اخبار داغ

در فلاورجان برگزار شد؛

همایش بزرگ ورزش های زورخانه ای با حضور پدر ضرب ایران

همایش بزرگ ورزش های زورخانه ای با حضور پدر ضرب ایران
همایش ورزش های زورخانه ای با حضور پدر ضرب ایران و قهرمانان این رشته ورزشی در مصلای نماز جمعه فلاورجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پلنا؛ همایش ورزش های باستانی و زورخانه ای با حضور استاد فرامرز نجفی پدر ضرب ایران و همچنین ورزشکاران و مسئولان شهرستان فلاورجان در مصلی نماز جمعه فلاورجان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پلنا,

علاوه بر باستانی کاران شهرستان که در این مکان گرد هم جمع شده بودند جمعی از بزرگان این رشته از جمله استاد ذاکر و استاد هاشمی از سراسر استان اصفهان نیز حرکاتی همچون شنا رفتن، میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن و چرخ زدن را از خود به نمایش گذاشتند.

,

همچنین  امام جمعه شهر فلاورجان با اشاره به جایگاه ورزش باستانی و و زورخانه‌ای، در خصوص این ورزش و انجام حرکات پهلوانی که جزو فعالیت‌های اصلی روزمره ایرانیان در گذشته بوده و نیز در خصوص فتوت و مردانگی و ابعاد شخصیتی امام علی (ع) به سخنرانی پرداخت.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان جایگاه زورخانه را پس از اسلام در زنده‌کردن جنبش ملی ایران و ستیز با بیگانگان و نیز رستاخیز زبان پارسی و فرهنگ و آیین افتادگی و برادری که از عهد باستان در ایران رواج داشته‌ است را مهم دانست و گفت : خوشبختانه در ۶ ماه گذشته ۴ همایش بزرگ باستانی در شهرهای مختلف شهرستان برگزار شده است که این نشان می دهد توجه به ورزش باستانی و ورزش های زورخانه ای که ورزش اجدادی ما ایرانیان است برای همکاران بنده در اداره ورزش و جوانان و هیات باستانی از اهمیت بالایی برخودار است.

,

رحمان رئیسی در پایان از توجه و حمایت امام جمعه محترم شهر فلاورجان از ورزشکاران قدردانی کرد و افزود : در شهرستان فلاورجان واقعا مسئولان بخصوص ائمه جمعه همگام با ورزش هستند و همیشه در برنامه های مختلف ورزشی با حضور خود باعث دلگرمی و ارامش ورزشکاران بوده اند.

,

وی همچنین از تعامل با شهرداری های شهرستان در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی خبر داد و گفت : خوشبختانه شوراهای اسلامی شهر و روستاها در این مدت بعد انتخابات جلسات متعددی با بنده داشته اند و تقریبا در تمامی برنامه های ورزشی شهرستان حضور یافته اند که این نشان از علاقه این عزیزان در توجه و حمایت از ورزشکاران را دارد.
انتهای پیام / 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه