اخبار داغ

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

ممنوع التدریس کردن اساتید منتقد نباید به یک سنت تبدیل شود

ممنوع التدریس کردن اساتید منتقد نباید به یک سنت تبدیل شود
معاون استانی دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: نباید بستن دهان اساتید منتقد به یک سنت در دانشگاه‌ها تبدیل شود؛ دانشجویان به خوبی شرایط را درک کرده و از آگاه‌سازی نسبت به این مسائل استقبال می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عبدالحق براری معاون استانی دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان و استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در گفت‎وگو با  شاخص، با اشاره به مشکلات موجود در فضای سیاسی و فرهنگی برخی دانشگاه‌ها اظهار کرد: اساتید منتقد هیچگاه نمی‌توانند نسبت به مواضع منفی که شعاع آن تا فضای دانشگاه‌ها، دانشجویان و برخی از مدیران کشیده شده، چشم‌پوشی و نادیده بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,
 
,
وی افزود: با توجه به اقتضای زمان و شرایط، هر استادی بر اساس رسالتی که بر دوش دارد باید دانشجویان را نسبت به مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه و رویدادهای سرنوشت‌ساز آگاه نماید.
,
 
,
این استاد دانشگاه ابراز کرد: متاسفانه باید گفت جو غالب دانشگاه‌ها، در راستای تحمیق برخی دانشجویان و حتی اساتید پیش می رود و این مسئله خلاف مطالبات رهبری و اصول نظام و انقلاب اسلامی است.
,
 
,
مدعیان فراجناحی مانع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی هستند
,
 
,
براری با بیان اینکه جریان حاکم در برخی دانشگاه‌ها متناسب با فضای سالم علمی و سیاسی نیست گفت: ای کاش این جریان که مدعی فراجناحی بودن و آزادی بیان است جرات داشت و روند کرسی‌های آزاداندیشی را تقویت می کرد تا گروه‌ها می‌توانستند حرف‌هایشان را مطرح کنند.
,
 
,
معاون استانی دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان با تصریح بر اینکه در طول هر ترم شاهد چالش‌های متعددی هستیم عنوان کرد: امروز با روی کار آمدن دور دوم دولت تدبیر و امید شاهد یک جانبه‌گرایی و تحت فشار قرار دادن اساتید منتقد در دانشگاه هستیم چراکه قدرت در دست جریانی خاص قرار گرفته که بر مسائل غلبه دارند.
,
 
,
وی تصریح کرد: من مواضع روشنی دارم و مطالب انتقادی به وضع موجود از جمله پذیرفتن سند ۲۰۳۰ توسط دولتمردان را به دانشجویان اعلام کردم و از آن‌ها خواستم این صدا در کلاس دفن نشود و به گوش روسای دانشگاه و تشکل‌های سیاسی دارای نشریه در دانشگاه برسد.
,
 
,
این استاد دانشگاه بیان کرد: جریان حاکم بر دانشگاه از تبیین مسائل سیاسی و افشاگری هراس دارد و تصمیماتی را درخصوص ممنوع‌التدریسی برخی اساتید منتقد گرفته‌اند.
,
 
,
براری اضافه کرد: این باید جریان بدانند با این کار خود را تضعیف کرده و اساتید ممنوع‌التدرس هم آرام نخواهند نشست و با شجاعت دست به افشاگری خواهند زد.
,
 
,
وی با اشاره به ضعف‌های استراتژیک برخی مدیران در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی افزود: نباید بستن دهان اساتید منتقد به یک سنت در دانشگاه تبدیل شود در حالی که دانشجویان به خوبی شرایط را درک کرده و از آگاه‌سازی نسبت به مسائل استقبال می‌کنند که موجب عصبانیت جریانی خاص شده است.
,
 
,
معاون استانی دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ابراز کرد: برخاستن صداهای ناهماهنگ با اصول انقلاب و نظام از دولت به انحرافات سیاسی در دیگر فضاها از جمله‌ جایگاه حساس دانشگاه دامن می‌زند.
,
 
,
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بارها شاهد بودیم که شخصیت‌های زاویه‌دار با نظام و انقلاب برای توجیه و تطهیر مواضع انحرافی و منفی دولت و تقویت آن به دانشگاه دعوت شده‌اند که این اطلاعات غلط موجب دگرگونی دانشجویان می‌شود.
,
 
,
براری تاکید کرد: جوانان ما قربانی مدیران انحرافی و جو غالب دانشگاه هستند؛ این مدیران مغرور به فکر موقعیت و افزایش قدرت خود بوده و برای رسیدن به منافع شخصی سرنوشت دانشجویان بی‌تجربه را نادیده می‌گیرند.
,
 
,
وی در پایان با بیان اینکه امروز دندان‌های دشمنان برای جمهوری اسلامی ایران تیزتر شده است افزود: تفرق و چندقطبی شدن در جامعه به ضرر ملت و نظام است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه