایران وعده های غذایی به"مک دونالد" و یا "پیتزا هات" محدود می شد. اما به تازگی، زنجیره رستوران غربی اروپائی به تثبیت عرضه ی محصولات خود در این کشور، با وجود خطرات و مشکلات آن چشم دوخته است.
در حال حاضر، با توجه به فشار های تحریم های آمریکا و  مشکلات اداری مرتبط ، اقتصاد ایران به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه پس از برداشتن بخش جزئی از تحریم های بین المللی اعمال شده علیه خود در قبال توافق هسته ای در سال 2015 با قدرت های بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,
,


در این زمینه برخی از بازرگانان اروپایی تصمیم به چالش کشیدن خطرات علیه ایران با بدست گرفتن ابتکار عمل به ایجاد رستوران های زنجیره ی در بازار تغذیه رستورانی فست فود در این کشور ورود پیدا کرده اند. در واقع درآمد از این بازار برای آنها (معادل شش میلیارد یورو) در سال است با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت محلی مشاوره"ایلیا" مشاوران  این شرکت انتظار دارد که این میزان درآمدظرف ده سال آینده به دو برابر برسد.
لازم به ذکر است که رستوران زنجیره ی"تلی پیزا" اسپانیایی نیز اقدام به باز کردن رستوران برای اولین بار در اوایل ماه جولای در تهران کرده است که با حمایت یک کنسرسیوم ایرانی کار سرمایه گذاری حدود 100 میلیون یوروئی خود را برای باز کردن تاسیسات جدید رستورانی(نمایندگی) در سایر شهرستانها آغاز کرده است.

,
,
,


در واقع تاجر فرانسوی  "دلا سیری" 41 ساله، اولین اروپایی بود که به دریافت امتیاز رستوران زنجیره ی سوشی برای راه اندازی در ایران در طول سفر خود در سال 2013 موفق شد. افتتاح شعبه اول رستوران سوشی در هفته گذشته،در یک محله لوکس در شمال تهران جشن بگیرد و بعد از این کار او ادامه خواهد یافت .
"دلا سیری" در این رابطه می گوید: با وجود یک دولت قوی که می خواهد پول خارجی و مهارت ها را جذب کند. اما سرمایه گذاران با مشکلات بسیاری از جمله اختلالات اداری، روش های پیچیده و وقت گیر دیوان سالاری دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این در اینجا گویا همه چیز تغییر کرده است و من عاشق کارکردن در اینجا شده ام.

,
,
,


لازم به ذکر است که این شبکه که پشتیبانی تامین اقلام  وراه اندازی رستوران ها را بعهده دارد به عرضه مواد غذایی پیچیده می پردازد، که در آن پروسه رستوران سیری به 150 ماده خوراکی برای تهیه لیست غذائی خود نیاز دارد که تعدادی از آنها محلی است اما ماهی تازه از نروژ سه بار در هفته وارد می شود. و زمان برای واردات سس ژاپنی هم در نظر گرفته شده است

,
,


با این حال، با توجه به گزارش منتشر شده مربوط به راحتی انجام کسب و کار در این کشور توسط بانک جهانی، ایران تنها توانسته است سه پله تا این سال رشد کند و در رتبه 120 در فهرست 190 کشور جهان قرار بگیرد اما مشکلات را در این نقطه متوقف نمی شود بلکه بانک های بزرگ اروپا برای ترس از اقدامات تنبیهی از سوی ایالات متحده علیه تهران اقدام به مسدود کردن تمام حساب ها و یا توقیف نقل و انتقال مالی که باید با ایران انجام دهید اقدام کرده اند و علیرغم درخواست دولت فرانسه از آن بانک ها برای رفع تحریم حداقلی در معاملات فرانسوی با ایران آن بانک ها درخواست فرانسه را بطور کلی رد کرده اند.

,
,


با این حال مقامات ایرانی نیاز فوری برای سرمایه گذاری خارجی به منظور ایجاد مشاغل جدید و کاهش نرخ بیکاری، که به میزان  12.6 درصد از کل جمعیت و حدود 27 درصد از جوانان را در برگرفته اعتراف می کنند.
این نویسنده در نتیجه گیری می افزاید: رئیس ایرانی انجمن "ایران و اروپا" در  یادداشت اخیر خود نوشته است: "توسعه ی بخش مواد غذایی سریع ( فست فود) فرصت های شغلی قابل توجهی را ایجاد می کند و این چیزی است که ایران امروز نیاز دارد. بسیاری از بازرگانان سطح بالا و بانفوذ اکنون برای راه اندازی کسب و کار خود به سفارش پیتزا اقدام می کنند .
 

,
,
,
,

  نکته با این اوصاف و توجه عمیق به این گزارش می توان دریافت که در سایه پسابرجام قدرت رقابت در قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش و اکبرجوجه هم ازدست داده ایم.

,

 

,

عبدالمجید اورا

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه