اخبار داغ

سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین خبر داد:

بهره مندی ۱۱۶ کودک دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی کمیته امداد

بهره مندی ۱۱۶ کودک دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی کمیته امداد
سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین به بیان خدمات مختلف این نهاد به کودکان کمتر از شش سال در قالب طرح رفع سوء تغذیه برای این گروه از جامعه هدف در سه ماهه نخست امسال پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فتح آبادی، سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین با اشاره به اجرای برنامه حمایتی توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه گفت:  سوء تغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند از این‌ رو کمیته امداد توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه ماهیانه سبد کالا به ارزش ۷۵۰ هزار ریال تحویل خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به سوء تغذیه می‌شود؛ افزود: خانواده های دارای کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند سبد غذایی خود را تهیه می کنند.

فتح آبادی گروه هدف در طرح تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه را  افراد کمتر از شش سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین با بیان اینکه با اجرای این طرح کودکان کمتر از شش سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود، افزود: ۱۱۶ کودک کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ورامین بیش از ۱۶۷ میلیون و ۹۶۸ هزار ریال  در سه ماهه نخست امسال برای رفع سوء تغذیه این کودکان هزینه شده است.۸۹ درصد از این تعداد از خانواده های غیرمددجو و مابقی از کودکان مددجوی تحت حمایت این نهاد هستند.

وی بیان کرد: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال توسط این نهاد با هدف ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانوارهای نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینهٔ تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینهٔ الگوی تغذیه مناسب، تغذیه و رشد کودک در نظر گرفته ‌شده است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین با بیان اینکه شناسایی کودکان کمتر از شش سال دچار مشکل سوء تغذیه توسط خانه های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح شهرستان انجام می شود، عنوان کرد: از آنجایی که تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت امداد نیستند سیاست های این نهاد به سمتی پیش می رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

فتح آبادی گفت: سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد؛ عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه