اخبار داغ

مرگ 25 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

مرگ 25 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 25 نفر در این استان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ناصر رضایی ظهر امروز در همایش مبارزه با مواد مخدر که در دهدشت برگزار شده بود، اظهار داشت: تقدیم سه هزار و800 شهید مبارزه با مواد مخدر نشاندهنده عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا زمانی که حساسیت نسبت به این مقوله بالا نرود نمی‌توان در راه مبارزه با اعتیاد به هدف رسید.

,

وی با بیان اینکه همه ما در هر عرصه‌ای رسالت تاریخی داریم که باید انجام دهیم، افزود: اگر در گذشته مردم و بخشی از مدیران آگاه برای ملی شدن صنعت نفت اقدام نمی‌کردند نسل امروز آنها را به چالش می‌کشاند.

,

رضایی بیان کرد: در بازه‌ای از زمان و در فضایی از تاریخ قرار داریم که رسالت همه ما مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، اگر امروز به فکر نباشیم نسل آینده ما را مورد بازخواست قرار خواهند داد.

, و در,

وی با اشاره به آمار اعتیاد در کشور،خاطرنشان کرد: در طرح پژوهشی سال 91 تعداد یک میلیون و324  هزار معتاد شناسایی شد این در حالی است که نتیجه طرح سال 95 آمار معتادان را دو میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرده است.

,

رضایی افزود: مواد مخدر سالیانه میلیاردها تومان به شکور ضرر وارد می‌کند.

,

وی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار نفر در کشور بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته 35 نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر فوت کردند،سال 94 تعداد جان باختگان اعتیاد 19 نفر و سال ماقبل آن 11 نفر بوده است.

, سوء مصرف,

رضایی از فعالیت افزون بر 70 مرکز درمانی اعتیاد در استان خبر داد و تأکید کرد:در حوزه مقابله و پیشگیری ازاعتیاد باید بیشتر کار شود و حساسیت به خرج داد.

, و پیشگیری, و حساسیت,

وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر گفت: بر اساس باورهای نادرست به سمت مصرف ماری جوانا حرکت می‌کنند چون احساس می‌کنند این ماده اعتیاداورنیست در حالی که نه تنها اعتیادآور است بلکه توهم‌زا نیز هست.

, زا,

رضایی به نقش تشکل‌های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اشاره کرد و گفت: افزون بر 10 دستگاه و نهاد دولتی اعتبار در این حوزه دریافت می‌کنند.

, و گفت,

وی افزود:شورای مبارزه با مواد مخدر استان از طرح‌های پژوهشی اساتید و دانشجویان  مرتبط با معضل مواد مخدر در هر مقطع تحصیلی حمایت می‌کند.

,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه