اخبار داغ

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن:

هدف قرار دادن پالایشگاه نفتی "تکریر" عربستان با موشک پیشرفته برکان(2-اچ)

هدف قرار دادن پالایشگاه نفتی "تکریر" عربستان با موشک پیشرفته برکان(2-اچ)
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن،شب گذشته، با موشک بالستیک دوربرد برکان(2-اچ)،پالایشگاه نفت تکریر،واقع در استان ینبع عربستان را هدف قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ یک منبع نظامی به خبرگزاری المسیره یمن تاکید کرد:موشک مذکور پالایشگاه نفتی "تکریر" واقع در سواحل دریای سرخ و با فاصله بیش از 1000 کیلومتر از مرزهای یمن را، با دقت عالی مورد اصابت  قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

گفته شده است که در این حمله به تاسیسات نفتی این پالایشگاه سعودی خسارت قابل توجهی وارد شده است.

,

پالایشگاه نفتی "تکریر"در استان ینبع، دومین منطقه نفتی عربستان سعودی قرار دارد.

,

سه مجتمع پالایشگاهی سامر،یاسرف و تکریر در استان ینبع قرار دارد که پلایشگاه "تکریر"روزانه حدود 1 میلیون و 50 هزار بشکه نفت تولید می کند.

,

هرچند یگان موشکی ارتش یمن هنوز خصوصیات موشک برکان (2-اچ)را آشکار نکرده است؛اما انتظار می رود پس از اصابت موفقیت آمیز موشک مذکور ،بزودی جزئیات بیشتری از برد و توان این موشک بالستیک دوربرد را منتشر کند.

,

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با توسعه توان موشکی خود در شرایط محاصره بی سابقه این کشور،توانسته است سه بار ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار دهد. 

,

در همین راستا نیروی موشکی یمن،فوریه گذشته،با شلیک یک موشک بالستیک بومی از طراز برکان 2،پایگاهی را در غرب ریاض مورد اصابت قرار دهد.

,

مارس گذشته نیز،نیروهای موشکی یمن پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض،را هدف قرار دادند که این اقدام با پایان سفر خاندان سعودی به برخی کشورهای دنیا همزمان بود.

,

شلیک موشک بالستیک برکان 2 به ریاض،پایتخت عربستان،همزمان با زمینه چینی مقامات سعودی برای استقبال از دونالد ترامپ،رئیس جمهور ایالت متحده،یکی دیگر از دستاوردهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در این عرصه به شمار می رود. 

,

گفتنی است عملیات های ارتش و کمیته های مردمی یمن،واکنشی به اقدامات سعودی-آمریکایی در تجاوز،دشمنی و محاصره ملت یمن از ابتدای سال 2015 میلادی است.

,

منبع:المسیره یمن

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه