اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار خبر داد:

آغاز صادرات شاه میگو برای اولین بار از رشتخوار

آغاز صادرات شاه میگو برای اولین بار از رشتخوار
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار از صادرات شاه میگو برای اولین بار از مجموعه سد شهید یعقوبی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر کامیاب، پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفتگو با چهل ماه نیوز، با بیان اینکه پرورش شاه میگو در رشتخوار برای نخستین بار  صورت گرفته است، اظهار کرد: در نخستین دوره برداشت و صید این حیوان آبزی در سد شهید یعقوبی رشتخوار بیش از یک تن میگو صید شده که کار صید آن همچنان در این مجموعه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

وی با اشاره به اینکه این حیوان به صورت زنده توسط شرکت دارای پرانه معتبر به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: با توجه به اینکه کار صید این حیوان آبزی همچنان در سد شهید یعقوبی ادامه دارد، این حیوان به صورت زنده و از طریق خودورهای یخچال دار در قالب پرسی یخ منتقل می‌شود.
 

,
,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، قیمت هر کیلو صادارت این میگو را بیش از 10 تا 12 دلار عنوان و اضلفه کرد: شاه میگو پرورش یافته در استخر شهید یعقوبی رشتخوار در دو نوع با وزن‌های بیش از 90 گرم است، این حیوان آبزی توسط شرکت‌های دارای مجوز به کشور آلمان صادر می‌شود.

,


وی با توجه به مشخص نبودن وضعیت حلال و حرام بودن گوشت این میگو تنها بازار مصرف این محصول را به صورت صادرات به خارج از کشور عنوان کرد.

,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه