اخبار داغ

کتاب «پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری» نویسنده مرودشتی به چاپ رسید

کتاب «پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری» نویسنده مرودشتی به چاپ رسید
کتاب پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری اثر مسعود احمدی جوان مرودشتی منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت خبری مرودشت نا، کتاب پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری اثر مسعود احمدی جوان مرودشتی منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرودشت نا,

امروزه کیفیت و جذابیت فضاهای عمومی شهری به یکی از مهمترین معیارهای توسعه یافتگی و قابلیت زندگی در شهرها بدل گردیده است. در این میان پیاده راه ها به دلیل ویژگی های خود در ایجاد تعاملات اجتماعی در عصر ارتباطات مجازی و تحریک اقتصادی نواحی پیرامونی و نیز بعنوان پهنه هایی چند عملکردی که دامنه گسترده ای از فعالیت ها را دربر می گیرند از نقش اساسی برخوردار می باشد.

,

کتاب پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری در ۹ فصل تنظیم و به شرح زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

فصل اول در خصوص مقدمه ای درباره ی نهضت پیاده مداری، در فصل دوم به بیان تعریف، مفاهیم و انواع گذرهای پیاده و در فصل سوم مزایای پیاده روی و انواع اثرات پیاده مداری بر توسعه گردشگری و اهداف ساماندهی فضاهای پیاده در شهرها، اهمیت پیاده روی در قرن ۲۱و طراحی مسیرهای پیاده گردشگری بیان می گردد.

,

فصل چهارم اصول ومبانی برنامه ریزی مسیرهای پیاده گردشگری و پیاده راه در سلسله مراتب شامل محله، ناحیه و شهر مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل پنجم در خصوص ده شاخص ساماندهی فضای حرکت پیاده شامل آرامش، امنیت، پیوستگی و ... بیان می گردد.

,

فصل ششم تاریخچه ای مختصر از مسیرهای ویژه پیاده در دنیا و ایران و فصل هفتم نظریه نظریه پردازان با تاکید بر حرکت و گسترش پیاده مداری و ... را مطرح می کند.

,

در فصل هشتم کاربرد GISدر برنامه ریزی و مکان یابی های فضای گردشگری و تحلیل شبکه در فضای جغرافیایی بیان شذه است.
در فصل نهم به معرفی یکی از بافت های تاریخی و فرهنگی ایران(منطقه ۸شیراز) به عنوان نمونه انتخاب تا شاخص های مطرح در فصل های پیشین مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

,
,

در کل کتاب حاضر اثر مسعود احمدی کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری است که مورد بهره برداری صاحب نظران، علاقه مندان، برنامه ریزان، طراحان شهری و نهادها و سازمان های دخیل در امر برنامه ریزی شهری قرار خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه