اخبار داغ

رییس سازمان گردشگری:

گردشگری وابسته به سیاست خارجی است و ما در آن نقشی نداریم

گردشگری وابسته به سیاست خارجی است و ما در آن نقشی نداریم
زهرا احمدی‌پور با بیان اینکه ما در سازمان گردشگری متولی بخشی از گردشگری هستیم اما همه گردشگری به‌طور متمرکز در آن سازمان، سازمان‌دهی نمی‌شود، افزود: مثلاً ما در سیاست خارجی نقشی نداریم و نمی‌توانیم دخالت کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نماینده؛ حسن روحانی در اوایل دوره اول ریاست جمهوری‌اش و در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی وعده‌های زیادی در خصوص حل مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی چندین میلیونی داده بود.

وی در وعده‌های خود گفته بود ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار داریم و اگر تنها ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود بیش از ۱۳ و ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی و ۴ میلیون اشتغال درست می‌شود یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم.

روحانی در اظهارات خود گفته بود در این سرزمین صنعت توریسم می‌تواند معضل بیکاری را ریشه‌کن کند؛ اما آیا به خود این صنعت گردشگری اهمیت داده می‌شود؟ در گفت‌وگویی که با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم به نظر می‌رسد او هم حتی آماری از ایجاد شغل ندارد! و حالا بعد گذشت ۴ سال و بعد از دوره اول ریاست جمهوری روحانی نگاه به این صنعت همچنان مغفول مانده؛ البته پاس‌کاری آن به موضوع سیاست خارجی و امریکا باز هم یکی از دلایل اصلی از زبان رئیس سازمان گردشگری به شمار می‌رود. وی در گفت‌وگویی با خبرنگار «نماینده» به این موضوع اشاره دارد که در ادامه می‌آید:

زهرا احمدی‌پور «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری» در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده» در پاسخ به این سؤال که آقای روحانی گفته بودند می‌توان با استفاده از صنعت گردشگری بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد شما به‌عنوان عالی‌ترین فرد در صنعت گردشگری این امر را شدنی می‌دانید و چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، اظهار داشت: اگر همه جوانب گردشگری محقق شود حتماً این اتفاق می‌افتد. به‌هرحال نیاز به این است که همه ابعاد مختلف مرتبط با صنعت گردشگری در کشور فعال شوند.

وی با بیان اینکه ما در سازمان گردشگری متولی بخشی از گردشگری هستیم اما همه گردشگری به‌طور متمرکز در آن سازمان، سازمان‌دهی نمی‌شود، افزود: مثلاً ما در سیاست خارجی نقشی نداریم و نمی‌توانیم دخالت کنیم درحالی‌که سیاست خارجی در فرایند گردشگری خیلی مؤثر است و سیاست خارجی می‌تواند ورود و خروج گردشگران را زیاد یا کم کنند.

احمدی‌پور با تأکید بر اینکه تصمیماتی که کشورهای دیگر می‌گیرند خیلی تأثیر دارد، گفت: تصمیمی که امریکا می‌گیرد که اگر گردشگری وارد ایران شد ویزایش دچار مشکل شود وقتی ورود و خروج داشته باشد و این‌ها مواردی است که‌ وجود دارد.

رئیس سازمان گردشگری در پاسخ به این سؤال که تاکنون شغل ایجاد شده، افزود: شما نمی‌توانید بگویید چند شغل ایجاد شده؛ تمام آژانس‌ها و تورهای فعال ما، راهنمایان گردشگری، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های بین‌راهی این‌ها همه شغل‌های مرتبط با صنعت گردشگری است.

وی همچنین یادآور شد: امسال در شورای عالی میراث فرهنگی مصوب کردیم تا بتوانیم نظام جامع آمار گردشگری را در کشور طراحی کنیم؛ چرا که یک بخش با ما بود یک بخش با نیروی انتظامی یک بخش با مرکز آمار بود تجمیع نمی‌شد و آمار متفاوتی توسط دستگاه‌های مختلف شنیده می‌شود ولی خوشبختانه جزو مصوبات شورای عالی میراث در ماه گذشته است که به‌صورت متمرکز سازمان بیاید و این نظام جامع گردشگری را با اعتباری که دولت برایش پیش‌بینی می‌کند طراحی کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه