اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان:

1069 واحد مسکونی در قزوین به بهره‌برداری رسمی رسید

1069 واحد مسکونی در قزوین به بهره‌برداری رسمی رسید
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۰۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان و زنان سرپرست خانواده امروز تحویل رسمی خواهد شد و 48 واحد دیگر برای مددجویان دارای دو معلول و بیشتر به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین که پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسائل و مشکلات اجتماعی در جامعه، با همه ما گره خورده است و یقینا آثار این آسیب‌ها در زندگی همه افراد، تاثیر مستقیمی خواهد داشت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح قزوین,


وی افزود: اگر نظام‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، بهداشتی و فرهنگی و سایر خرده نظام‌ها دچار تنبلی و سستی شوند به طور قطع، محصولش آسیب اجتماعی خواهد بود. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: همه تعلل‌ها و تاخیرها در خرده‌ نظام‌های جامعه ایجاد آسیب اجتماعی خواهد کرد که برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در تمام دنیا، سه قطب اساسی و تاثیرگذار و همگام و همراه در برنامه‌ریزی و اجرا حضور دارند که خانواده و جامعه، دولت و نهادهای مدنی و رسانه‌های جمعی است. 

۳۰ هزار مددجوی اصلی تحت پوشش بهزیستی استان هستند 
وی تصریح کرد: دولت به تنهایی و بدون حضور مردم، نهادهای مدنی و رسانه‌ها نمی‌تواند تمام مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را حل کند، سازمان بهزیستی با بیش از ۱۵۰ خدمت و وظیفه در راستای خدمات دهی و ساماندهی به جامعه هدف تلاش می‌کند و به دنبال ارتقای کیفیت، نشاط اجتماعی و عدالت در بهتر زیستن برای همه آحاد جامعه است. 

وارثی عنوان کرد: در استان قزوین بیش از ۳۰ هزار مددجوی اصلی و ۹۹ هزار خانواده مددجویی تحت پوشش بهزیستی استان هستند و از خدمات این سازمان از قبل از تولد تا پس از فوت بهره‌مند می‌شوند. 

مدیرکل بهزیستی استان گفت: براساس برنامه ششم توسعه سازمان مکلف به سازماندهی سالمندان و بیماران روانی مزمن است که در استان قزوین با ظرفیت‌سازی انجام شده هیچ سالمند یا بیماری روانی مزمن پشت نوبت دریافت خدمات نگهداری در منزل نیست. 

وی عنوان کرد: ایجاد بیش از ۵۷۳ اشتغال پایدار و برخوردار از حمایت بیمه‌ای، پوشش صددرصدی طرح توانمندسازی مبتی بر جامعه روستایی از جمله اقدامات انجام شده در استان اطت. 

توسعه ۱۳۳ درصدی در حوزه اورژانس اجتماعی 
وارثی با اشاره به ساماندهی ۳۵۶۵ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان گفت: ۱۰۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان و زنان سرپرست خانواده امروز تحویل رسمی خواهد شد و ۴۹ واحد دیگر برای مددجویان دارای دو معلول و بیشتر به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی با اشاره به توسعه ۱۳۳ درصدی در حوزه اورژانس اجتماعی عنوان کرد: تمام شهرستان‌های استان قزوین امروز صاحب اورژانس اجتماعی می‌شوند و این مرکز در شهرهای البرز، اقبالیه، محمدیه و آبیک افتتاح می‌شود. 


این مسئول با اشاره به تاسیس مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده برای ساماندهی کودکان کار گفت: در این راستا بیش از ۱۸۱ کودک کار در استان شناسایی و ساماندهی شده‌اند. 

وی تصریح کرد: جلوگیری بیش از ۳۵ مورد خودکشی از طریق مراکز مشاوره، اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳، رشد ۲۵ درصدی کلینیک‌های مددکاری، تاسیس خانه مهر، پوشش صددرصدی برنامه یک وعده غذای گرم برای همه مناطق محروم از دیگر کارهای انجام شده است. 

مدیرکل بهزیستی قزوین در پایان از آغاز به کار کمپ بانوان در استان خبر داد و گفت: این کمپ در استان به عنوان چهارمین استان دارای کمپ بانوان در کشور راه‌اندازی می‌شود. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه