اخبار داغ

فرماندار شهرستان سراوان مطرح کرد

تصرف اراضی ملی، بزرگترین معضل شهرستان سراوان/با متخلفین برخورد جدی شود

تصرف اراضی ملی، بزرگترین معضل شهرستان سراوان/با متخلفین برخورد جدی شود
فرماندار شهرستان سراوان در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی با بیان اینکه تصرف اراضی ملی بزرگترین معضل در شهرستان سراوان است، اظهار داشت: بیش از 2 هزار خانواده در سراوان درگیر حل مشکلات زمین و مسکن خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شستون، جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی با حضور درویش نارویی فرماندار، سید منصور بزرگزاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و جمعی از اعضای شورا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سراوان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

در این جلسه درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان با بیان اینکه تصرف اراضی ملی بزرگترین معضل در شهرستان سراوان است، اظهار داشت: بیش از 2 هزار خانواده در سراوان درگیر حل مشکلات زمین و مسکن خود هستند.

,

وی با اشاره به اینکه برخی از ارگان ها بدون اخذ مجوز اقدام به واگذاری زمین کرده اند، گفت: با توجه به اینکه اکثر ادارات شهرستان مستقل هستند، در زمینه حل مشکلات ناشی از تصرف زمین باید با همکاری سایر دستگاه های اجرای اقدامات لازم را انجام دهند.

,

فرماندار سراوان با اشاره به تصرف اراضی ملی و حل این معضل در روستای کمب شهرستان چابهار افزود: دستگاه های اجرایی جهت پیشگیری از خسارات مالی و اجتماعی پیش رو، افراد سودجو و زمین خوار را شناسایی کنند تا با متخلفین برخورد جدی انجام شود.

,

وی با اشاره به تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شهر جالق و لازمه پای کار آمدن اداره کشاورزی در این زمینه تصریح کرد: با فرهنگ سازی می توان از تصرف اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کرد.

,

نارویی در ادامه با بیان اینکه افراد سودجویی قصد تصرف اراضی بخش مک سوخته را دارند، خاطر نشان کرد: منابع طبیعی و امور آب قبل از حفر چاه های غیر مجاز و کاشت درخت توسط متخلفین راهکار درستی را اندیشه کنند تا از وقوع این اتفاق جلوگیری شود.

,

وی با اشاره به اینکه با تغییر مکان های انجام شده جمعیت در برخی روستا ها افزایش یافته است، اذعان داشت: با توجه به طرح هادی روستاها بررسی های لازم انجام شود تا از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

,

فرماندار سراوان با اشاره به اینکه رشد جمعیت در شهرستان سراوان سالانه 4 درصد است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی سراوان از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است افرادی که قصد راه اندازی کارگاه های تولیدی را دارند به این بخش مراجعه کنند.

,

سید منصور بزرگزاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان سراوان در این جلسه با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از عوامل تصرف اراضی ملی است، خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست هایی که مردم در زمینه حل مشکلات آب و برق دارند، برنامه ریزی خوبی باید انجام شود.

,

وی با اشاره به اینکه در شهر جالق 180 هکتار از اراضی تا کنون تملک نشده است، تصریح کرد: در سال جاری مشکلات روستاهایی که دارای بیش از 10 خانوار هستند و مشکل اراضی ندارند را حل خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه