اخبار داغ

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان:

تکمیل طرح های نیمه کاره صنعتی بروجرد زمینه اشتغال 2 هزار و 510 نفر را فراهم می کند

تکمیل طرح های نیمه کاره صنعتی بروجرد زمینه اشتغال 2 هزار و 510 نفر را فراهم می کند
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در کل استان لرستان 192 طرح صنعتی نیمه کاره بالای 60 درصد پیشرفت وجود دارد که تکمیل 64 طرح نیمه کاره صنعتی در بروجرد زمینه اشتغال 2 هزار و 510 نفر را فراهم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک "محمد رضا صفی خانی" مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان در جلسه شورای اشتغال استان که در فرمانداری برگزار شد گفت: 33 درصد واحدهای صنعتی استان در بروجرد است و از 28 هزار و 25 اشتغال تعداد 9 هزار و 710 نفر معادل 34 درصد اشتغال در واحدهای صنعتی در بروجرد فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 وی اضافه کرد: تعداد طرح های صنعتی بالای 60 درصد در استان لرستان 192 طرح است که در از این تعداد 64 طرح مربوط به بروجرد است و ضروری است که تکمیل این طرح ها در اولویت قرار داده شود.

,

 

,

 صفی خانی اظهار داشت: در صورتی که طرح های بالای 60 درصد تکمیل شود می تواند در ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 510 نفر موثر باشد و سال گذشته از یکهزار و 16 بهره برداری از پروانه یکهزار و 325 نفر با سرمایه یکهزار و 40 میلیارد تومان مشغول به کار شده که این برنامه مربوط به واحدهایی بود که به بهره برداری رسیده بودند.

,

 

,

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به این که سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال 92 درصد رشد داشتیم افزود: امسال یکهزار و 17 اشتغال در بخش صنعت با سرمایه گذاری 528 میلیارد تومان پیش بینی شده که تا کنون 230 نفر ثبت سامانه شده اند و آمار اشتغال در بخش صنعت در سال گذشته 106 درصد تحقق یافته بود.

,

 

,

 وی اضافه کرد: در صورتی که بانکها از 192 فقره پروژه هایی که بالای 60 درصد است و 64 واحد مربوط به بروجرد است محقق شود 2 هزار و 510 اشتغال ایجاد می شود که در حال حاضر مهمترین موضوع بروجرد طرح های بالای 60 درصد است که نیاز به تزریق پول و اعتبار دارند.

,

 

,

 صفی خانی تصریح کرد: بروجرد در صدور جواز کسب با کاهش همراه بوده و 21 درصد جوازهای صادره مربوط به بروجرد است.

,

 

,

 به گفته وی در کارگروه استانی از 54 طرح معرفی شده 21 طرح مربوط به بروجرد با 65 میلیارد تومان مطرح شده که 40 درصد طرح های معرفی شده به بانکها مربوط به بروجرد است.

,

 

,

 در ادامه "چراغی" معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: سهم اشتغال در این حوزه 220 نفر بالغ بر 20میلیارد تومان برای امسال در نظر گرفته شده است.

,

 

,

 وی بیان کرد: در سال گذشته 2 بنای تاریخی بروجرد خانه مصری و مغیث الاسلام واگذار شده که هزینه لازم برای خانه مصری 400 میلیون تومان و یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای خانه مغیث الاسلام بوده که اجرای این اقدامات در حال انجام است.

,

 

,

 وی به منطقه ونایی بروجرد اشاره کرد و افزود: با ساماندهی این منطقه می توان اشتغالزایی برای 220 نفر ایجاد کرد.

,

 

,

 "حشمت اله شمس "رئیس شرکت گاز لرستان گفت: از 141 روستای بالای 20 خانوار بروجرد تا کنون 102 روستا گاز رسانی شده که حدود 89 درصد جمعیت روستاها را شامل می شود و 35 روستا در حال گازرسانی هستند که با اتمام این عملیات 96 درصد جمعیت روستاهای بروجرد گاز دار می شوند.

,

 

,

 "کوروش ساکی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در سال 96 تعهد اشتغال 205 نفر است که تا کنون 153 نفر جذب شده و 75 درصد تعهد اشتغال در سه ماهه اول سال محقق شده که با راه اندازی بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) 200 نفر دیگر جذب خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه