اخبار داغ

اولین مرکز عرضه محصولات صادراتی البرز در مسکو افتتاح شد/ جوسازی تبلیغاتی عربستان برای تحریم کالاهای ایرانی

اولین مرکز عرضه محصولات صادراتی البرز در مسکو افتتاح شد/ جوسازی تبلیغاتی عربستان برای تحریم کالاهای ایرانی
نشست بررسی موقعیت استراتژیکی بندر صحار عمان برای گسترش روابط تجاری با این کشور با حضور فعالان بخش خصوصی و تجار استان البرز در کرج برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از البرز۲۴ رئیس هیئت‌ مدیره شرکت توسعه صادرات و گردشگری استان البرز روز ۳۱ تیر ماه در نشست بررسی موقعیت استراتژیکی بندر صحار عمان در کرج به افتتاح مرکز عرضه محصولات صادراتی البرزی – ایرانی در کشور عمان طی ماه های آینده اشاره کرد و گفت: فعالیت تجاری بازرگانان البرز نخستن هدف راه اندازی انی مرکز بوده و هفته گذشته نیز اولین مرکز عرضه محصولات صادراتی البرز به نام مرکز “البرزی – ایرانی” در مسکو افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز۲۴ ,

مجید سریزدی با اشاره به اینکه شرکت توسعه صادرات استان البرز برای ایجاد مراکز عرضه محصولات صادراتی البرزی – ایرانی در دو کشور عمان و مجارستان به‌ عنوان مراکز کشورهای خلیج‌ فارس و اروپا برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده است افزود: پهنای جمعیتی اولین مقوله مورد توجه سرمایه گذاران در این مناطق است.

,

وی اقتصاد کشور عمان را با وجود کم جمعیت بودن این کشور الگویی از کشور امارات دانست و اظهار داشت: این منطقه اجرای طرح های گردشگری را به واسطه توسعه سرزمینی مد نظر قرار داده است و علوم دانش بنیان، گردشگری، کالا، خدمات و …. بازارهای تجاری مناسبی هستند که بازرگانان ایرانی به خوبی می توانند در این عرصه ورود کنند.

,

همچنین رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در این نشست به توانایی البرز در تولید مواد دارویی، خشکبار، میوه و سبزی و فراورده‌ های گوشتی و تخم‌ مرغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بستر برای صادرات این محصولات به آفریقا و کشورهای حاشیه از طریق کشور عمان فراهم است و همکاری های گسترده ای بین ایران و عمان در بخش های تجاری و بازرگانی وجود دارد.

,

رحیم بنامولایی صادرات به کشورهای اروپایی را به واسطه تحریم های ظالمانه آمریکا با مشکلاتی همراه دانست و اظهار داشت: دپوی کالاهای خریداری شده اروپا توسط تجار ایرانی در کشور عمان زمینه بسیار مناسبی است که در این کشور محقق شده و با توجه به مشکل ال.سی با ارز دلار آمریکا در مبادلات پولی اتحادیه اروپا این مشکل ایران را برطرف کرده و تعاملات تجاری با یورو انجام می شود.

,

وی با تاکید بر وجود ابهام در مبادلات پولی با عمان حل این مهم را در گرو تصمیم بانک مرکزی مبنی بر اینجام این مسئله با یورو ی ریال دانست و تصریح کرد: عمان منطقه ای مناسب برای تجار ایرانی است اما متأسفانه شاهد یک سری جوسازی در کشورهای عربی هستیم تا افرادی افکار عمومی را ترغیب به نخریدن کالای ایرانی کنند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه عربستان با جوسازی در تبلیغات گسترده کشورهای عربی را ترغیب به تحریم خرید کالاهای ایرانی کرده است گفت: عمان می تواند زمینه ای برای در دست گرفتن بازار کشورهای عربی باشد همانگونه که در بازار سوریه و عراق انواع کالاهای ایرانی عرضه می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه