اخبار داغ

نشست توجیهی پیوند برنامه‌های کنترل اچ‌ آی وی برگزار شد+عکس

نشست توجیهی پیوند برنامه‌های کنترل اچ‌ آی وی برگزار شد+عکس
نشست توجیهی پیوند برنامه‌های کنترل اچ‌آی‌وی و سلامت باروری با هدف حذف انتقال اچ‌آی‌وی و سیفلیس از مادر به نوزاد(PMTCT) برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو،معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد  از برگزاری این نشست را لزوم انجام مشاوره و آزمایش  HIVجهت تمام زنان باردار و سایر مراجعین (که برای دریافت خدمات سلامت به پایگاههای حاشیه شهر مراجعه می کنند) عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

فخرالدین  معصومی تصریح کرد: پیشگیری از ابتلاء به HIV و بیماری‌های آمیزشی در زنان در سنین باروری با آموزش و مشاوره، پیشگیری از حاملگی‌های برنامه‌ریزی نشده در زنان آسیب پذیر و زنان مبتلا به اچ‌آی‌وی، پیشگیری از انتقالHIV و سیفلیس از مادران باردار مبتلا به HIV به نوزادان، ارائه درمان ضد رتروویروسی برای کلیه  مادران باردار مبتلا به اچ آی وی و تأمین نظام مراقبت و درمان لازم برای مادران و نوزادان مبتلا به اچ آی وی و عفونت های آمیزشی از دیگر اهداف برگزاری این نشست بود.

,
, ,

 

,

راه های انتقال و عدم انتقال ایدز

, راه های انتقال و عدم انتقال ایدز, راه های انتقال و عدم انتقال ایدز,

وی بیان کرد:  در این برنامه مراجعین در پایگاههای سلامت در خصوص عامل عفونت HIV و بیماری ایدز و تفاوت این دو، راههای انتقال و عدم انتقال اچ آی وی، افراد در معرض خطر اچ آی وی و راه های پیشگیری از آن، فواید انجام آزمایش تشخیصی، اهمیت تشخیص به موقع اچ آی وی و عفونت های آمیزشی در پیشگیری از انتقال بیماری و مراقبت و درمان بیماران براساس رویکرد نوین آموزشی مشاوره می شوند.

,

 

,

معصومی با بیان اینکه مراجعه کنندگان یه پایگاه های بهداشتی در صورت رضایت بلافاصله برای آنها تست HIV انجام می شود، افزود: در صورت انجام آزمایش کمتر از 20 دقیقه جواب تست به صورت کاملاً محرمانه به آنها ارائه می شود و در صورت نیاز به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شهرستان ارجاع داده می شوند.

,

 

,

وی در خصوص مزایای این برنامه اظهارکرد:  کاستن از بار انگ و تبعیضHIV، شناسایی موارد مبتلا بهHIV و سیفلیس و افراد بیشتر در معرض خطر، افزایش دسترسی و استفاده از خدمات کلیدیHIV و سلامت باروری، دسترسی بیشتر افراد مبتلا بهHIV و عفونت های آمیزشی به خدمات سلامت جنسی و سلامت باروری مناسب با نیازهای آنان، پیشگیری از بارداری برنامه ریزی نشده در مراجعه‌کنندگان به ویژه افراد مبتلا به HIV و پیشگیری از انتقالHIV/AIDS و بیماری‌های آمیزشی در افراد آستانه ازدواج از مزایای این برنامه است.

,
, ,

 

,

وی یاد آور شد: امید است که این برنامه تا پایان سال در تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و همچنین پایگاههای سلامت شهرستان بویراحمد ادغام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه