اخبار داغ

بازداشت حسین فریدون و موج مطالبه‌گری مردم برای برخورد با دانه‌ درشت‌ها

بازداشت حسین فریدون و موج مطالبه‌گری مردم برای برخورد با دانه‌ درشت‌ها
هفته گذشته بازداشت حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، سر و صدای فراوانی در کشور ایجاد کرد. اگرچه وی با وثیقه چند ده میلیاردی آزاد شد اما این موضوع نشان داد دستگاه قضا در برخورد با جرایم اقتصادی با هیچ کس حتی دانه درشت‌ها تعارفی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، در سال‌های اخیر در کشور ما افرادی به دلیل جرایم اقتصادی دستگیر شدند که به عنوان اخلال‌گر در نظام اقتصادی یا پرونده‌شان مختومه شده است و به مجازات اعدام محکم شده‌اند و یا هنوز جرایم‌ آن‌ها در راهروهای رسیدگی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

جرم ارتکابی این افراد از چنان اهمیتی برخوردار است که رهبر معظم انقلاب نیز در ابلاغ 24 ماده‌ای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به این موضوع توجه کرده‌اند و در ماده 19 هدف از اقتصاد مقاومتی را «شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ... » دانسته‌اند.

هفته گذشته بازداشت حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، سر و صدای فراوانی در کشور ایجاد کرد. اگرچه وی با وثیقه چند ده میلیاردی آزاد شد اما این موضوع نشان داد دستگاه قضا در برخورد با جرایم اقتصادی با هیچ کس حتی دانه درشت‌ها تعارفی ندارد.

لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با دانه درشت‌های اقتصادی

یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: دوری از جناح‌بندی‌های سیاسی، برخورد با آقازاده‌ها و مفسدان اقتصادی، ویژه‌خورها و دانه درشت‌های اقتصادی از وظایف دستگاه قضایی است.

سیدحسن میرآقایی با اشاره به رسیدگی پرونده حسین فریدون توسط دستگاه قضا، افزود: بازداشت حسین فریدون در حالی که آقای روحانی قبلا او را خط قرمز خود اعلام کرده بود، می‌تواند مطلعی برای پاسخ به مطالبه عمومی مردم یعنی مبارزه با فساد باشد.

وی ورود قوه قضاییه به این قبیل پرونده‌ها را اتفاقی مبارک خواند و تصریح کرد: قوه قضاییه باید ایستادگی لازم را تا پایان کار از خودش نشان دهد به‌ویژه در پرونده حسین فریدون و پرونده‌های مشابه تعارف با کسی نداشته باشد، چون به‌هرحال اگر شمشیر دستگاه قضا در کشور برنده باشد، قطعا خودش در مقوله فساد بازدارنده است.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: در مجموع این روندی که در قوه قضاییه آغاز شده می‌تواند شروع خوبی باشد، اما نباید به همین اکتفا کرد، ما پرونده‌های دیگری هم در حوزه‌ فساد به خصوص در دولت یازدهم داریم که باید با آن‌ها برخورد شود.

موج مطالبه‌گری مردم در شبکه‌های اجتماعی از دستگاه قضا

امروز شبکه‌های اجتماعی جایگاهی برای بیان آزاد دیدگاه‌ها شده است. دستگیری حسین فریدون موج گسترده‌ای را نیز در این شبکه‌ها ایجاد کرد که اشاره به برخی از آنها خالی از لطف نیست.

کاربری با اشاره به دستگیری حسین فریدون نوشت: هنگامی که ملت زیر فشار تحریم‌ها هستند، افرادی از فرصت‌ها برای مطامع خویش سوء‌استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید دقت کنند تا چنین اتفاقاتی در سیستم اقتصادی روی ندهد، بیان کرد: مردم از قوه قضائیه خواستارند به شدت با چنین افرادی برخورد شود تا عبرتی برای دیگرای گردد.

کاربر دیگری نوشت: قوه قضائیه در دوره مسئولیت جدیدش در دوره مدیریت آیت‌الله آملی لاریجانی نشان داده با همه ظرفیت‌های موجود تلاش دارد مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان یک اصل دنبال کند. رسیدگی به پرونده حسین فریدون در قوه قضائیه اهتمام این قوه را در برخورد با مفاسد اقتصادی را نشان می‌دهد که در جامعه منشا خیر و برکت خواهد بود.

مبارزه با فساد مطالبه عمومی است

وقتی قوه قضاییه در نظام اسلامی بتواند با دانه درشت‌های فساد اقتصادی برخورد قهرآمیز مستحکمی داشته باشد، حتما برای کلیت نظام سیاسی ایجاد اعتماد خواهد کرد. این قوه نباید هراسی داشته باشد چون مردم حتما پشتیبان این موضوع هستند و مبارزه با فساد مطالبه اصلی آن‌هاست.

قوه قضاییه نباید از فشار فلان مسؤول یا رئیس‌جمهور ابایی داشته باشد، این‌ها به لحاظ روانی نمی‌توانند فضای عمومی کشور را متشنج کنند، بنابراین قوه قضاییه باید ایستادگی کند و برکات این ایستادگی فوق‌العاده خواهد بود.

قطعا رئیس جمهور نیز باید نسبت به این موضوع برخوردی عاقلانه و منطقی داشته باشد. این باعث می‌شود که روحانی البته اگر زیرک باشد بتواند از این فضای جدیدی که علیه برادرش ایجاد شده به نفع خودش استفاده کند و سرمایه‌های جدید اجتماعی برای خودش خلق کند.
,
,
,
,
,
, لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با دانه درشت‌های اقتصادی, لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با دانه درشت‌های اقتصادی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, موج مطالبه‌گری مردم در شبکه‌های اجتماعی از دستگاه قضا, موج مطالبه‌گری مردم در شبکه‌های اجتماعی از دستگاه قضا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مبارزه با فساد مطالبه عمومی است, مبارزه با فساد مطالبه عمومی است,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه