اخبار داغ

وجود گرمای پایدار عامل تغییر تعرفه برق/ باز هم صدور قبوض نجومی برق در سراوان

وجود گرمای پایدار عامل تغییر تعرفه برق/ باز هم صدور قبوض نجومی برق در سراوان
با توجه به اینکه در جلسه هیئت دولت تعرفه گرمسیری (3) از خرداد تا پایان مرداد ماه برای سراوان در نظر گرفته شده است باز هم قبوض نجومی برای شهروندان این شهرستان صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، چندی پیش حمید چیت چیان وزیر نیرو با دستور رئیس جمهوری در پی اوج گیری گرمای بی سابقه و طوفان شدید طی هفته اخیر در سیستان و بلوچستان و به دنبال آن وقوع چند مورد حادثه در بخش برق سیستان و بلوچستان و همچنین قطع آب در اثر قطعی برق، مشکلاتی برای مردم این استان در شهرهای مختلف همچون زاهدان، جکگور، چابهار، راسک و نیکشهر به این استان سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون, .,

نتیجه مشاهدات و بررسی های وزیر نیرو، در جلسه هیئت دولت مطرح شد و تصمیمات جدیدی در خصوص تعرفه گذاری برق سیستان و بلوچستان گرفته شد.

, .,

به موجب این تصمیم، تعرفه نوع گرمسیر (3) برای شهرهای میرجاوه، روتک، گورین، نصرت­آباد، سراوان، سوران و مهرستان با دوره زمانی 3 ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد) تعیین شده است.

,

یکی از شهروندان سراوانی در تماسی که با پایگاه خبری شستون داشته است، گفت: هیچ‌گونه تغییری قبض این دوره با دوره قبلی‌شان نداشته است که خواهان پیگیری این موضوع از سوی این پایگاه خبری شد.

, شستون, .,

وی با بیان اینکه مگر تغییر تعرفه اعمال نشده است؟ افزود: اگر تعرفه ها تغییر کرده است و تعرفه گرمسیری ۳ محسوب می شویم پس چرا هنوز همان فیش های نجومی صادر می شود.

,

محمد رفیع شجاعی مدیر اداره برق شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: تعرفه جدید برق استان که در خرداد ماه سال جاری به تصویب هیئت وزیران رسیده بود با بلاغ وزیر نیرو از 17 تیرماه به اجرا درآمده است.

, شستون, .,

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان سراوان اثر کاهش تعرفه ها را خواهند دید، افزود: عمده تغییرات برق از خرداد ماه شروع شده است و مشترکانی که بعد از خرداد ماه برایشان قبض برق صادر شده است، قبوضشان اصلاح و این تغییر و تحول در قبض بعدی اعمال می شود.

, .,

مدیر برق سراوان وجود گرما پایدار در سراوان، استفاده از کولر و وسایل برودتی در نیمه دوم سال و عدم تمکن مالی مردم شهرستان را از جمله عوامل تغییرات ایجاد شده در تعرفه برق دانست و تصریح کرد: تغییر تعرفه به معنای استفاده بیشتر از برق نیست و اگر مصرف کم باشد، انتظار می رود صورت حساب هایی که به دست مردم می رسد کمتر از گذشته باشد.

, .,

وی با اشاره به اینکه سرانه برق مصرفی استان سیستان و بلوچستان چند برابر میانگین کشوری است، خاطر نشان کرد: مقدار برق مصرفی در جنوب استان به 13 هزار وات در سال می رسد.

, .,

شجاعی اذعان داشت: خواسته ما از مردم این است که در بهینه سازی مصرف برق تلاش کنند و در رفع نواقص برق، کاهش خاموشی ها و بهبود ولتاژ اداره برق شهرستان را یاری کنند.

, .,

وی در پایان گفت: شهروندان سراوانی وسایل پر مصرف را در ساعات پیک مصرف از 11 تا 4 بعدازظهر و 7 تا 11 شب از مدار خرج کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

, .,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه