اخبار داغ

یادواره شهدای شهیدیه شهرستان میبد برگزار شد + تصاویر

یادواره شهدای شهیدیه شهرستان میبد برگزار شد + تصاویر
یادواره شهدای محله شهیدیه شهرستان میبد با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولین برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، مراسم یادواره شهدای 66 شهید محله شهیدیه شهرستان میبد با حضور خانواده های معظم شهدا، ائمه موقت جمعه شهرستان میبد و مسئولین شهرستان در  حسینیه اعظم این محله برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری مسئول موسسه سیره شهدا و مداحی مجتبی رمضانی از مداحان برجسته کشور برگزارشد.

,

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا بیان داشت: ما همه دانشجوی این دانشگاه (دانشگاه ایثار و شهادت) بودیم اما شهدا فارغ التحصیل و ما مانده ایم پس این مسیر را تا رسیدن به هدف نهایی رها نخواهیم کرد و دعا میکنیم از مسیر امام و شهدا جدا نشویم.

,

وی افزود: ما باید در این راه با شهدا عهدهایی ببندیم و و به پای آن بایستیم هر چند متحمل هزینه های فراوان شویم،راید برای آن تلاش کنیم وی تصریح کرد وقتی ما طلب شهادت میکنیم و آرزوی آن را داریم باید هزینه آن را بپردازیم چرا که شهدا از همه چیر خود گذشتند و سبکبال شدند و آنگاه بود که مرگشان باعث حیاتشان شد.وی با تاکید بر اینکه بار عهد با شهدا سنگین است افزود: بیست و هفت سال پیش وقتی همه از رحلت امام درمانده و ناراحت بودند امامی که ما را با امام رمان آشنا کرد انتخاب امام خامنه ای راه را ببرای کشتی انقلاب هموار کرد. وی تاکید کرد از آن زمان خیلی از خواص و عوام بر عهد خود نایستادند.

,

ماندگاری با اشاره به اینکه عهد با شهدا لقلقه ی زبان نیست بلکه لیاقت و تلاش میخواهد “بریرها” و” حرها” و “عباس ها “می خواهد.

,

مسئول موسسه سیره شهدا سپس به بیان و شرح چهار عهد با شهدا پرداخت. 

,

این سخنران کشوری اولین عهد را گذشتن از گناه و حرام دانست و گفت: تمام اعمال ما باید برای خدا باشد همانطور که در جبهه های نبرد حق علیه باطل سرتاسر نیات خالصانه و برای خدا بود.

,

وی تاکید کرد باید از گناه و حرام گذشت چرا که باعث میشود برکات مادی و معنوی از زندگی رخت برنهد. وی تصریح کرد: اگر جوان ما به گناه آلوده شود از راه امام و شهدا جدا می شود.

,

وی ادامه داد: انسان باید از گناه بپرهیزد و در مقابل گناه و در شرایطی که باعث بوجود آندن گناه میشود عفت نفس پیشه کند و اگر گناه کرد استغفار کند.

,

گذشتن از دیگران و گذشتن از دارایی هایمان وی عهد دوم در برابر شهدا را گذشتن از خطای دیگران و عفو کردن دانست و تاکید کرد همه ملت مسلمان بدور از هرگونه اختلاف زیر چتر نظام و ولایت در کنار هم بایستند.

,

سخنران عهد بعدی را گذشتن از دارایی هایمان عنوان کرد و افزود: یکی از دارایی های ما ممکن است جایگاه و پست و مقام باشد.

,

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری عهد چهارم را گذشتن از جان و عزیزان دانست که اگر از عهده تعهدات قبلی برآییم به این مرحله میرسیم وی تاکید کرد شهدا و والدین شهدا از جان خود و عزیزانشان گذشتند و به این مرحله رسیدند.

,

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی با عنوان همراه با انقلاب و همگام با شهدا برگزار شد که شامل ۱۶ غرفه از جمله غرفه های عفاف و حجاب، هوا و فضا، شهدای مدافع حرم و نقش زنان در دفاع مقدس بود.

,

انتهای پیام/اد

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه