اخبار داغ

خروش زنان مدافع حجاب و عفاف در یزد؛

بانوان محجبه یزدی خواستار رسیدگی فوری مسئولان به وضعیت بدحجابی شدند +تصاویر

بانوان محجبه یزدی خواستار رسیدگی فوری مسئولان به وضعیت بدحجابی شدند +تصاویر
جمعی از بانوان محجبه دارالعباده یزد دراعتراض به وضعیت اسفناک حجاب و عفاف در شهر دارالعباده به‌ویژه سازمان‌ها وادارات دولتی، مقابل فرمانداری یزد تحصن کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ جمعی از بانوان محجبه دارالعباده یزد دراعتراض به وضعیت حجاب و عفاف در شهر دارالعباده به‌ویژه سازمان‌ها وادارات دولتی، روبروی فرمانداری یزد تحصن کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

خبرنگار ما به میان این بانوان مدافع حجاب وعفت رفته و دغدغه‌های آنان در زمینهٔ حجاب را جویا شده است؛

یکی از دختران جوان یزدی حاضر در این تحصن گفت: متأسفانه ما هرچه تلاش می‌کنیم صدایمان به گوش مسئولان نمی‌رسد ازاین‌رو امروز جلو فرمانداری جمع شدیم تا بلکه بتوانیم صدای اعتراض خود را به گوش فرماندار محترم برسانیم تا حداقل مدیون خون شهدا نباشیم.

وی اضافه کرد: به مسئولان استان پیشنهاد می‌کنم با ایجاد یکسری محدودیت‌های اجتماعی برای بدحجابان و بی‌حجابان در جامعه وضعیت حجاب و عفت را سروسامان دهند.

یکی دیگر از بانوان قرآنی حاضر در این تحصن با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست اظهار داشت: خداوند در آیه 59 سوره حجرات خطاب به پیامبر می‌فرماید «یَأَیهَا النَّبىُّ قُل لاَزْوَجِک وَ بَنَاتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً»(اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤ منان بگو جلبابها (روسرى هاى بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه (از کنیزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحیم است) و یا در آیه 30 سوره نور می‌فرماید «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِ‌هِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُ‌وجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ‌ بِمَا یَصْنَعُونَ»‍‌ای پیامبر! به مردان با ایمان بگو: چشمان خود را [از نگاه حرام] فروگیرند و پاکدامنی خود را حفظ نمایند. این برای آنان پاکیزه تر است. بی گمان خداوند به آنچه انجام می‌دهند آگاه است

 بنابراین هم بانوان و هم مردان موظف به رعایت حجاب و ظاهر خود هستند هرچند که در این میان مسلما وظیفه زنان به خاطر ظرافت‌هایی که خداوند در وجودشان نهاده سنگین‌تر است.

این بانوی یزدی افزود: متأسفانه برخی حجاب را یک امر شخصی تلقی می‌کنند و می‌گویند خداوند بخشنده است اما حجاب یک مقوله اجتماعی است و عدم پایبندی به آن بنیان خانواده و جامعه را سست می‌کند.

وی با اشاره به برخورد زننده پرسنل فرمانداری یزد با یکی از بانوان محجبه گفت: خداوند در آیه 112 سوره توبه آمران به معروف و ماهیان منکر را از مؤمنین حقیقی برمی‌شمرد و کسانی را بتوانند امربه‌معروف و نهی از منکر کرده و از آن قصور ورزند به عذاب الهی وعده داده است، به ما اجازه احیای معروف را نداده و برخی افراد در اینجا به‌جای حمایت رفتارهای نابخردانه انجام می‌دهند.

این بانوی مدافع حجاب وظیفه پدران و مردان جامعه را در بحث حفظ حجاب حساس و مهم دانست و تصریح کرد: اگر مردان به زنان و دختران خود با آموزه‌های دینی و پرهیز از هرگونه بداخلاقی آشنا کرده و حفظ حریم‌ها را برای بانوان متذکر شوند بسیاری از این بدحجابی‌ها به‌خودی‌خود حل خواهد شد.

این بانوی محجبه و قرآنی، ماهواره را از دیگر عوامل ترویج بی‌حجابی و بی‌بند باری عنوان کرد و گفت: دشمنان، امروزه نسل شیعه را هدف گرفته و می‌خواهد حیا و عفت را از زنان و مردان و به‌ویژه نسل جوان ما بگیرد و گواهی این ادعا هم رشد روزافزون طلاق در جامعه، مادی‌گرایی بانوان و چشم‌وهم‌چشمی‌های فراوان است که باعث شده زنان ما بدون درک جایگاه مهم و ارزشمند خود زیبایی خود را در جامعه و بیرون از منزل عرضه کرده و خود را در مسیر چشمان هوسرانان و ناپاکان قرار دهند.

مادر شهید پورمند هم ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت حجاب و عفاف در دارالعباده یزد گفت: یکی از موارد مهم وصایای شهدا تأکید به حفظ حجاب و عفت به زنان جامعه است و از مسئولین استان انتظار دارم تا در این زمینه همت کرده و حداقل در ادارات و نهادهای دولتی شاهد بانوان بدحجاب نباشیم.

این مادر شهید تأکید کرد: مسئولان محترم بدانند منزلت و موقعیت امروزشان را مدیون خون شهدا هستند بنابراین کاری نکنند که خون آنان پایمال شود.

بانویی دیگر در جمع متحصنین با اشاره به بنرهای تبلیغاتی برخی از بانوان نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: همان‌گونه که مسئولان نسبت به‌سلامت جسمانی مردم حساسیت دارند باید نسبت به‌سلامت روح و روان آن‌ها نیز اهتمام داشته باشند.

وی افزود: آیا تصاویر نامزدهای زن با آرایش‌های فتوشاپی درشان مردم دارالعباده بود؟ نباید مرجعی وجود داشته باشد تا کسانی که به شورای شهر ورود پیدا کنند تابع شرایط اسلامی باشند؟ واقعاً مسئولان چگونه فردای قیامت جوابگوی خون شهدا خواهند بود؟

یکی دیگر از بانوان مدافع حجاب هدف از این تحصن را انجام‌وظیفه در قبال دستور الهی برای احیای فرهنگ حجاب و عفت در جامعه برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه روزبه‌روز بر تعداد بدحجابان و بی‌حجابان اضافه می‌شود و برخی گستاخی را از حد گذرانده‌اند.

وی افزود: تأسف بیشتر این است که در مهدکودک‌های ما که در حقیقت شکل‌دهنده پایه‌های اعتقادی و فکری نسل آینده هستند دغدغه‌ای در خصوص حجاب و عفاف وجود ندارد چراکه وقتی برخی از مدیران مهدهای کودک اهمیتی به حجاب نمی‌دهند و بچه‌های ما را به‌جای متدهای قرآنی با متدهای غربی و رقص و موسیقی پرورش می‌دهند چه انتظاری می‌توان در آینده از این نسل داشت؟

وی وظیفه مادران را نظارت هوشیارانه بر رفتار فرزندان دانست و گفت: یک مادر در وهله اول باید با فرزندان خود رفیق باشد و در مرحله دوم احکام و آموزش‌های دینی را در قالب لطافت و ظرافت به فرزندان آموزش دهد اما متأسفانه امروزه به دلیل سهل‌انگاری برخی مسئولین فرهنگی و تربیتی تأثیر تلاش‌های مادران در حال کم‌رنگ شدن بوده و وقتی در مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌های ما اهتمامی برای نهادینه کردن ارزش‌های دینی و اسلامی وجود ندارد کار خانواده سخت‌تر شده است.

این بانوی محجبه اضافه کرد: حتی در دانشگاه‌های اروپایی نیز برای دانشجویان خانم لباس فرم‌های خاصی وجود دارد که متأسفانه در ایران چنین چیزی وجود ندارد بنابراین به مسئولان هشدار می‌دهم اگر فکری برای این بی‌بندوباری‌ها و بی‌عفتی‌ها در جامعه نکنند در آینده چیزی به نام دین و کشور اسلامی وجود نخواهد داشت.

بانوی یزدی دیگری بی‌غیرتی برخی مردان را عامل اشاعه فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه دانست و گفت: مردان بی‌غیرت هستند که از نمایاندن زنان خود در انتظار عمومی و مردان هوسران ابایی ندارند و به زنان خود اجازه می‌دهند با فجیع‌ترین شکل و شمایل در خیابان‌ها پرسه بزنند.

وی ادامه داد: متأسفانه دستگاه‌های آموزشی ما هیچ برنامه‌ای برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ندارند به‌طور مثال آموزش‌وپرورش ما که بنیان علمی و تربیتی فرزندان ما را بر عهده دارد نه‌تنها هیچ سیاست تشویقی برای اشاعه فرهنگ حجاب ندارد بلکه بر کارکنان خود نیز نظارتی ندارد بعضاً دانش آموزان معلمان را آن‌گونه که در خیابان می‌بینند متضاد با آن چیزی که در مدرسه مشاهده می‌کنند و با توجه به نقش الگویودن معلم مشاهده این تضادها دانش آموزان دختر ما را سردرگم می‌کند.

وی از مسئولان درخواست کرد اگر در مقوله حجاب قانونی وجود ندارد نمایندگان مردم آن را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند و اگر قانونی وجود دارد دولت آن را اجرایی کند و قوه قضاییه نیز ناظر بر حسن اجرای آن باشد.

یکی از مدافعان حجاب با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در یزد گفت: علاوه بر قرآن کریم در قانون اساسی کشورمان نیز بر رعایت شئونات اسلامی تأکید شده و این جزو قوانین کشور است بنابراین مسئولانی که دم از قانون مداری می‌زنند باید امروز پاسخگو باشند که چرا این بخش از قانون در جامعه پیاده نمی‌شود؟ مگر افرادی که در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی خدمت می‌کنند در دستگاه دولت اسلامی مشغول به خدمت نیستند پس چرا وضعیت حجاب آنان زننده و مغایر با شئون اسلامی است؟

وی ادامه داد: مگر تأمین آرامش مردم جزو وظایف دولتمردان محترم نیست؟ پس چرا برخی با آرایش‌های آن‌چنانی آرامش را از جوانان جامعه ما می‌ربایند و دختران و پسران ما را به وادی بدحجابی و بی‌غیرتی می‌کشانند؟

بانویی دیگر در این تحصن با ابراز تأسف نسبت به بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف گفت: برخی زنان جامعه جایگاه ارزشمند زن بودن خود را فراموش کرده و قدم در جاده ناکجاآباد گذاشته‌اند جاده‌ای که پایانش جز حسرت و نابودی نیست

وی افزود: وقتی در مراسم جشن تکلیف ما در آموزش‌وپرورش به‌جای آشنایی با معارف دینی دانش آموزان را با رقص و پای‌کوبی آشنا می‌کنند چه انتظاری می‌توان از این دختر و پسر در آینده داشت؟

این بانوی محجبه تأکید کرد: مقام و کرامت زن بسیار والاست و حفظ حجاب حفظ این مقام و ارزش است بنابراین از تمامی بانوان عزیز می‌خواهم قدر خود را دانسته و خود را به دستان اهریمنان آلود اندیشه جهانی که جز ذلت برای زن نمی‌خواهند، نسپارند و بدانند که بدحجابی میوه‌ای جز خسران ندارد.

وی از مسئولین هم خواست: تذکرات لازم درزمینهٔ حجاب را به بانوان مراکز دولتی و خصوصی داده و زمینه‌های تشویق بانوان به استفاده از حجاب برتر چادر و رعایت شئون اسلامی را فراهم آورند.

 یکی از نمایندگان بانوان محجبه پس از دیدار و مذاکره با سالاری فرمانداریزد در خصوص نتایج این دیدار گفت: من یک مادرم که نگران آینده دختران و نوادگانم هستم و با این وضعیت نزولی حجاب در بین بانوان به‌ویژه بانوان کارمند دولت احساس خطر کرده‌ام تاکنون در این زمینه سخنانی زیادی شده اما متأسفانه هیچ‌کدام عملی نشده است.

وی افزود: در این دیدار ما دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را به جناب فرماندار منتقل کردیم و ایشان هم قول دادند با همفکری و مشارکت و ارائه راهکار مقدمات ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در شهرستان فراهم آورند.

انتهای پیام/ح

,

خبرنگار ما به میان این بانوان مدافع حجاب وعفت رفته و دغدغه‌های آنان در زمینهٔ حجاب را جویا شده است؛

یکی از دختران جوان یزدی حاضر در این تحصن گفت: متأسفانه ما هرچه تلاش می‌کنیم صدایمان به گوش مسئولان نمی‌رسد ازاین‌رو امروز جلو فرمانداری جمع شدیم تا بلکه بتوانیم صدای اعتراض خود را به گوش فرماندار محترم برسانیم تا حداقل مدیون خون شهدا نباشیم.

وی اضافه کرد: به مسئولان استان پیشنهاد می‌کنم با ایجاد یکسری محدودیت‌های اجتماعی برای بدحجابان و بی‌حجابان در جامعه وضعیت حجاب و عفت را سروسامان دهند.

یکی دیگر از بانوان قرآنی حاضر در این تحصن با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست اظهار داشت: خداوند در آیه 59 سوره حجرات خطاب به پیامبر می‌فرماید «یَأَیهَا النَّبىُّ قُل لاَزْوَجِک وَ بَنَاتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً»(اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤ منان بگو جلبابها (روسرى هاى بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه (از کنیزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحیم است) و یا در آیه 30 سوره نور می‌فرماید «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِ‌هِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُ‌وجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ‌ بِمَا یَصْنَعُونَ»‍‌ای پیامبر! به مردان با ایمان بگو: چشمان خود را [از نگاه حرام] فروگیرند و پاکدامنی خود را حفظ نمایند. این برای آنان پاکیزه تر است. بی گمان خداوند به آنچه انجام می‌دهند آگاه است

 بنابراین هم بانوان و هم مردان موظف به رعایت حجاب و ظاهر خود هستند هرچند که در این میان مسلما وظیفه زنان به خاطر ظرافت‌هایی که خداوند در وجودشان نهاده سنگین‌تر است.

این بانوی یزدی افزود: متأسفانه برخی حجاب را یک امر شخصی تلقی می‌کنند و می‌گویند خداوند بخشنده است اما حجاب یک مقوله اجتماعی است و عدم پایبندی به آن بنیان خانواده و جامعه را سست می‌کند.

وی با اشاره به برخورد زننده پرسنل فرمانداری یزد با یکی از بانوان محجبه گفت: خداوند در آیه 112 سوره توبه آمران به معروف و ماهیان منکر را از مؤمنین حقیقی برمی‌شمرد و کسانی را بتوانند امربه‌معروف و نهی از منکر کرده و از آن قصور ورزند به عذاب الهی وعده داده است، به ما اجازه احیای معروف را نداده و برخی افراد در اینجا به‌جای حمایت رفتارهای نابخردانه انجام می‌دهند.

این بانوی مدافع حجاب وظیفه پدران و مردان جامعه را در بحث حفظ حجاب حساس و مهم دانست و تصریح کرد: اگر مردان به زنان و دختران خود با آموزه‌های دینی و پرهیز از هرگونه بداخلاقی آشنا کرده و حفظ حریم‌ها را برای بانوان متذکر شوند بسیاری از این بدحجابی‌ها به‌خودی‌خود حل خواهد شد.

این بانوی محجبه و قرآنی، ماهواره را از دیگر عوامل ترویج بی‌حجابی و بی‌بند باری عنوان کرد و گفت: دشمنان، امروزه نسل شیعه را هدف گرفته و می‌خواهد حیا و عفت را از زنان و مردان و به‌ویژه نسل جوان ما بگیرد و گواهی این ادعا هم رشد روزافزون طلاق در جامعه، مادی‌گرایی بانوان و چشم‌وهم‌چشمی‌های فراوان است که باعث شده زنان ما بدون درک جایگاه مهم و ارزشمند خود زیبایی خود را در جامعه و بیرون از منزل عرضه کرده و خود را در مسیر چشمان هوسرانان و ناپاکان قرار دهند.

مادر شهید پورمند هم ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت حجاب و عفاف در دارالعباده یزد گفت: یکی از موارد مهم وصایای شهدا تأکید به حفظ حجاب و عفت به زنان جامعه است و از مسئولین استان انتظار دارم تا در این زمینه همت کرده و حداقل در ادارات و نهادهای دولتی شاهد بانوان بدحجاب نباشیم.

این مادر شهید تأکید کرد: مسئولان محترم بدانند منزلت و موقعیت امروزشان را مدیون خون شهدا هستند بنابراین کاری نکنند که خون آنان پایمال شود.

بانویی دیگر در جمع متحصنین با اشاره به بنرهای تبلیغاتی برخی از بانوان نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: همان‌گونه که مسئولان نسبت به‌سلامت جسمانی مردم حساسیت دارند باید نسبت به‌سلامت روح و روان آن‌ها نیز اهتمام داشته باشند.

وی افزود: آیا تصاویر نامزدهای زن با آرایش‌های فتوشاپی درشان مردم دارالعباده بود؟ نباید مرجعی وجود داشته باشد تا کسانی که به شورای شهر ورود پیدا کنند تابع شرایط اسلامی باشند؟ واقعاً مسئولان چگونه فردای قیامت جوابگوی خون شهدا خواهند بود؟

یکی دیگر از بانوان مدافع حجاب هدف از این تحصن را انجام‌وظیفه در قبال دستور الهی برای احیای فرهنگ حجاب و عفت در جامعه برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه روزبه‌روز بر تعداد بدحجابان و بی‌حجابان اضافه می‌شود و برخی گستاخی را از حد گذرانده‌اند.

وی افزود: تأسف بیشتر این است که در مهدکودک‌های ما که در حقیقت شکل‌دهنده پایه‌های اعتقادی و فکری نسل آینده هستند دغدغه‌ای در خصوص حجاب و عفاف وجود ندارد چراکه وقتی برخی از مدیران مهدهای کودک اهمیتی به حجاب نمی‌دهند و بچه‌های ما را به‌جای متدهای قرآنی با متدهای غربی و رقص و موسیقی پرورش می‌دهند چه انتظاری می‌توان در آینده از این نسل داشت؟

وی وظیفه مادران را نظارت هوشیارانه بر رفتار فرزندان دانست و گفت: یک مادر در وهله اول باید با فرزندان خود رفیق باشد و در مرحله دوم احکام و آموزش‌های دینی را در قالب لطافت و ظرافت به فرزندان آموزش دهد اما متأسفانه امروزه به دلیل سهل‌انگاری برخی مسئولین فرهنگی و تربیتی تأثیر تلاش‌های مادران در حال کم‌رنگ شدن بوده و وقتی در مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌های ما اهتمامی برای نهادینه کردن ارزش‌های دینی و اسلامی وجود ندارد کار خانواده سخت‌تر شده است.

این بانوی محجبه اضافه کرد: حتی در دانشگاه‌های اروپایی نیز برای دانشجویان خانم لباس فرم‌های خاصی وجود دارد که متأسفانه در ایران چنین چیزی وجود ندارد بنابراین به مسئولان هشدار می‌دهم اگر فکری برای این بی‌بندوباری‌ها و بی‌عفتی‌ها در جامعه نکنند در آینده چیزی به نام دین و کشور اسلامی وجود نخواهد داشت.

بانوی یزدی دیگری بی‌غیرتی برخی مردان را عامل اشاعه فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه دانست و گفت: مردان بی‌غیرت هستند که از نمایاندن زنان خود در انتظار عمومی و مردان هوسران ابایی ندارند و به زنان خود اجازه می‌دهند با فجیع‌ترین شکل و شمایل در خیابان‌ها پرسه بزنند.

وی ادامه داد: متأسفانه دستگاه‌های آموزشی ما هیچ برنامه‌ای برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ندارند به‌طور مثال آموزش‌وپرورش ما که بنیان علمی و تربیتی فرزندان ما را بر عهده دارد نه‌تنها هیچ سیاست تشویقی برای اشاعه فرهنگ حجاب ندارد بلکه بر کارکنان خود نیز نظارتی ندارد بعضاً دانش آموزان معلمان را آن‌گونه که در خیابان می‌بینند متضاد با آن چیزی که در مدرسه مشاهده می‌کنند و با توجه به نقش الگویودن معلم مشاهده این تضادها دانش آموزان دختر ما را سردرگم می‌کند.

وی از مسئولان درخواست کرد اگر در مقوله حجاب قانونی وجود ندارد نمایندگان مردم آن را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند و اگر قانونی وجود دارد دولت آن را اجرایی کند و قوه قضاییه نیز ناظر بر حسن اجرای آن باشد.

یکی از مدافعان حجاب با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در یزد گفت: علاوه بر قرآن کریم در قانون اساسی کشورمان نیز بر رعایت شئونات اسلامی تأکید شده و این جزو قوانین کشور است بنابراین مسئولانی که دم از قانون مداری می‌زنند باید امروز پاسخگو باشند که چرا این بخش از قانون در جامعه پیاده نمی‌شود؟ مگر افرادی که در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی خدمت می‌کنند در دستگاه دولت اسلامی مشغول به خدمت نیستند پس چرا وضعیت حجاب آنان زننده و مغایر با شئون اسلامی است؟

وی ادامه داد: مگر تأمین آرامش مردم جزو وظایف دولتمردان محترم نیست؟ پس چرا برخی با آرایش‌های آن‌چنانی آرامش را از جوانان جامعه ما می‌ربایند و دختران و پسران ما را به وادی بدحجابی و بی‌غیرتی می‌کشانند؟

بانویی دیگر در این تحصن با ابراز تأسف نسبت به بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف گفت: برخی زنان جامعه جایگاه ارزشمند زن بودن خود را فراموش کرده و قدم در جاده ناکجاآباد گذاشته‌اند جاده‌ای که پایانش جز حسرت و نابودی نیست

وی افزود: وقتی در مراسم جشن تکلیف ما در آموزش‌وپرورش به‌جای آشنایی با معارف دینی دانش آموزان را با رقص و پای‌کوبی آشنا می‌کنند چه انتظاری می‌توان از این دختر و پسر در آینده داشت؟

این بانوی محجبه تأکید کرد: مقام و کرامت زن بسیار والاست و حفظ حجاب حفظ این مقام و ارزش است بنابراین از تمامی بانوان عزیز می‌خواهم قدر خود را دانسته و خود را به دستان اهریمنان آلود اندیشه جهانی که جز ذلت برای زن نمی‌خواهند، نسپارند و بدانند که بدحجابی میوه‌ای جز خسران ندارد.

وی از مسئولین هم خواست: تذکرات لازم درزمینهٔ حجاب را به بانوان مراکز دولتی و خصوصی داده و زمینه‌های تشویق بانوان به استفاده از حجاب برتر چادر و رعایت شئون اسلامی را فراهم آورند.

 یکی از نمایندگان بانوان محجبه پس از دیدار و مذاکره با سالاری فرمانداریزد در خصوص نتایج این دیدار گفت: من یک مادرم که نگران آینده دختران و نوادگانم هستم و با این وضعیت نزولی حجاب در بین بانوان به‌ویژه بانوان کارمند دولت احساس خطر کرده‌ام تاکنون در این زمینه سخنانی زیادی شده اما متأسفانه هیچ‌کدام عملی نشده است.

وی افزود: در این دیدار ما دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را به جناب فرماندار منتقل کردیم و ایشان هم قول دادند با همفکری و مشارکت و ارائه راهکار مقدمات ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در شهرستان فراهم آورند.

انتهای پیام/ح

,

خبرنگار ما به میان این بانوان مدافع حجاب وعفت رفته و دغدغه‌های آنان در زمینهٔ حجاب را جویا شده است؛

,

, ,

یکی از دختران جوان یزدی حاضر در این تحصن گفت: متأسفانه ما هرچه تلاش می‌کنیم صدایمان به گوش مسئولان نمی‌رسد ازاین‌رو امروز جلو فرمانداری جمع شدیم تا بلکه بتوانیم صدای اعتراض خود را به گوش فرماندار محترم برسانیم تا حداقل مدیون خون شهدا نباشیم.

,

وی اضافه کرد: به مسئولان استان پیشنهاد می‌کنم با ایجاد یکسری محدودیت‌های اجتماعی برای بدحجابان و بی‌حجابان در جامعه وضعیت حجاب و عفت را سروسامان دهند.

,

, ,

یکی دیگر از بانوان قرآنی حاضر در این تحصن با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست اظهار داشت: خداوند در آیه 59 سوره حجرات خطاب به پیامبر می‌فرماید «یَأَیهَا النَّبىُّ قُل لاَزْوَجِک وَ بَنَاتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً»(اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤ منان بگو جلبابها (روسرى هاى بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه (از کنیزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحیم است) و یا در آیه 30 سوره نور می‌فرماید «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِ‌هِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُ‌وجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ‌ بِمَا یَصْنَعُونَ»‍‌ای پیامبر! به مردان با ایمان بگو: چشمان خود را [از نگاه حرام] فروگیرند و پاکدامنی خود را حفظ نمایند. این برای آنان پاکیزه تر است. بی گمان خداوند به آنچه انجام می‌دهند آگاه است

,

 بنابراین هم بانوان و هم مردان موظف به رعایت حجاب و ظاهر خود هستند هرچند که در این میان مسلما وظیفه زنان به خاطر ظرافت‌هایی که خداوند در وجودشان نهاده سنگین‌تر است.

,

این بانوی یزدی افزود: متأسفانه برخی حجاب را یک امر شخصی تلقی می‌کنند و می‌گویند خداوند بخشنده است اما حجاب یک مقوله اجتماعی است و عدم پایبندی به آن بنیان خانواده و جامعه را سست می‌کند.

,

وی با اشاره به برخورد زننده پرسنل فرمانداری یزد با یکی از بانوان محجبه گفت: خداوند در آیه 112 سوره توبه آمران به معروف و ماهیان منکر را از مؤمنین حقیقی برمی‌شمرد و کسانی را بتوانند امربه‌معروف و نهی از منکر کرده و از آن قصور ورزند به عذاب الهی وعده داده است، به ما اجازه احیای معروف را نداده و برخی افراد در اینجا به‌جای حمایت رفتارهای نابخردانه انجام می‌دهند.

,

این بانوی مدافع حجاب وظیفه پدران و مردان جامعه را در بحث حفظ حجاب حساس و مهم دانست و تصریح کرد: اگر مردان به زنان و دختران خود با آموزه‌های دینی و پرهیز از هرگونه بداخلاقی آشنا کرده و حفظ حریم‌ها را برای بانوان متذکر شوند بسیاری از این بدحجابی‌ها به‌خودی‌خود حل خواهد شد.

,

این بانوی محجبه و قرآنی، ماهواره را از دیگر عوامل ترویج بی‌حجابی و بی‌بند باری عنوان کرد و گفت: دشمنان، امروزه نسل شیعه را هدف گرفته و می‌خواهد حیا و عفت را از زنان و مردان و به‌ویژه نسل جوان ما بگیرد و گواهی این ادعا هم رشد روزافزون طلاق در جامعه، مادی‌گرایی بانوان و چشم‌وهم‌چشمی‌های فراوان است که باعث شده زنان ما بدون درک جایگاه مهم و ارزشمند خود زیبایی خود را در جامعه و بیرون از منزل عرضه کرده و خود را در مسیر چشمان هوسرانان و ناپاکان قرار دهند.

,

, ,

مادر شهید پورمند هم ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت حجاب و عفاف در دارالعباده یزد گفت: یکی از موارد مهم وصایای شهدا تأکید به حفظ حجاب و عفت به زنان جامعه است و از مسئولین استان انتظار دارم تا در این زمینه همت کرده و حداقل در ادارات و نهادهای دولتی شاهد بانوان بدحجاب نباشیم.

,

این مادر شهید تأکید کرد: مسئولان محترم بدانند منزلت و موقعیت امروزشان را مدیون خون شهدا هستند بنابراین کاری نکنند که خون آنان پایمال شود.

,

, ,

بانویی دیگر در جمع متحصنین با اشاره به بنرهای تبلیغاتی برخی از بانوان نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: همان‌گونه که مسئولان نسبت به‌سلامت جسمانی مردم حساسیت دارند باید نسبت به‌سلامت روح و روان آن‌ها نیز اهتمام داشته باشند.

,

وی افزود: آیا تصاویر نامزدهای زن با آرایش‌های فتوشاپی درشان مردم دارالعباده بود؟ نباید مرجعی وجود داشته باشد تا کسانی که به شورای شهر ورود پیدا کنند تابع شرایط اسلامی باشند؟ واقعاً مسئولان چگونه فردای قیامت جوابگوی خون شهدا خواهند بود؟

,

, ,

یکی دیگر از بانوان مدافع حجاب هدف از این تحصن را انجام‌وظیفه در قبال دستور الهی برای احیای فرهنگ حجاب و عفت در جامعه برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه روزبه‌روز بر تعداد بدحجابان و بی‌حجابان اضافه می‌شود و برخی گستاخی را از حد گذرانده‌اند.

,

وی افزود: تأسف بیشتر این است که در مهدکودک‌های ما که در حقیقت شکل‌دهنده پایه‌های اعتقادی و فکری نسل آینده هستند دغدغه‌ای در خصوص حجاب و عفاف وجود ندارد چراکه وقتی برخی از مدیران مهدهای کودک اهمیتی به حجاب نمی‌دهند و بچه‌های ما را به‌جای متدهای قرآنی با متدهای غربی و رقص و موسیقی پرورش می‌دهند چه انتظاری می‌توان در آینده از این نسل داشت؟

,

وی وظیفه مادران را نظارت هوشیارانه بر رفتار فرزندان دانست و گفت: یک مادر در وهله اول باید با فرزندان خود رفیق باشد و در مرحله دوم احکام و آموزش‌های دینی را در قالب لطافت و ظرافت به فرزندان آموزش دهد اما متأسفانه امروزه به دلیل سهل‌انگاری برخی مسئولین فرهنگی و تربیتی تأثیر تلاش‌های مادران در حال کم‌رنگ شدن بوده و وقتی در مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌های ما اهتمامی برای نهادینه کردن ارزش‌های دینی و اسلامی وجود ندارد کار خانواده سخت‌تر شده است.

,

این بانوی محجبه اضافه کرد: حتی در دانشگاه‌های اروپایی نیز برای دانشجویان خانم لباس فرم‌های خاصی وجود دارد که متأسفانه در ایران چنین چیزی وجود ندارد بنابراین به مسئولان هشدار می‌دهم اگر فکری برای این بی‌بندوباری‌ها و بی‌عفتی‌ها در جامعه نکنند در آینده چیزی به نام دین و کشور اسلامی وجود نخواهد داشت.

,

, ,

بانوی یزدی دیگری بی‌غیرتی برخی مردان را عامل اشاعه فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه دانست و گفت: مردان بی‌غیرت هستند که از نمایاندن زنان خود در انتظار عمومی و مردان هوسران ابایی ندارند و به زنان خود اجازه می‌دهند با فجیع‌ترین شکل و شمایل در خیابان‌ها پرسه بزنند.

,

وی ادامه داد: متأسفانه دستگاه‌های آموزشی ما هیچ برنامه‌ای برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ندارند به‌طور مثال آموزش‌وپرورش ما که بنیان علمی و تربیتی فرزندان ما را بر عهده دارد نه‌تنها هیچ سیاست تشویقی برای اشاعه فرهنگ حجاب ندارد بلکه بر کارکنان خود نیز نظارتی ندارد بعضاً دانش آموزان معلمان را آن‌گونه که در خیابان می‌بینند متضاد با آن چیزی که در مدرسه مشاهده می‌کنند و با توجه به نقش الگویودن معلم مشاهده این تضادها دانش آموزان دختر ما را سردرگم می‌کند.

,

وی از مسئولان درخواست کرد اگر در مقوله حجاب قانونی وجود ندارد نمایندگان مردم آن را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند و اگر قانونی وجود دارد دولت آن را اجرایی کند و قوه قضاییه نیز ناظر بر حسن اجرای آن باشد.

,

, ,

یکی از مدافعان حجاب با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در یزد گفت: علاوه بر قرآن کریم در قانون اساسی کشورمان نیز بر رعایت شئونات اسلامی تأکید شده و این جزو قوانین کشور است بنابراین مسئولانی که دم از قانون مداری می‌زنند باید امروز پاسخگو باشند که چرا این بخش از قانون در جامعه پیاده نمی‌شود؟ مگر افرادی که در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی خدمت می‌کنند در دستگاه دولت اسلامی مشغول به خدمت نیستند پس چرا وضعیت حجاب آنان زننده و مغایر با شئون اسلامی است؟

,

وی ادامه داد: مگر تأمین آرامش مردم جزو وظایف دولتمردان محترم نیست؟ پس چرا برخی با آرایش‌های آن‌چنانی آرامش را از جوانان جامعه ما می‌ربایند و دختران و پسران ما را به وادی بدحجابی و بی‌غیرتی می‌کشانند؟

,

, ,

بانویی دیگر در این تحصن با ابراز تأسف نسبت به بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف گفت: برخی زنان جامعه جایگاه ارزشمند زن بودن خود را فراموش کرده و قدم در جاده ناکجاآباد گذاشته‌اند جاده‌ای که پایانش جز حسرت و نابودی نیست

,

وی افزود: وقتی در مراسم جشن تکلیف ما در آموزش‌وپرورش به‌جای آشنایی با معارف دینی دانش آموزان را با رقص و پای‌کوبی آشنا می‌کنند چه انتظاری می‌توان از این دختر و پسر در آینده داشت؟

,

این بانوی محجبه تأکید کرد: مقام و کرامت زن بسیار والاست و حفظ حجاب حفظ این مقام و ارزش است بنابراین از تمامی بانوان عزیز می‌خواهم قدر خود را دانسته و خود را به دستان اهریمنان آلود اندیشه جهانی که جز ذلت برای زن نمی‌خواهند، نسپارند و بدانند که بدحجابی میوه‌ای جز خسران ندارد.

,

وی از مسئولین هم خواست: تذکرات لازم درزمینهٔ حجاب را به بانوان مراکز دولتی و خصوصی داده و زمینه‌های تشویق بانوان به استفاده از حجاب برتر چادر و رعایت شئون اسلامی را فراهم آورند.

,

, ,

 یکی از نمایندگان بانوان محجبه پس از دیدار و مذاکره با سالاری فرمانداریزد در خصوص نتایج این دیدار گفت: من یک مادرم که نگران آینده دختران و نوادگانم هستم و با این وضعیت نزولی حجاب در بین بانوان به‌ویژه بانوان کارمند دولت احساس خطر کرده‌ام تاکنون در این زمینه سخنانی زیادی شده اما متأسفانه هیچ‌کدام عملی نشده است.

,

وی افزود: در این دیدار ما دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را به جناب فرماندار منتقل کردیم و ایشان هم قول دادند با همفکری و مشارکت و ارائه راهکار مقدمات ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در شهرستان فراهم آورند.

,

انتهای پیام/ح

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه