اخبار داغ

وزیر بهداشت:

وضعیت بهداشت و درمان استان خوب است اما مطلوب نیست/ گلایه وزیر بهداشت از تاخیر در پرداخت معوقات بیمه ها

وضعیت بهداشت و درمان استان خوب است اما مطلوب نیست/ گلایه وزیر بهداشت از تاخیر در پرداخت معوقات بیمه ها
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت بهداشت و درمان استان سمنان خوب است اما مطلوب نیست که باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرآت، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم از اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان نسبتا راضی هستند، گفت: دولت اولویت خود را سلامت مردم قرار داد که این امر نیاز مردم را تا اندازه زیادی رفع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت، ,

وی، تامین دارو، بیمه کردن 10 میلیون نیازمندان،  اضافه کردن بیش از یک چهارم تخت های بیمارستان ها را از اقدامات دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: این اقدامات رضایت نسبی مردم را به همراه داشت ونه رضایت مطلق آنها را.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  اولویت دولت دوازدهم ادامه طرح تحول سلامت خواهد بود، اظهار کرد: مجلس نیز در این موضوع رئیس جمهور را کمک خواهد کرد.

,

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه همه به این باور رسیده اند که هزینه کردن در بخش سلامت سرمایه گذاری است، بیان کرد: برای داشتن ملتی سالم که بتواند در حوزه اقتصادی نیز نقش آفرین باشد.

,

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت یک ضرورت بود، گفت: دولت این موضوع را خوب شناخت و مسیر خوبی را دنبال کرد و البته با مشکلاتی مواجه  بود.

,

وزیر بهداشت دولت یازدهم، یکی از مشکلات طرح تحول سلامت را پیش بینی نشدن سرانه ۱۱میلیون نفری که رایگان بیمه شدند برشمرد و گفت: خوشبختانه در بودجه سال۹۶ این نقیصه برطرف شد و آنچه مربوط به گذشته است، حتما مدیریت می شود همچنان که سال گذشته دولت و مجلس تمهیداتی را پیش بینی کرده بودند، در سال جاری هم پیش بینی می کنند و جای نگرانی نیست.

,

قاضی زاده هاشمی درخصوص بدهی طرح بیمه های سلامت افزود: سرانه بیمه افراد بیمه شده پیش‌بینی‌نشده بود که باعث معوقات شد.

,

وی همچنین تصریح کرد: سفره‌ای را پهن کردیم که در طول ۲۴ساعت در حوزه بهداشت و درمان از آن ارتزاق می‌کنیم و این سفره برای ما هرروزه هزینه‌ای خواهد داشت و اگر سرانه ای وجود نداشته باشد صورت حساب هزار میلیاردی و... در طول سال به همراه خواهد آورد.

,

وزیر بهداشت دولت یازدهم با بیان اینکه این نقص در طول بودجه سال۹۶ برطرف خواهد شد، اظهار کرد: این معوقات همچنان سال گذشته توسط دولت و مجلس پرداخت می‌شود.

,

وی با تاکید بر تسریع در امر پرداخت معوقات در حوزه سلامت گفت: باید سریعتر از شرمندگی طلبکاران و کسانی که به ما دارو فروختند بیرون آییم چراکه صنعت دارو و نظام دارویی متأثر شده و آسیب‌دیده است و امیدواریم آن‌ها را بتوانیم از نگرانی در بیاوریم.

,

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با تشکیل کابینه جدید و آغاز کار دولت دوازدهم  که البته دولت متصل است  و با دستورات رئیس‌جمهور مشکلات موجود برطرف شود.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان استان خوب است اما مطلوب نیست و باید تلاش کنیم، گفت: وجود مدیران خوب و هبستگی در این استان باعث وضعیت مطلوب حوزه سلامت است.

,

وی با اشاره به اینکه تعداد دانشگاهها در مطابق با استان های دیگر در این استان بیشتر است، بیان کرد: فارغ التحصیلان علاقه مند هستند در سرزمین  خود خدمت کنند که این به خودی خود نقطه قوت است.

,

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه زیرساخت ها نیز کمبودهایی داشته که در این دولت  تا اندازه ای برطرف شده است، گفت: بخشی از این مشکلات در بخش بهداشت حداکثر در دوسال آینده تماما برطرف خواهد شد.

,

وزیر بهداشت دولت یازدهم با اشاره به اینکه بخش درمان نیازمند به بهسازی و نوسازی است، افزود: این بخش نیازمند ارتقا کیفیت خدمات، افزایش تعداد متخصصین و فوق تخصص، ایجاد نظام ارجاع و حمایت بیشتر از نیازمندان است.

,

وی با اشاره به سرمایه گذاری برای دانشگاه های استان جهت قرار گرفتن در تراز بین المللی، گفت: باید این امر برای یکی دو دانشگاه استان صورت گیرد تا در تراز بین المللی  بتوانند نقش ایفا کنند.

,

وزیر بهداشت دولت یازدهم با بیان اینکه دانشگاههای استان نیز باید در حوزه فناوری هم بتوانند سرمایه ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاهها برای کشور می توانند از طریق شرکت های دانش بنیان در کنار اتشغال زایی ارز آور و سود آور هم باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه