اخبار داغ

اشتیاق رتبه های برتری های کنکور برای محرومیت زدایی

اشتیاق رتبه های برتری های کنکور برای محرومیت زدایی
در این برهه زمانی می توان اردوهای جهادی را نمونه ای از آتش به اختیار مدنظر مقام معظم رهبری دانست و خوشبختانه امروزه بسیاری از دانشجویان نخبه علمی در سراسر کشور به شوق خدمت خالصانه به هم وطنان خود، جذب گروههای جهادی در اقصی نقاط کشور می شوند تا باور کنیم با استفاده از این نیروی جوان و سرشار از انگیزه انقلابی می توان به اهدافی دست یافت که سالیان سال چشم انتظار تحقق آنها بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ائل، بی تردید اردوهای جهادی بسیج یکی از تاثیرگذارترین طرح های محرومیت زدایی از چهره های روستاها و مناطق بی بضاعت است که هر ساله در ایام مختلف سال برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل,

گروه‌های جهادی به عنوان مجموعه ای خودجوش، مردمی و انقلابی از جمله بهترین بسترها برای تحقق پیشرفت در مناطق مختلف و به خصوص روستاها و تلنگری برای مسئولین به شمار می روند.

,

این اردوها مصداق آیه "تعاونوا علی البر و تقوی" است و موجب آشنا شدن با رسوم و مشکلات مردم شده و قانع بودن و قدردانی نسبت به نعمت ها را به انسان می آموزد.

,

در این برهه زمانی می توان اردوهای جهادی را نمونه ای از آتش به اختیار مدنظر مقام معظم رهبری دانست؛ جهادگران بسیجی منتظر نخواهند ماند تا زمانی مشخص برای انجام کار از طرف مسئولین مشخص شود؛ آنها با اراده قوی و عزمی راسخ آتش به اختیار را در اندیشه و عمل معنا می‌کنند و با شرایط پیش بینی شده وارد عرصه سازندگی می‌شود و با حضور خود، مسئولین را پای کار می کشد.

,

انگیزه انقلابی رتبه های برتر کنکور

, انگیزه انقلابی رتبه های برتر کنکور, انگیزه انقلابی رتبه های برتر کنکور,

خوشبختانه امروزه بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف در سراسر کشور به شوق خدمت خالصانه به هم وطنان خود، جذب گروههای جهادی در اقصی نقاط کشور می شوند تا باور کنیم با استفاده از این نیروی جوان و سرشار از انگیزه انقلابی می توان به اهدافی دست یافت که سالیان سال چشم انتظار تحقق آنها بوده ایم.

,

اما ماجرا وقتی جالب می شود که نخبگان علمی و رتبه های برتر کنکور نیز خود را به صف کمک به محرومین بکشانند و نشان دهند که دستگیری از اقشار مستضعف ریشه در آرمان های آنها دارد و ربطی به نخبه بودن ندارد.

,

محمد حسینی، رتبه ۳ کنکور کارشناسی ارشد رشته فوتونیک یکی از این نخبگانی است که به فرمان آتش به اختیار رهبر خود لبیک گفته و نشان داده که یک جوان ممکن است روزی می تواند با درس و دانشگاه به کشورش خدمت کند و روزی دیگر با بنایی در یک روستای دورافتاده.

,

Image title

, Image title,

 

,

این نخبه علمی در گفتگو با خبرنگار ائل از انگیزه خود از حضور در این اردوی معرفتی و جهادی می گوید: نخبه بودن یک مقوله است و محرومیت زدایی مقوله دیگر؛ خداوند به بندگان امر فرموده که در راه او مجاهدت کنیم و این محرومیت زدایی نوعی مجاهدت است.

,

وی با بیان اینکه این قبیل کارهای جهادی می تواند ریشه در تربیت شخص نیز داشته باشد؛ می افزاید: انسان هر قدر هم نخبه باشد؛ دلیلی ندارد به همنوع خود کمک نکند.

,

حسینی این اردوهای جهادی را مصداق بارز آتش به اختیار توصیف کرده و تصریح می کند: این اردوها علاوه بر جو صمیمانه ای که دارد؛ حرکتی در جهت محرومیت زدایی است.

,

این نخبه علمی بسیجی ضمن ابراز تاسف از بی توجهی مسئولین نسبت به منطق محروم دورافتاده، می گوید: این مناطق متاسفانه فراموش شده اند و مسئولین باید در جهت شناسایی چنین روستاهای مستضعف و رسیدگی به آنها تلاش کنند.

,

وی می افزاید: ساکنان این منطق وضعیت خوبی ندارند و خانه های آنها می تواند با یک وزش باد فرو بریزد و حتی مدرسه ای برای تعلیم تربیت کودکان آنها وجود ندارد.

,

محمدعلی فولادلو یکی دیگر از نخبه های بسیجی و رتبه ۱۸۶ رشته الکترو اوپتیک و رتبه ۱۸۴ رشته فوتونیک است که علاوه بر خدمت رسانی به نظام و انقلاب با قلم و کتاب، این بار با بدست گرفتن بیل و کلنگ در جهت خشنودی ولی نعمت های نظام گام برداشته است.

,

Image title

, Image title,

 

,

فولادلو در گفتگو با خبرنگار ائل می گوید: خدمت به محرومان به رتبه برتری بودن کنور ربطی ندارد؛ هر کسی باید بداند که کمک به کشور هم با قلم بدست گرفتن و هم با بیل و کلنگ زدن حاصل می شود.

,

 وی ادامه می دهد: کارهای بچه های جهادی دقیقا همان آتش به اختیار است که کار خودجوش و تمیزی است.

,

این دانشجوی ممتاز می افزاید: اردوهای جهادی اهداف معنوی خاص خود را دارد که با اقدامات محرومیت زدایی عمرانی و کارهای فرهنگی صورت می پذیرید.

,

این جهادگر بسیجی نیز ضمن ابراز ناخرسندی از وضعیت رسیدگی به مناطق محروم، می گوید: به نظرم مسئولین باید سری به این مناطق بزنند تا تلنگری حاصل شود و این محرومین را فراموش نکنند.

,

معرکه نفس

, معرکه نفس, معرکه نفس,

می‌توان در یک کلمه گفت که مهم‌ترین هدف اردوهای جهادی، سازندگی است. اما این عبارت توضیح دارد؛ همان‌گونه که خود جهاد توضیح دارد. آغاز این سازندگی، ساختن خود می‌باشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است و این موضوع تحصیلات و جایگاه علمی نمی شناسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه