اخبار داغ

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا:

دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است

دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد: نظام سوریه پس از حمله ی موشکی ایالت متحده به فرودگاه شعیرات در آوریل گذشته از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ جنرال دانفورد در یک نشست امنیتی مدعی شد:بشار اسد پیام حمله ی آمریکا به فرودگاه شعیرات در آوریل گذشته را دریافت کرد و فهمید در صورت استفاده مجدد از سلاح شیمیایی علیه شهروندان سوری عواقب وخیمی در انتظار او است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: پس از آن،دولت سوریه،از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.

,

این درحالی است که کاخ سفید،ژوئن گذشته دولت سوریه را به تلاش برای استفاده ی مجدد از سلاح شیمیایی متهم کرده بود.

,

آوریل گذشته، تروریست های مسلح و ایالت متحده،دمشق را متهم کردند که در  منطقه خان شیخون،در استان ادلب  از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

,

در پی این اتهام ایالت متحده،بدون تحقیق پیرامون حادثه،فرودگاه نظامی شعیرات در خاک سوریه را هدف قرار داد.

,

این در حالی بود که دمشق ضمن رد اتهام حمله شیمیایی، آن را اقدامی تحریک کننده و صحنه سازی تروریست ها علیه حکومت قانونی این کشور دانست. نظام سوریه بارها اعلام کرد که هیچ ذخیره سلاح شیمیایی در انبارهای خود ندارد و در صورت وجود چنین ذخایری هرگز از آن ها استفاده نمی کرد.

,

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا،پیرامون نقش ایران و روسیه در بحران سوریه تصریح کرد: این دو کشور در جهت برقرای ثبات و آرامش در سوریه به موفقیت هایی رسیده اند؛اما انتظار می رود دیر یا زود وارد یک رقابت جدی در عرصه سوریه شوند،زیرا اهداف مختلفی را در خاک این کشور جستجو می کنند.

,

منبع: اسپوتنیک

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه