اخبار داغ

علی رغم تکذیب مقامات سعودی

پالایشگاه سعودی مورد حمله موشکی یمن قرار گرفت

پالایشگاه سعودی مورد حمله موشکی یمن قرار گرفت
در حالی که ارتش و کمیته های مردمی یمن از شلیک موشک بالستیک به یک پالایشگاه سعودی خبر داد، مقامات سعودی،برخلاف کاربران شبکه های اجتماعی سعودی، ضمن تکذیب این خبر آن را ناشی از حریق جزئی در یکی از بخش های این پالایشگاه دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛پایگاه خبری الاخباریه عربستان به نقل از این عبدالرحمن عبدالقادر،یک مقام سعودی در استان ینبع نوشت:ساعت 9:25 شب گذشته یکی از ژنراتور های برق پالایشگاه دچار آتش سوزی شد که در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: این پالایشگاه همچنان به کار خود ادامه می دهد و حادثه مذکور تاثیری بر روند کار آن نداشته است.

,

این درحالی است که ارتش و کمیته های مردمی یمن از شلیک موشک بالستیک دوربرد به یکی از تاسیسات نفتی استان ینبع عربستان خبر داده بودند.

,

در این میان بررسی توئیت های منتشر شده توسط کاربران سعودی در لحظه انفجار نه تنها از دروغ مقامات سعودی برای پوشاندن دستاورد بزرگ نیروهای یمنی در هدف قرار دادن تاسیسات نفتی عربستان در عمق 1000کیلومتری خبر می دهد؛بلکه گزارشات کاربران مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار مهیب، از یک خسارت هنگفت به این پالایشگاه سعودی حکایت می کند.

,

شبکه خبری المنار با انتشار گزارشی از توئیت های کاربران سعودی در شب انفجار بر اصابت دقیق موشک یمنی در قلب تاسیسات نفتی سعودی صحه می گذارد.

,

یک کاربر سعودی پیرامون مشاهدات خود در شب گذشته نوشت:چیزی شبیه ستاره از آسمان،پس از شکافتن جو به  مراکز صنعتی در جنوب ینبع سقوط کرد.

,

این توئیت به خوبی نشانه های یک موشک بالستیک را به خواننده منتقل می کند.

,

این در حالی است که همگی کاربران بر شنیده شدن صدای انفجار مهیب از سمت پالایشگاه منبع تاکید داشتند.

,

واقعیت این است که شنیده شدن صدای انفجار مهیب از کیلومتر ها دورتر از محل حادثه، با ادعای مقامات سعودی در خصوص وقوع یک انفجار کوچک و شروع به کار فوری  و مجدد پالایشگاه همخوانی ندارد.

,

به نظر می رسد که مقامات سعودی مانند گذشته تمایلی ندارند که ضعف خود در برابر موشک های یمنی و توان یگان های موشکی یمن برای پاسخ به تجاوزات سعودی،برای مردم عربستان،منطقه و جهان آشکار شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه