اخبار داغ

مشاور عالی رئیس مجلس:

تصمیم شجاعانه و محکم دیپلماتیک تامین کننده امنیت زائران درمکه/حج جمهوری اسلامی ایران باید توام با عزت باشد

تصمیم شجاعانه و محکم دیپلماتیک تامین کننده امنیت زائران درمکه/حج جمهوری اسلامی ایران باید توام با عزت باشد
مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مقامات ایران باید شجاعانه تر تصمیم بگیرند و البته هر گونه تصمیم بگیرند ما ومردم تابع هستیم ولی مطمئنا تیم دیپلماتیک باید محکم تر از این تصمیم بگیریم که اتفاقی برای زائران در منطقه مکه پیش نیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت پور مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به تأخیر عربستان سعودی در صدور ویزای تیم 10 نفره وزارت امور خارجه که قرار بود اوایل ماه شوال در عربستان مستقر شوند، اظهار کرد: عربستان سعودی طنیت واقعی خود را که نوکری آمریکا و اسرائیل است را کاملا نشان داد.
وی با تأکید بر اینکه جنس آمریکا و اسرائیل،جنس نانجیبی است و پای درستی و صداقت نمیایستند،ابراز کرد: بر همین اساس این رژیم حاکم بر حجاز  نیز به تأسی از اربابانش که جوهره بی عهدی، بد اخلاقی و حاکمیت رفتار خشن بدوی دارند،برخورد میکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز , با اشاره به تأخیر عربستان سعودی در صدور ویزای تیم 10 نفره وزارت امور خارجه که قرار بود اوایل ماه شوال در عربستان مستقر شوند، اظهار کرد:,
,

حقیقت پور ضمن بیان اینکه ما باید عاقلانه تر رفتار کنیم، متذکر شد: وقتی این رژیم در گام اول به منظور صدور ویزا تیم اعزام  10 نفره وزارت امور خارجه کشورمان اقدام نمیکنند تا این عزیزان برای دفاع حقوق کنسولی ایرانیان مسقر شوند ، چگونه میتوانیم با اعزام جمعیت 86 هزار نفر به قول های شفاهی این ارازل تکیه کنیم و امیدوار باشیم.
مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ریسک بزرگی میکند و حال اگر تصمیم نظام است همه ما سر تسلیم عظیم فرود می آوریم و تابع هستیم ولی تیم مذاکره کننده باید کمربند مذاکرات را محکم تر از این می بست.
وی با اشاره به مطالب فوق افزود:این رژیم وقتی از ابتدا این بد عهدی را انجام میدهد مطمئن باشید که در ایام مناسک حج با زائران در زیارت، درمان و ... بد رفتار خواهند کرد.
حقیقت پور با بیان اینکه مسئولین کشور بالغ هستند و میتوانند تشخیص دهند، گفت:همانند سال قبل،ضرورتی ندارد حج امسال را داشته باشیم،چرا که حجی مردم جمهوری اسلامی ایران باید بروند که توأم با عزت باشد همچنان که حضرت سید الشهدا(ع) این مسیر را رفتند .
مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اشاره به سفر حج اباعبدالله علیه السلام و اینکه زمانی که احساس کردند حج مسأله دار است و با عزت اهل بیت(ع) منافات دارد،حج را تبدیل به عمره کردند و از مکه خارج شدند، خاطر نشان کرد:مقامات ایران باید شجاعانه تر تصمیم بگیرند و البته هر گونه تصمیم بگیرند ما ومردم تابع هستیم ولی مطمئنا تیم دیپلماتیک  باید محکم تر از این تصمیم بگیریم که اتفاقی برای زائران در منطقه مکه پیش نیاید.

,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه