اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد:

کابینه دوازدهم سهامی اداره خواهد شد/ عمل به وعده های انتخاباتی تنها چالش پیش روی دولت

کابینه دوازدهم سهامی اداره خواهد شد/ عمل به وعده های انتخاباتی تنها چالش پیش روی دولت
دولت دوازدهم سهامی اداره خواهد شد و البته ازجریانات سیاسی هم سو و هم راضی، بنابراین چالش جدی نخواهیم داشت و تنها چالش دولت بر سر کارآمدی وزراء خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین گودینی کارشناس و تحلیلگر سیاسی روز یکشنبه در گفتگو با فردیسان در خصوص سهم خواهی برخی از احزاب به ویژه اصلاح طلبان از تشکیل کابینه دوازدهم گفت: آقای روحانی انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس دولت دوازدهم را مدیون اصلاح طلبان و البته معاون اولش می داند اما این که چقدر در مقابل خواسته های این حزب در تحمیل افراد به کابینه تمکین نماید جای بررسی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

وی در ادامه افزود: به نظرم روحانی کابینه دولت خود را سهامی اداره خواهد کرد بنابراین از اصلاح طلبان و اعتدالیون و … کمک خواهد گرفت زیرا اگر بخواهد در مقابل اصلاح طلبان مقاومت کند و مطابق میل خود چینش کابینه را انجام داده و از نیروهای اصلاح طلب استفاده نکند روزگار سختی را در پیش خواهد داشت.

,

از طرفی معتقدم چون روحانی نیم نگاهی نیز به آینده دارد و می خواهد نقش هاشمی را بازی کند بنابراین منافع خود را بر منافع ملی ترجیح می دهد و شیوخیت را برای خود حفظ خواهد کرد.

,

این تحلیلگر سیاسی در خصوص شعار روحانی مبنی براعتدال و حضور تمامی احزاب و جناح ها در کابینه دوازدهم گفت:رئیس جمهور کابینه خود را ترکیبی از نیروهای سیاسی موسوم به چپ مانند کارگزاران، اصلاح طلبان و اعتدالیون خواهد چید البته از اصول گرایان واقعی کمک نخواهد گرفت شاید از عناصری مانند لاریجانی و ناطق نوری که نزدیک تر به وی هستند در دولت استفاده کند.

,

گودینی در پاسخ به این سوال که اگر سهم بیشتری از کابینه دوازدهم را اصلاح طلبان تشکیل دهند آیا در گیریها میان دو حزب بیشتر خواهد شد اظهار داشت: دولت دوزادهم سهامی اداره خواهد شد و البته ازجریانات سیاسی هم سو و هم راضی، بنابراین چالش جدی نخواهیم داشت و تنها چالش دولت بر سر کارآمدی وزراء خواهد بود .

,

وی با تاکید بر این که دولت باید به قول هایی خود به مردم عمل نماید خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم در امتداد دولت یازدهم قول های زیادی به ملت داده است و دیگر نمی تواند از زیر این قول ها شانه خالی کند، قول هایی مانند ایجاد یک میلیون شغل در هر سال، مهارتورم و رکود اقتصادی کابوس دولت پیر و کم کار و پر ادعای روحانی خواهد بود.

,

از سوی دیگر برجام و نقض متعدد و آشکار از سوی آمریکا به یک آزمون برای اقای روحانی تبدیل شده است و این آش آنقدر شور شده است است که وزیر امور خارجه ایران خروج از برجام را گزینه روی میز خود می داند.

,

محمد حسین گودینی در پایان خاطر نشان کرد: ۷ میلیون بیکار دولت را محاصره کرده است و دیگر با دروغ نمی توان آن ها را راضی کرد،تعطیلی کارخانه ها،بیکاری و رکود مسکن  و … پیش روی روحانی خواهد بود و باید منتظر ماند و دید آیا رئیس جمهور در پایان دولت دوازدهم باز هم خواهد گفت من هیچ قولی نداده ام !!!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه