اخبار داغ

دهیار روستای شهوار میناب مطرح کرد

دفع غیراصولی زباله از مشکلات اساسی روستاها /۵۰ درصد باغات و نخیلات شهوار میناب از بین رفته اند

دفع غیراصولی زباله از مشکلات اساسی روستاها /۵۰ درصد باغات و نخیلات شهوار میناب از بین رفته اند
دهیار روستای شهوار میناب اظهار کرد: عدم مدیریت صحیح و نبود سیستم جمع آوری و دفن زباله در روستای شهوار میناب سبب شده است که این روستا چهرخ زشتی را از خود به نمایش بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رحیمی، دهیار روستای شهوار شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وضعیت روستای شهوار گفت: روستای شهوار یکی از روستاهای پرجمعیت میناب است که شغل اکثریت این اهالی کارمند و تعدادی دیگر به باغبانی و کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستای شهوار یکی از مهم ترین مطالبه مردم است، افزود: روستای شهوار میناب فاقد سیستم جمع آوری و دفن زباله است که برای جمع آوری زباله حتی یک خودرو  برای جمع آوری آن وجود ندارد.

,

 

,

رحیمی اظهار کرد: زباله های روستایی به دلیل عدم مدیریت صحیح چهره زشتی برای روستاها ایجاد کرده اند و علاوه بر مخدوش کردن زیبایی طبیعت، آلودگی های زیست محیطی و تهدید سلامت اهالی این روستاها را بهمراه دارد.

,

 

,

دهیار روستای شهوار با اشاره به وضعیت فضای ورزشی در روستای شهوار گفت: روستای شهوار میناب از لحاظ بافت فرهنگی در جایگاه ویژه ای قرار دارد و یکی از مشکلات عمده آن نبود فضای ورزشی است.

,

 

,

وی بیان کرد: نبود فضای ورزشی برای جوانان و نوجوانان روستای شهوار مشکلات فراوانی در زمینه اجتماعی و اخلاقی به وجود آورده و همچنین باعث دلسردی جوانان و گرایش به سمت تفریحات نامناسب در آنان شده است.

,

 

,

شهوار، محروم از فضای ورزشی

, شهوار، محروم از فضای ورزشی,

رحیمی یادآور شد:با وجود این‌ که 70 درصد جمعیت روستایی شهرستان میناب نسبت به جمعیت شهری آن بیشتر است ولی جوانان روستای شهوار، از داشتن حداقل امکانات و فضاهای ورزشی محروم هستند.

,

 

,

دهیار روستای شهوار اضافه کرد: در روستای شهوار  فضاهای ورزشی وجود ندارد و با وجود انواع وعده‌ها هنوز سرانه ورزشی موجود روستاهای این شهرستان مطلوب نیست و با استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد.

,

 

,

وی ادامه داد: کمبود فضاها و امکانات ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در روستای شهوار به شمار می‌رود و به وضوح می‌توان این مشکل و تاثیر مستقیم آن را بر مهاجرت به شهرها مشاهده کرد.

,

 

,

۵۰ درصد از باغات و نخیلات شهوار میناب از بین رفته است

, ۵۰ درصد از باغات و نخیلات شهوار میناب از بین رفته است,

رحیمی با بیان اینکه بحران بی آبی در میناب 50 درصد نخیلات روستای شهوار را به نابودی کشانده است؛ تصریح کرد: ادامه این وضعیت و بی رغبتی که بین کشاورزان به وجود آمده و در آینده نه چندان دور کشاورزی و نخیلات شهرستان میناب را در آستانه نابودی قرار می دھد.

,

 

,

دهیار روستای شهوار خاطر نشان کرد: عمده شغل مردم روستای شهوار کشاورزی است و تقاضا داریم متولیان امر در کشور و استان حق آب کشاورزی و مردم میناب و روستاهای آن را تامین کنند و مانع خروج روستائیان از روستا شوند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه