اخبار داغ

با حضور جمعی از جوانان سراوانی برگزار شد

کارگاه کارآفرینی ایده تا کسب و کار موفق در راستای توسعه اشتغال پایدار/ 120 نفر ایده پرداز شرکت کردند+ تصاویر

کارگاه کارآفرینی ایده تا کسب و کار موفق در راستای توسعه اشتغال پایدار/ 120 نفر ایده پرداز شرکت کردند+ تصاویر
120 نفر از ایده پردازان و کارآفرینان سراوان در کارگاه کارآفرینی ایده تا کسب و کار موفق در راستای توسعه اشتغال پایدار شرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، همایش و کارگاه ایده تا کسب و کار موفق به همت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دانشگاه علمی کاربردی و پارک علم و فناوری صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان  در راستای توسعه کسب و کار و ایده پردازی موفق با حضور اساتید مجرب و برتر کشوری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

حسن طایی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در حاشیه این مراسم در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه یکی از علاقمندان به مردم و استان سیستان و بلوچستان است، اذعان داشت: ایده های نو و خلاق را که در سطح ملی قابلیت اجرایی شدن را دارند را با کمک مدیران استانی، در استان اجرایی می کنند.
وی افزود: حدود یک سال است که موضوع کارآفرینی را با جدیت دنبال کرده اند که در زمستان سال گذشته در شهرستان چابهار این کار را به صورت آزمایشی آغاز کرده اند که بسیار خوب پاسخ داده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در ادامه افزود: با توجه به روند خوب این کارگاه، برای 10 شهرستان استان نیز برنامه ریزی کرده اند تا با برگزاری کارگاه های یک روزه، ایده های کسب و کار های نوپا را مورد بحث قرار دهند.
طایی اضافه کرد: تا کنون پنج کارگاه را در شهرستان های استان برگزار کرده اند که ششمین کارگاه در شهرستان سراوان از صبح امروز در حال برگزاری است تا دانشجویان و افراد جویای کار با روش های جدید شکل گیری الگوهای کسب و کار آشنا شوند.
وی استقبال و اشتیاق دانشجویان و حضار در این کارگاه را مناسب برشمرد و توسعه و رشد اقتصادی استان را از انگیزه های خود برای برگزای این کارگاه ها عنوان کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طبابایی تهران با بیان اینکه یکی از اهداف آنان فهماندن پایان یافتن استخدام های دولتی به دانشجویان و افراد جویای کار است، خاطر نشان کرد: باتوجه به دانش، تخصص و توانایی های خود باید تلاش کنند تا با راه اندازی کسب و کار موفق یک منبع درآمد برای خود  و چند نفر دیگر باشند.
طایی با بیان اینکه کارآفرینی ارزش های جدید اقتصادی و اجتماعی است تا نوآوری های بسیاری را به وجود بیاورد که در سایه این ایده هم خود فرد بهره مند شود و هم دیگران.
وی ایجاد فرهنگ کارآفرینی را لازمه رشد و توسعه اقتصادی برشمرد و باتوجه به تغییرات و تحولات در حوزه استخدامی های کشور، گفت:  خود افراد باید به فکر خود باشند تا به جایگاه مطلوب اقتصادی دست پیدا کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طبابایی تهران بر اساس اشتیاق شرکت کنندگان گفت: امید است در سایه همت و تلاش جوانان وضعیت شهرتان  مطلوب شود.
فرهاد سپاهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان هم در گفت و گو با شستون اذعان داشت: قسمت اعظم هزینه های این کارگاه برعهده حسن طایی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و سایر همگروه هایشان بوده است که این کارگاه به صورت خیری برگزار شده است.
وی ادامه داد: اکثر ایده پردازان و کارآفرینان سطح شهرستان به این کارگاه دعوت شده اند که ایده های تاپ و نابی که از سوی شرکت کنندگان مطرح  شد، مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این کارگاه 120 نفر از ایده پردازان و کارآفرینان و افراد جویای کار شهرستان حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این زمینه برای افراد جویای کار فراهم شد تا ایده های خود را به محصول و کسب و کار موفق تبدیل کنند.
سپاهی در ادامه افزود: ایده پردازان به دانشگاه جامع علمی و کاربردی و پارک علم و فناوری برای تبدیل ایده به محصول لینک می شوند.
لازم به ذکر است  کانال تلگرامی از ایده تا کسب و کارموفق در سیستان و بلوچستان از سوی این گروه راه اندازی شده است که پس از عضویت کارآفرینان و افراد جویای کار، مطالبی و ایده های دیگر برای اعتلای دانش و پژوهش افراد به اشتراک گذاشته می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شستون,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه