اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی قزوین:

200 برنامه فرهنگی در دهه کرامت برگزار می‌شود

200 برنامه فرهنگی در دهه کرامت برگزار می‌شود
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین بیان کرد: در دهه کرامت 200 برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود که آغاز این برنامه‌ها از بعدازظهر سوم مردادماه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حسنعلی نوروزی، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری بیان کرد: دهه کرامت از سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد که برنامه‌هایی برای این دهه در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی در ادامه گفت: در دهه کرامت 200 برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود که آغاز این برنامه‌ها از بعدازظهر سوم مردادماه است که به صورت تجمع مردمی با استقبال از خادمین و سفیران امام رضا(ع) همراه با پرچم متبرک حرم رضوی از سبزه میدان به سمت گلزار شهدا خواهد بود.
,
,
, ,

نوروزی ادامه داد: در طی دهه کرامت در 20شهر و شهرستان و 30روستا با هدف محرومیت زدایی و ارائه خدمات حضور پیدا می‌کنیم که این مناطق شامل شهرستان‌های آوج، بویین زهرا و شهرهای تابعه شهرستان قزوین و بخش بشاریات ابیک است. 

این مسئول اظهارکرد: یکی از اهداف آستان قدس رضوی محرویت زدایی در استان‌ها و روستاهاست که امسال 3 روستا در شهرستان‌های غربی؛ طارم، الموت و شهرستان آوج هدفگذاری شده اند و روستای ته‌مونس آباد در الموت غربی به عنوان روستای هدف برگزیده شده است.

وی با اشاره به مهم ترین برنامه‌های دهه کرامت ابراز کرد: استقبال از خادمین، نشست و همایش مداحان و شاعران آیینی، دعای کمیل در تپه نورالشهدا، دعای ندبه در مکتب الزهرا و برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در پارک الغدیر از جمله برنامه‌های این دهه است.

نوروزی با بیان اینکه از زمان برگزاری برنامه "زیر سایه خورشید" 4 سال می‌گذرد، عنوان کرد: برگزارکننده اصلی این برنامه مردم، کانون و تشکلات فرهنگی هستند که هدف از برگزاری این جشن‌های مردمی حس زیارت امام رضا(ع) از راه دور برای افرادی است که توان حضور ندارند.
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی اعلام کرد: از دیگر برنامه‌های مهم تشکل "زیر سایه خورشید" عقد زوج‌های جوان و زیارت زائر اولی است. 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین تصریح کرد: تشکل "زیر سایه خورشید" براساس محورهای فرهنگی، زائر اولی‌ها، وقف، نذورات و ثبت نام "خادم یار" شکل گرفته است که متقاضیان برای ثبت نام"خادم یار" می‌توانند به سایت www.aqr.ir مراجعه کنند. 
انتهای پیام
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه