اخبار داغ

در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت مطرح گردید:

اختصاص 1میلیاردو 278میلیون تومان جهت ایجاد اشتغال در کبودراهنگ

اختصاص 1میلیاردو 278میلیون تومان جهت ایجاد اشتغال در کبودراهنگ
جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای طرح هجرت با حضور مسئولین ادارات شهرستان کبودراهنگ درمحل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کورنگ ، سرهنگ محمود بداغی فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از همکاری و تعامل ادارات شهرستان با بسیج سازندگی در طی سالهای گذشته اظهار داشت:امیدواریم این همکاری ها جهت خدمات رسانی و محرومیت زدائی درشهرستان باقوت تمام ادامه یابد تا ان شالله بتوانیم چهره محرومیت در جامعه را کمرنگ نمائیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

وی در ادامه در تشریح اهداف تشکیل بسیج سازندگی افزود: خدمت رسانی ومحرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور مخصوصا روستاهای محروم ، غنی سازی اوقات فراغت جوانان بااستفاده از نیرو ونشاط جوانی در جهت سازندگی کشور ، کمک به شناسایی زمینه های اشتغال وبه دنبال آن ایجاد اشتغال از اهداف مهم تشکیل بسیج سازندگی است.

,

در ادامه این جلسه سرگرد علیرضا نوروزی گزارشی از عملکرد اردوهای جهادی و طرح هجرت در این شهرستان ارائه داد و گفت: ساخت 4باب خانه برای محرومین در 4روستا ،رنگ آمیزی و زیباسازی 8مدرسه توسط دانش آموزان بسیجی،کاشت بیش از 700نهال در6روستا،اعزام 10تیم بهداشتی درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی به روستاهای شهرستان،کمک بسیج مهندسین به کشاورزان در طرح بسیج همگام باکشاورز،مرمت و رنگ آمیزی 4مسجد(داس قلعه-نوآباد-باباخنجر-کهریز)، تقدیر از فعالان اردوهای جهادی و طلایه داران اقتصادمقاومتی،برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی در 25روستا و آموزش بیش از 1000نفر،اردوهای جهادی دانشجویان و اعزام از 6 دانشگاه به روستاها،اردوی جهادی پاسداران ناحیه کبودراهنگ و ساخت خانه برای محرومین،جمع آوری جهیزیه برای محرومین توسط بسیج خواهران،زیباسازی و دیوارنویسی در  16 روستا با استفاده ازبیانات امام خامنه ای (مدظله العالی)،نمایشگاه توانمندیها و تولیدات اقتصاد مقاومتی شهرستان،رنگ آمیزی و زیبا سازی 4مدرسه توسط دانش آموزان بسیجی(خواهران)،واکسیناسیون چهار هزار قطعه طیور در 8روستا ، اردوهای جهادی محلات برادران و ساخت خانه محرومین،هرس درختان توسط گروه جهادی ، احداث ساختمان امامزاده در روستای طراقیه بزرگ توسط بسیجیان روستا و مشارکت بسیجیان در ساخت پایگاههای مقاومت 8روستا از اقدامات بسیج سازندگی در این شهرستان بوده است.

,

وی  با اشاره به لزوم  ایجاد اشتغال برای جوانان در سطح جامعه خاطر نشان کرد:  راه اندازی 95طرح اقتصادی کوچک و زود بازده با پرداخت 1میلیارد و 278میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای 284نفر از بسیجیان عزیز گوشه ای از فعالیت های بسیج سازندگی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال در جامعه بوده است.

,

این جلسه  مصوباتی داشت که به شرح ذیل بود:

,

1-کلیه دستگاه های اجرایی این شهرستان تعامل و همکاری لازم را در جهت اجرای برنامه های اردوهای جهادی داشته باشندو مساعدت لازم درخصوص کمک مالی ،اسکان، تامین خودرو،سوخت و سایر امکانات موردنیاز را از گروههای جهادی انجام دهند.

,

2-اداره آموزش و پرورش ، مدارس موردنیازجهت  اسکان را در اختیار گروه های جهادی قرار دهد و خودرو مورد نیاز جهت انجام اردوهای طرح هجرت 3 بسیج دانش آموزی را تامین نماید.

,

3-کمیته امداد بخشی از اعتبارات جهت ساخت بناهای عام المنفعه و خانه محرومین توسط گروه های جهادی را تامین کند.

,

4-ادارات جهادکشاورزی و فنی و حرفه ای نسبت به اعزام مربی جهت برگزاری کلاس و آموزش به متقاضیان کارآفرینی ،اشتغال و مشاغل خانگی توسط گروههای جهادی اقدام نمایند.

,

5-اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نسبت به اعزام روحانی به همراه گروههای جهادی در روستاهای محروم اقدام نماید.

,

6-مقرر گردید ادارات منابع طبیعی ومحیط زیست عرصه فعالیت اردوهای جهادی در زمینه احیا مراتع ،غرس نهال وهرس درختان و... راتامین نمایند.

,

7-بسیج سازندگی زمینه حضور وبازدید مسئولین واعضای ستاد پشتیبانی  از اردوهای جهادی رافراهم نماید.

,

8-اداره دامپزشکی اعتبار وعرصه فعالیت موردنیاز اردوهای جهادی در زمینه سمپاشی اماکن دامی وآموزش بیماریهای مشترک راتامین نماید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه