اخبار داغ

مادر شهید مدافع حرم؛

شب قبل از شهادت پسرم؛ عروجش را خواب دیدم

شب قبل از شهادت پسرم؛ عروجش را خواب دیدم
مادر شهید مدافع حرم؛ محمدرضا دهقان گفت: شب قبل از شهادت محمدرضا، خواب شهادت و عروجش را دیدم و ظهر روز جمعه، حدود ساعت دو و نیم ظهر بود که خبر شهادتش را به من دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خانم طوسی مادر شهید مدافع حرم؛ محمد رضا دهقان در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: محمد رضاجوانی بود که با بصیرت راهش را انتخاب کرد و در راه رسیدن به هدفش تلاش و خودسازی کرد و آموزش های متفاوتی را گذراند تا به هدف والا و بزرگش برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی افزود: پس از مطرح شدن موضوع اعزام محمدرضا به سوریه، وقتی دیدیم که او در این راه بسیار راسخ است، من و اعضای خانواده نیز با او همراهی کردیم چرا که ما به هدف و عقایدش ایمان داشتیم و برای رسیدن به هدفش به او کمک کردیم.

,

 

,

مادر شهید در خصوص زمان اعزام شهید دهقان گفت : حدود 15 مهرماه بود که محمدرضا عازم سوریه شد و تا 21 ابان ماه در سوریه بود.

,

 

,

طوسی با بیان اینکه من از زمان اعزام او به همه اعلام کردم که منتظر محمدرضا نباشید، افزود: با توجه به شناختی که روی پسرم داشتم، میدانستم که او نیتش خالص است و این خلوص سبب خواهد شد که خدا خریدارش شود.

,

 

,

وی افزود: شب قبل از شهادت محمدرضا، خواب شهادت و عروجش را دیدم و ظهر روز جمعه، حدود ساعت دو و نیم ظهر بود که خبر شهادتش را به من دادند.

,

 

,

وی بیان کرد: گفتن اینکه از رفتن پسرم غمی ندارم دروغ است چون غم از دست دادن فرزند برای مادر امری جبران ناپذیراست، اما وقتی می بینم که محمدرضا به وظیفه اش عمل کرده؛ برایم عزیز است، مهرمادرانه ام را کنار می گذارم و به لطف حضرت زینب(س) و دست رحمتی که این حضرت برقلب و سرمن کشیده،  توانسته ام این داغ بزرگ را تحمل کنم.

,

 

,

مادرشیهد خاطرنشان کرد: توصیه من به همه جوانان این است که برای ادامه ی راه محمد رضا به گفته مقام معظم رهبری( مدظله)  کار فرهنگی تمیز انجام دهند.

,

 

,

طوسی در خصوص برخی سخنان ناپسند در مورد مدافعان حرم ، بیان کرد : از این سخنان در زمان دفاع مقدس هم درباره شهدا گفته می شد و ما به این سخنان عادت داریم این سخنان را باید به حساب سنگریزه هایی دانست که در مسیر پر مشقت ادامه دادن راه شهدا باید تحمل کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند شهدا مدافع حرم برای پول رفته اند، گفت: از قبیل این حرف ها به وفور به ما زده شده ولی ما سعی می کنیم مقاوم باشیم، همانطور که در داستان کربلا به اهل بیت و خاندان رسالت (ع) هم ازاین حرف ها زده شد و چون آنها الگو و سرمشق ما هستند تلاش می کنیم به این حرف ها توجهی نکنیم و از آن عزیزان الگو بگیریم.

,

 

,

مادر شهید با اشاره به اینکه یکی از خاطرات نابی که از محمدرضا دارم، مربوط به لحظه ی خداحافظی او در زمان اعزام به سوریه است، گفت: در این لحظه محمدرضا درحالی که می گفت مادر برای شهادتم دعا کن، همزمان و از طریق تلفن به خواهرش می گفت؛ مادر را راضی کن برایم  زن بگیرد.

,

 

,

وی افزود: در این لحظه به او گفتم محمدرضا؛ تو زن میخواهی یا شهادت؟ اما پسرم در این لحظه هم دست از تبلیغ برنداشت و پاسخ داد: بر اساس روایتی از امام علی(ع)، باید برای دنیایت طوری زندگی کنی که انگار تا ابد زنده ای و برای اخرتت طوری زندگی  کنی که انگار لحظه ای دیگر زنده نیستی.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/ ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه