اخبار داغ

فرماندار تربت جام:

شاخصه‌ها در آموزش وپرورش شهرستان متناسب با واقعیت نیست

شاخصه‌ها در آموزش وپرورش شهرستان متناسب با واقعیت نیست
فرماندار تربت جام گفت: شاخصه ها در آموزش وپرورش شهرستان متناسب با واقعیت نیست و نمی شود با آمار فله ای و بدون داشتن ارقام دقیق تصمیم گیری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، علی رستمی، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش تربت جام امروز در جلسه این شورای که در سالن جلسان آموزش و پرورش برگزار شد با انتقاد از گرفته شدن اختیارهای این شورا گفت: قانون شورای آموزش و پرورش مربوط به 24 سال قبل است که امروز بسیاری از اختیارات خود را دست داده و دیگر این شورا خاصیتی ندارد و این یعنی کشک!.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز, جام روز,

 

,

رستمی ادامه داد: فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش اثر گذار و تصمیم گیرنده نیست و  نمی تواند در معادلات آموزشی نقش ایفا کند وشورا کار کرد درست حسابی خود را ازدست داده است و ریاست فرماندار حتی باعث کاهش مطالبه گری از این اداره شده است.

,

 

,

وی افزود: اصل وجود شورای آموزش و پرورش در شهرستان ها برای تمرکز زدایی از مراکز بود که امروز باعث افزایش زنجیره تصمیم گیری ها شده است ودیگر نباید امیدی به این شورا داشت.

,

 

,

فرماندار تربت جام با انتقاد از پرداخت سرانه مدارس، گفت: برای تامین نیازهای مالی واحدهای آموزشی نباید دستمان در جیب مردم باشد و لازم است سرانه این واحدها در ثروتمندترین نهاد کشور مستقل از خیرین تامین شود.

,

 

,

رستمی با اشاره به اینکه حفظ منابع عمومی وظیفه فرماندار است، بیان داشت: استفاده بیش از حد در همه برنامه ها از خیرین باعث فشار به این قشر می شود و چهره وقف و امور خیریه صدمه می بینند و دستگاه ها باید بتوانند منابع خود را مستقل تامین کنند.

,

 

,

وی یادآور شد: سرمایه های خیرین باید متناسب به نیاز در مناطق کم برخوردار هزینه شود و نمی توان خیرین در هر کجا که خواستند اقدام کنند و لازم است با نظر آموزش و پرورش انجام شود.

,

 

,

فرماندار تربت جام اظهار کرد: شاخصه ها در آموزش وپرورش شهرستان متناسب با واقعیت نیست و نمی شود با آمار فله ای و بدون داشتن ارقام دقیق تصمیم گیری شود.

,

 

,

در ادامه امام جمعه تربت جام  با انتقاد از نحوه برگزار شورای آموزش و پرورش، گفت: شورای آموزش وپروش از مهمترین جلسه های شهرستان است که لازم است هماهنگ شود تا امام جمعه و فرماندار حضور داشته باشند و دستور کار جلسه ازقبل مشخص شود.

,

 

,

حجت الاسلام طاهری افزود: توجه به فرهنگ و علم برای نسل های آینده عامل عزت جامعه است وساخت جامعه بشری کمتر از آسفالت معابر نیست.

,

 

,

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات جوانان جامعه باید با نگاه اقتصاد مقاومتی به هنرستان توجه ویژه ای شود تا قشر جوان مجبور به کار و سکونت در حاشیه شهرهای بزرگ نشوند.

,

 

,

امام جمعه تربت جام خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید بتواند حقوق خود را مطالبه کند وبرای نسل نوجوان وجوان زمان ویژه بگذارد و نیروهای نخبگان در آموزش و پرورش باید کلاس هارا اداره کنند نه اینکه در پست های مدیریتی گذاشته شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه