اخبار داغ

مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد:

یک حلقه «تیرمار» در ابوزیدآباد رهاسازی شد

یک حلقه «تیرمار» در ابوزیدآباد رهاسازی شد
صدری گفت: زنده گیری و رها سازی این تیرمار، نشان از احترام مردم بخش کویرات به گونه های زیستی است که در منطقه شکار ممنوع یخاب زندگی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن؛ حامیان و دوست داران محیط زیست ابوزیدآباد یک حلقه «تیرمار» را که وارد منازل مسکونی شده بود پس از زنده گیری، در محیط طبیعی رها سازی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

مدیر انجمن حامیان محیط ابوزیدآباد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال های گذشته به دلیل ناآگاهی مردم از لزوم بقای تمام گونه های زیستی برای حفظ تعادل محیط زیست، بسیاری از جاندارانی که به هر دلیل به محیط زندگی شهروندان نزدیک می شدند یا کشته شده و یا پس از آسیب دیدگی های جدی رها می شدند.

,

مسیب صدری با اشاره به تلاش های این انجمن در زمینه آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره اهمیت حمایت از محیط زیست تصریح کرد: زنده گیری و رها سازی این تیرمار، نشان از احترام مردم بخش کویرات به گونه های زیستی است که در منطقه شکار ممنوع یخاب زندگی می کنند.

,

وی تیرمار را از دسته مارهای تخم گذار که در مناطق صحرایی، نیمه صحرایی و بوته زارها زندگی می کنند معرفی کرد و افزود: تیرمار با حداکثر طول ۱۴۸ سانتیمتر از مارمولک ها و نوزادان حشرات تغذیه می کند.

,

پناهگاه حیات وحش یخاب در ۲۰ کیلومتری ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات آران و بیدگل و با مساحت ۲۶۰ هزار هکتار به دلیل مجاورت با پارک ملی کویر یکی از زیستگاه‌های ارزشمند کشور از نظر پوشش گیاهی و جانوری است.

,

یخاب به علت دارا بودن گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، کاراکال، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه‌ها و ذخیره گاه‌های غنی ایران به حساب می آید.

,

انتهای پیام/ 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه