اخبار داغ

جولان شن و ماسه در مناطق طوفان زده سیستان

جولان شن و ماسه در مناطق طوفان زده سیستان
با آغاز طوفان های معروف 120 روزه در منطقه سیستان بسیاری از خانواده ها در خانه حبس شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ طوفان های 120 روزه در حالی در منطقه سیستان آغاز شده  که تا کنون بیش از پنج هزار سیستانی را راهی مراکز درمانی کرده و هزاران خانواده را نیز در خانه حبس کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛,

در این بین خدمات رسانی مسئولین به مردم در مناطق طوفان زده را می توان تنها به توزیع ماسک در روستاها دانست، ماسک هایی که هیچگونه کمکی به کاهش طوفان و یا جلوگیری از نفوذ ریزگردها به ریه انسان ها نمی کند.

,

بزی یکی از اهالی روستای قرقری شهرستان هیرمند گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان هیرمند بسته های تاریخ گذشته ماسک را در بین مردم توزیع کرده است.

,

وی افزود: در هفته قبل جمعیت هلال احمر این شهرستان در هنگام طوفان اقدام به توزیع ماسک کرد که بسیاری از این ماسک ها تاریخ مصرفشان به اتمام رسیده بود.

,

, ,

توزیع ماسک در مناطق طوفان زده راهکاری است که تنها مسئولین آن را در هنگام طوفان های خشمگین منطقه سیستان بکار گرفته اند در صورتی که با کنترل این بادها می توانند آب و هوای مناسبی را در فصل تابستان به سیستان اهداء کنند.

,

 با این حال منشآ ریزگرد ها که بستر خشک شده هامون عنوان می شود می تواند با ورود اندک آب به بستر این دریاچه هم ی ریزگردها را از منطقه سیستان به دور کند.

,

سازمان آب و هواشناسی استان سیستان و بلوچستان بر اساس  پیش بینی کلی وضع جوی استان براساس نقشه های همدیدی وآینده نگری اعلام کرد: وزش بادهای 120 روزه سیستان تا پایان هفته در شمال استان تداوم دارد که امروز و فردا سرعت باد افزایش یافته و بادوگردوخاک و کاهش دید افقی رخ خواهد داد.

,

این سازمان همچنین اعلام داشت: امروز و فردا اواسط وقت تا بعدازظهر در نوار غربی محدوده شوره گز تا دلگان وزش باد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید خواهد شد،طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی غبار محلی و وزش باد گاهی گردوخاک خواهیم داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه