اخبار داغ

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

فعال بودن 60 درصد معادن خراسان جنوبی/ اشتغال بیش از 10 هزار نفر در این معادن

فعال بودن 60 درصد معادن خراسان جنوبی/ اشتغال بیش از 10 هزار نفر در این معادن
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 60 درصد معادن استان فعال هستند، گفت: مشکلات نقدینگی در معادن استان وجود دارد که با توجه به اقدامات دولت برای رونق تولید در این زمینه نیز اقدامات انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سالاری معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  در گفتگو با  خاورستان، اظهار کرد:  497 معدن در استان وجود دارد که  استخراج اسمی آن 12.8 میلیون تن به طور سالیانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

 
وی افزود: سال گذشته 13.5 تن مواد معدنی از معادن استان برداشت شده است.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از 10 هزار و 100نفر در معادن استان، افزود:  242 پروانه اکتشاف معتبر در استان وجود دارد.
 
سالاری  با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری دو میلیون تن به ذخایر معدنی کشف شده استان افزوده شده است، گفت: 108 فقره گواهینامه اکتشاف در استان وجود دارد.
 
وی بیان کرد:  برخی از مواد معدنی استان مانند منیزیت، آهک، گچ و... در داخل استان مورد استفاده قرار می گیرد و حتی برخی سنگ های تزیینی نیز در داخل استان فراوری می شود.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پیگیر سنگ بری مدرن برای فرآوری سنگ ها در داخل استان هستیم.
 
سالاری با بیان اینکه 60 درصد معادن استان فعال هستند، گفت: مشکلات نقدینگی در معادن استان وجود دارد که با توجه به اقدامات دولت برای رونق تولید در این زمینه نیز اقدامات انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: کار معدن کار پر مخاطره‌ای است  و برای ایمنی معدن کاران نیز تمهیدات و تجهیزات لازم در نظر گرفته شده است و کارگروه ایمنی را نیز تشکیل داده‌ایم که مجموعه‌های مختلف در آن حضور دارند تا شرایط ایمنی برای معدن کاران فراهم گردد.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه پایش مشکلات معدنی آغاز شده است، گفت: در جهت حمایت از بخش معدن علاوه بر تسهیلات رونق تولید، بازسازی و نوسازی حقوق دولتی معادن افزایش نیافته و قیمت پایه سنگ تزیینی کاهش پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه