اخبار داغ

نشست خبری رئیس بهزیستی مُهر با اصحاب رسانه:

مرکز نگهداری معلولین باید بخش خصوصی ساخته شود/این آمادگی را داریم ٬مرکز نگهداری در شهرستان ساخته شود

مرکز نگهداری معلولین باید بخش خصوصی ساخته شود/این آمادگی را داریم ٬مرکز نگهداری در شهرستان ساخته شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهرگفت: مرکز نگهداری معلولین در شهرستان باید بخش خصوصی به‌صورت هیئت‌امنا که یک هیئت‌مدیره تشکیل شود که ما این آمادگی راداریم حمایت کنیم و این مرکز نگهداری در شهرستان ساخته و شروع به کار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر مُهـر، به مناسبت هفته بهزیستی نشست خبری در دفتر محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر برگزار شد و این مسئول در ابتدای این نشست خبری بیان داشت: بهزیستی به‌عنوان تنها نهاد حمایتی دولتی است که کار خدمات‌رسانی را به معلولین، سالمندان، کودکان و راه‌اندازی و ایجاد مراکز معلولین و بیماران روانی و فرزندان بی‌سرپرست و امورات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر مُهـر,

وی افزود: حوزه امورات بهزیستی در حوزه پیشگیری شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق را در دستور کار دارد و تلاش همه ما این است که طرح سنجش بینایی کودکان، برای کودکان زیر 6 سال در شهرستان انجام می‌شود که و در این طرح به‌صورت 100 درصد افراد زیر 6 سال مورد معاینه قرار می‌گیرند و این امر باعث شده که آمار معلولین بینایی را کاهش دهیم.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر اظهار داشت: در خصوص غربالگری شنوایی تمام تلاش ما بر این است که بعد از تولد فرزند از طریق دستگاه‌هایی که تهیه‌شده است کودکان خردسال را غربالگری کنیم و اگر احیاناً مشکلی در خصوص شنوایی داشته باشند در همین ابتدای امر از معلولیت ناشنوایی بتوانیم پیشگیری انجام دهیم.

,

 

,

, ,

عبدالله محمدی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص کلاس‌های آموزشی در سطح شهر و روستاهای شهرستان برگزار می‌کنیم و تمام تلاش ما این است که در سطح شهرستان از اعتیاد و طلاق پیشگیری کنیم است.

,

وی ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیکی که به دنبال آن هستیم و درصد بالایی از معلولیت‌های مادرزادی که اتفاق می‌افتد براثر ازدواج‌های فامیلی است و ما اگر یک مروری داشته باشیم و افراد خانواده که معلول مادرزادی هستند معمولاً از ازدواج‌های فامیلی است و تمام تلاش ما این است که در این زمینه نیز کارکنیم و آموزش‌های لازم در این خصوص به خانواده‌ها داده شود.

,

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود اشاره‌ای به حوزه توان‌بخشی کرد و گفت: ما بیشترین خدمات را به معلولین، معلولین نابینا، ناشنوا، ذهنی، جسمی و روانی انجام می‌دهیم و معلول به فردی گفته می‌شود که گروه پزشکی و پزشکان متخصص معلولیت آن‌ها را تأیید کنند.

,

رئیس اداره بهزیستی گریزی هم به حوزه معلولیت‌ها زد و خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون 1475 پرونده در سراچه‌ام بانک جامع شهرستان ثبت‌شده که بهزیستی شهرستان مُهر به آن‌ها خدمات می‌دهد.

,

محمدی خاطرنشان ساخت: همهٔ افراد معلول جامعه می‌توانند در حوزه بهزیستی خدمات دریافت کنند و این افراد ممکن است سرمایه‌دار باشند و دیگری ممکن است نیازمند مالی باشد که با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و وضعیت معلولیت و شدت و نوع معلولیت، به آن‌ها خدمات را ارائه می‌دهیم.

,

این مسئول ادامه داد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی که مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌اند بسیاری از وظایف ما در بخش غیردولتی واگذارشده است و ما در بهزیستی بر روند و کار آن‌ها نظارت می‌کنیم.

,

رئیس اداره بهزیستی مهر تصریح کرد: در حوزه اجتماعی ما وظیفه حمایت از زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست است و همچنین نظارت‌های مهدکودک در حوزه کاری بهزیستی است که در حوزه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی است.

,

عبدالله محمدی یادآور شد: در حال حاضر بخشی از اعتبارات بهزیستی از محل مشارکت‌های مردمی است که متأسفانه در شهرستان مهر نصبت به سایر شهرستان‌ها به دلیل نبود خیراندیش و یا کمتر کمک کردن خیراندیشان در این زمینه کمتر است اما تلاش ما این است که بتوانیم مشارکت‌های مردمی را ارتقا دهیم.

,

این مسئول در ادامه گفت: در حوزه توان‌بخشی دانشجویان دانشگاه آزاد تمام هزینه و شهریه آن‌ها پرداخت می‌شود که جدایی از هزینه خوابگاه و دیگر هزینه‌ها است.

,

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی هرماه یک هزینه‌ای با عنوان خرید تجهیزات دانشجویی کمک‌هایی انجام می‌دهیم و دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور نیز تا حدودی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم که خوشبختانه باوجود اقدامات صورت گرفته باعث شده است که اکثریت مددجویان تحصیلات خود را ادامه دهند.

,

محمدی افزود: دانش آموزان نیز مبلغی به‌عنوان هزینه تحصیلی به آن‌ها پرداخت می‌شود و بیشتر اهداف ما در بهزیستی به سمت توانمد سازی افراد است که این افراد خود وارد بازار کار شوند و در آینده نیازی به بهزیستی نخواهد داشت.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر ضمن گلایه از دیگر دستگاه‌ها گفت: ما پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را انجام می‌دهیم ولی بهزیستی به‌تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و دیگر دستگاه‌ها نیز باید همکاری لازم را انجام دهند و ما به تنها نمی‌توانیم اعتیاد را ریشه‌کن کنیم و باید بخشی دولتی و بخش دیگر خود مردم باشند و بخواهند، مردم در کلاس‌های آموزشی که در سطح شهرها و روستاها برگزار می‌شود شرکت کنند و آموزش‌های لازم را فرابگیرند، اگر ما نصبت به موضوعات و مشکلات جامعه، آسیب‌های اجتماعی و یا معلولیت‌ها اطلاع داشته باشیم به آن سمت نخواهیم رفت.

,

در ادامه این نشست محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر در جواب خبرنگار ما که از وی در خصوص مکان نگهداری معلولین در شهرستان پرسید بیان داشت: مرکز نگهداری معلولین در شهرستان باید بخش خصوصی به‌صورت هیئت‌امنا که یک هیئت‌مدیره تشکیل شود که ما این آمادگی راداریم حمایت کنیم و این مرکز نگهداری در شهرستان ساخته و شروع به کار کند.

,

محمدی در پایان و در خصوص بحث مسکن برای خانواده‌های معلولان به خبرنگار ما گفت: در بحث مسکن ما در سال گذشته افرادی که واجد شرایط بودند و توانستند مدارک خود را آماده کنند به استان ارسال کردیم و خوشبختانه نه‌تنها برای تعدادی که معرفی کرده بودیم اعتبار جذب شد بلکه به میزان بیشتر توانستیم اعتبار جذب کنیم که تمامی خانواده‌های معلولی که در شهرستان در این خصوص اقدام کردند دارای سهمیه شدند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه