اخبار داغ

پروژه آبیاری زیرسطحی در اراک افتتاح شد

پروژه آبیاری زیرسطحی در اراک افتتاح شد
با حضور جمعی از مسئولان پروژه آبیاری زیرسطحی منطقه 228 هکتاری چقا و پروژه راه‌های دسترسی به این منطقه در اراک به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش دیار آفتاب؛ پروژه آبیاری زیر سطحی 228 هکتاری چقا و احداث راه‌های دسترسی به این منطقه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این مراسم افزایش 75 درصدی راندمان آب را از مزایای استفاده از آبیاری زیرسطحی دانست و گفت: استفاده از این روش نوین آبیاری با توجه به کم آبی موجود اقدامی موثر محسوب می‌شود. 

,

وی با اشاره به یک‌هزار هکتار فضای سبز در نظر گرفته شده برای شهر اراک به منظور کاهش آلودگی هوا، گفت: ایجاد این مزیان فضای سبز برای شهر اراک بخشی در منطقه چقا و میزان 700 هکتار در محدوده سیبک تعریف شده است.

,

افزایش سرانه فضای سبز اراک به ۵.۶ متر

, افزایش سرانه فضای سبز اراک به ۵.۶ متر, افزایش سرانه فضای سبز اراک به ۵.۶ متر,

عباسی شهردار اراک نیز در این مراسم افزایش 300 هکتار فضای سبز جدید را از دستاوردهای شورای شهر چهارم برشمرد و گفت: در دوره چهار ساله اخیر اقدامات شاخص و کم نظیری در بخش فضای سبز اراک انجام شده که افزایش 300 هکتار به فضای سبز اراک از جمله این اقدامات ارزنده در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

,

وی افزود: پیش از این وسعت فضای سبز اراک 800 هکتار بود که با احتساب اقدامات انجام شده در مدت چهار ساله این فضا به یک‌هزار و 200 هکتار افزایش یافت. همچنین در این مدت سرانه فضای سبز اراک به 5.6 متر افزایش یافته است.

,

عباسی با تاکید بر ضرورت استفاه از روش‌های نوین آبیاری در شرایط موجود که با کاهش منابع آبی مواجه هستیم، گفت: باتوجه به مشکل کم آبی در این شهر، شبکه آبرسانی فضای سبز برای حذف آب شرب در بخش فضای سبز در دستور کار قرار گرفت و 380 کیلومتر آبرسانی به فضای سبز اراک از محل آب غیر شرب انجام شد. 

,

وی به استفاده از آبیاری زیر سطحی برای اولین بار در منطقه چقا اشاره کرد و گفت:  در منطقه چقا برای اولین بار از سیستم آبیاری زیرسطحی استفاده شد که برای این منظور در منطقه 228 هکتاری چقا در عمق 40 تا 50 سانتیمتری کار لوله‌گذاری انجام شد.

,

عباسی با اشاره به اینکه در این روش نوین آبیاری از طریق پمپ آب به حد نیازِ درخت و گیاه به ریشه منتقل می‌شود، گفت: در این روش 25 درصد نسبت به سایر روش‌های آبیاری صرفه‌جویی در مصرف آب صورت می‌گیرد.

,

شهردار اراک با بیان اینکه 100 هکتار از منطقه چقا به سیستم آبیاری زیرسطحی مجهز شده و مابقی مساحت این محدوده نیز به این سیستم مجهز می شود، گفت: تاکنون 90 درصد محدوده چقا درختکاری شده است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از درختان مثمر 10 درصد از مساحت درختکاری شده به درختان مثمر تعلق گرفته و و 10 درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد که این مساحت نیز برای کاشت درختان مثمر در نظر گرفته شده است.

,

عدم همکاری راه و شهرسازی در ایجاد فضای سبز شهری اراک

, عدم همکاری راه و شهرسازی در ایجاد فضای سبز شهری اراک, عدم همکاری راه و شهرسازی در ایجاد فضای سبز شهری اراک,

ابراهیم تاج‌آباد رئیس شهر اراک نیز در این مراسم گفت: طبق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان مرکزی باید 700 هکتار از منطقه سیبک برای درختکاری و مقابله با آلودگی هوا در اختیار شهرداری اراک قرار بگیرد که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته راه و شهرسازی تاکنون برای تخصیص زمین این منطقه همکاری لازم را نداشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه