اخبار داغ

دیدار سرپرست شبکه بهداشت کردکوی با حجت الاسلام لیاقتی در سرکلاته+تصاویر

دیدار سرپرست شبکه بهداشت کردکوی با حجت الاسلام لیاقتی در سرکلاته+تصاویر
مسئولین شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) و بسیج جامعه پزشکی کردکوی با حجت الاسلام شیخ محمدجعفر لیاقتی یکی از علمای بنام و وارسته استان گلستان در روستای سرکلاته خرابشهر دیدار و گفتگو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ دکتر علیرضا صفایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کردکوی به همراه دکتر افراسیاب رئیس بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان و همچنین دکتر مولایی مسئول بسیج جامعه پزشکی با حجت الاسلام شیخ محمدجعفر لیاقتی یکی از علمای بنام و وارسته استان گلستان در روستای سرکلاته خرابشهر دیدار و گفتگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رادکانا,

حجت الاسلام محمدباقر لیاقتی کیست؟

, حجت الاسلام محمدباقر لیاقتی کیست؟, حجت الاسلام محمدباقر لیاقتی کیست؟,

حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد جعفر لیاقتی فرزند ملاذبیح الله در مهر ماه 1301 ه.ش در روستای سرکلاته خرابشهر (تمیشه) چشم به جهان گشودند.

,

ایشان از نوادگان دختری آخوند ملا محمد کاظم هزارجریبی مدفون در شهر مقدس نجف اشرف می باشند.

,

تحصیلات خود را در طفولیت با حضور در مکتب خانه روستا آغاز کردند و بعد از فرا گرفتن قرآن و سواد خواندن و نوشتن در سال 1323 ه.ش به مدرسه علمیه سادات گرگان وارد شدند.

,

وی به مدت 5 سال از محضر درس اساتیدی چون آقا سید عبدالرسول میر کریمی و آقاسید جلال و سید سجاد علوی بهره مند شد و با داشتن تبحر علمی همزمان به تدریس طلبه های تازه وارد نیز اشتغال داشت .

,  آقا سید عبدالرسول میر کریمی, آقاسید جلال, سید سجاد علوی,

متعاقب آن2 سال به شهر قم عزیمت و در محضر درس آقایان میرزا علی مشکینی و آقا شیخ محمد صدوقی تلمذ نمود .

, آقایان میرزا علی مشکینی, آقا شیخ محمد صدوقی,

, ,

پس از 5 سال زندگی پربار علمی در مشهد مقدس مجددا” 4 سال دیگر در قم مقیم شده و نزد مراجع و اساتید بر جسته ای چون آیت الله بروجردی ، امام خمینی (ره)، حضرات صافی ، نوری همدانی و سبحانی تلمذ نمودند.

,  آیت الله بروجردی, امام خمینی (ره), حضرات صافی, نوری همدانی, سبحانی,

ایشان همچنین در این دوران با شهید مصطفی خمینی و آیت الله سید موسی صدر و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رفاقت داشته و هم مباحثه بودند .

, شهید مصطفی خمینی , آیت الله سید موسی صدر,  آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی,

در سال 1334 به نجف اشرف مشرف شدند و به مدت 5 سال در حوزه علمیه نجف اشرف از محضر مراجع بزرگ و آیات عظام و اساتید برجسته آنجا نظیر حضرت آیت الله آقا سید محمود حسینی شاهرودی و میرزا هاشم آملی و آقا سید ابوالقاسم خوئی ، سید محسن حکیم ، شیخ محمد حسین یزدی، میرزا باقر زنجانی ، عبدالعلی سبزواری ، شیخ حسین حلی و سید عبدالهادی شیرازی بهره های فراوان بردند .

, حوزه علمیه نجف اشرف,

از طرف آیت الله شاهرودی مقسم شهریه به طللاب استر آباد مقیم نجف اشرف نیز شدند و در پایان تحصیلات در نجف اشرف از آیت الله عبدالهادی شیرازی و همچنین آیت الله میرزا هاشم آملی جواز اجتهاد دریافت نمودند .

,

ضمنا” مشارالیه از طرف آیات عظام آقامیرزا آملی ،آقا سید حسین فقیه سبزواری ،آقا سید محسن حکیم ، آقا سیدعبدالهادی شیرازی ،ناصر مکارم شیرازی ، آقا سید محمود شاهرودی ،لطف الله صافی گلپایگانی ، آقا سید علی سیستانی و آقا شیخ محمد فاضل لنکرانی جواز دخالت در امور حسبیه و اخذ و تصرف وجوه شرعیه دریافت نمودند.

,

, ,

معظم له پس از 5 سال توقف در نجف اشرف به ایران باز گشتند و در زادگاه خود (روستای سرکلاته تمیشه ) به تبلیغ دین و اقامه جماعت و رسیدگی به امور مردم و تر بیت طلاب علوم دینی مشغول شدند .

, روستای سرکلاته تمیشه,

از سجایای اخلاقی ایشان همین بس که انسانی بسیار متواضع و روحانی وارسته ای هستند که همت و آرمانی بلند و قوی در سر داشته و اولین حوزه علمیه را در روستای سرکلاته خرابشهر جهت تربیت طلاب علوم دینی تاسیس نمودند و شاگردان خوبی تحویل جامعه دادند .

,

حضور ایشان بعنوان اولین روحانی بر جسته روستای سرکلاته توانست بارقه امید، نشاط و دلگرمی و قوت قلب مردم می باشد بطوریکه سیل مردم در اطراف آن روحانی عظیم الشان همچون پروانه می چرخند و امورات شرعیه و مشکلات فردی و اجتماعی خود را با معظم له در میان می
گذارند و کانون گرم محبت و دلدادگی و مورد وثوق و اعتماد مردم می باشند بطوریکه مردم اسرار پیدا و پنهان خود را با حضرت ایشان در میان می گذاشتند.

,
,

, ,

در آن دوران خفقان ایشان تمام وقت خود راصرف بر طرف نمودن مشکلات مردم دیار خود نموده بطوریکه اندک ساعاتی رابرای خود و خانواده وقت می گذاشتند .

,

حضرت ایشان علاوه بر ارشادات دینی و مذهبی در پیگیری امورات اجتماعی و رفاهی و معیشتی مردم کمر همت بسته و کمک کار مردم روستا بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیتهای کمیته انقلاب اسلامی را جهت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و سرمایه های مردم و تامین امنیت جان و مال مردم را بعهده داشتند و در برابر مشکلات و آسیبهای دوران انقلاب با صبر و حلم و بردباری مردم روستا را مدیریت کرده و در همگرائی و وحدت مردم روستا خصوصا” راهنمائی و ارشادات جوانان پرشور و دوری از هر گونه نفاق و دو دسته گی تلاش و کوشش مضاعفی نمودند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه