اخبار داغ

راه اندازی کارگاه قالیبافی در فراهان/ تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه مشارکت اجتماعی

راه اندازی کارگاه قالیبافی در فراهان/ تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه مشارکت اجتماعی
به منظور توانمندسازی بانوان در شهرستان فراهان و کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری بهزیستی شهرستان و سازمان‌های مردم نهاد یک کارگاه قالی بافی در فراهان راه‌اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ توسعه چرخه تولید و اشتغال کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

تحقق این مهم مستلزم مشارکت دستگاه های اجرایی، نهادها، ارگان ها و مردم است، تمرکز و برنامه‌ریزی همگان بر روی اشتغال و تولید سبب پدید آمدن موفقیت های چشمگیری در این زمینه می شود.

,

فاصله زیادی میان کارهای انجام شده در این زمینه تا تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد. اجرای سیاست‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی، مشارکت همه دستگاه های اجرایی را طلب می کند تا به نحو مطلوب فرمایشات رهبری را درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم سازد.

,

در همین راستا در کنار دستگاه های ادارای برخی از سازمان های مردم نهاد برای تحقق این امر وارد میدان شده تا شاهد همراهی بیشتر در چرخه تولید و رونق اقتصاد باشیم.

,

عاطفه فرمهینی فراهانی مدیر یکی از انجمن های مردم نهاد در فراهان گفت: امروزه بیکاری تاثیر بسیاری در حوزه اجتماعی دارد. که این موضوع باید جدی گرفته شود.

,

وی افزود: وقتی در یک جامعه آسیب‌های اجتماعی کم باشند، مشارکت اجتماعی بیشتر می شود و همین امر سبب پویایی و بالندگی جامعه می‌شود.

,

فرمهینی دو حوزه اجتماعی و اقتصادی را مهم دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه، سرمایه، اعتماد و مشارکت اجتماعی بالا نباشد، برای اجرای اقتصاد مقاومتی موفق نخواهیم بود.

,

وی گفت: اشتغال یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توانمندسازی مردم است که می‌تواند مانع گسترش فقر و گرایش به آسیب‌های اجتماعی شود.

,

فرمهینی تصریح کرد: در همین راستا این موسسه در کنار فعالیت های اجتماعی و ضمن اجرای وظایف خویش در عرصه اقتصاد مقاومتی هم اقداماتی انجام داده است.

,

وی افزود: به منظور توانمندسازی بانوان در شهرستان فراهان و کاهش آسیب های اجتماعی این موسسه با همکاری بهزیستی شهرستان یک کارگاه قالی بافی راه اندازی کردیم.

,

فرمهینی اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر فرش بافی در فراهان قدمتی دیرینه دارد و فرش فراهان شهرت جهانی دارد، برای احیای این هنر و اشتغالزایی بانوان با سه دار قالی، کارگاهی را در شهر فرمهین راه اندازی کردیم.

,

وی اظهار کرد: در این کارگاه علاوه بر اشتغال، آموزش هنر قالیبافی به صورت رایگان به بانوان ارایه می شود و در صورت استقبال بانوان قالیباف کارگاه را توسعه خواهیم داد؛ بدون شک بین اشتغال و آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی وجود دارد و مسئولان باید تلاش خود را برای اشتغال بخصوص جوانان به کار گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه