اخبار داغ

فرازهایی از وصیت نامه شهید احمد باغبانی/

جز احسان به فقرا و کمک به مسجد چیزی برایم خیرات نکنید

جز احسان به فقرا و کمک به مسجد چیزی برایم خیرات نکنید
مادرم هیچ گاه برایم ناراحت نشود و جز احسان به فقرا و کمک به مسجد چیزی برایم خیرات نکنید و برایم سیاه نپوشید و قبرم را با آهن و لوحه تزیین نکنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید احمد باغبانی در نخستین روز از مهرماه سال 1332 در روستای شیروانه از توابع شهرستان کامیاران دیده به جهان گشود. پدرش علی و مادرش بانو کشور نام داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

احمد هنوز چند بهار را پشت سر نگذاشته بود که از نعمت پدر محروم شد؛ گویا روزگار سرنوشت دیگری برای احمد رقم زده بود. احمد از همان دوران کودکی با رنج و خستی بزرگ شد. احمد بعد از فوت پدرش به خاطر وجود مشکلات و سختی های زندگی مجبور شد به کرمانشاه مهاجرت کند، اما نتوانست مدت زمان زیادی آنجا بماند و به همین خاطر خیلی زود به کامیاران بازگشت.

,

 

,

احمد با تلاش و کوشش فراوان توانست دیپلمش را اخذ نماید و بعد از آن به خدمت سربازی برود. پایان خدمت سربازی احمد مصادف بود با پیروزی انقلاب اسلامی.

,

 

,

احمد که دوران حکومت ستم شاهی به خوبی درک کرده بود، قدر انقلاب اسلامی را به خوبی می دانست و به هیچ وجه نمی خواست انقلاب اسلامی با شکست روبرو شود. به همین خاطر با عمال حکومت پهلوی به مقابله برخاست و به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد.

,

 

,

شهید احمد باغبانی برای اعتلای نام انقلاب اسلامی به مقابله با گروهک های ضدانقلاب برخاست و در نهایت در روز نهم شهریورماه سال 1359 در عملیات پاکسازی یکی از محورهای سنندج به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

,

 

,

وصیت نامه شهید احمد باغبانی

,

 

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

 

,

ساعت 9:30 شب بیست و هشتم بهمن ماه سال 1358

,

 

,

در ساعت و تاریخ فوق با رضایت کامل و صحت و سلامت بدن و با دست خط خود یادآور می شوم که بعد از مرگم وارث بنده مدیون می باشد برایم شیون و زاری کند. مادرم هیچ گاه برایم ناراحت نشود و جز احسان به فقرا و کمک به مسجد چیزی برایم خیر و خیرات نکنید و برایم سیاه نپوشید و  قبرم را با آهن و لوحه تزیین نکنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه