اخبار داغ

واکنش اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به مشکلات انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی ؛

خالقی: پیگیری علل بروز اختلال در سامانه الکترونیکی برعهده هیئت نظارت است / مره‌صدق: مرجع قانونی رسیدگی به شکایات، هیئت نظارت است

خالقی: پیگیری علل بروز اختلال در سامانه الکترونیکی برعهده هیئت نظارت است / مره‌صدق: مرجع قانونی رسیدگی به شکایات، هیئت نظارت است
انتخابات نظام پزشکی که قرار بود به‌ صورت الکترونیکی برگزار شود، به‌دلیل مشکل فنی و اختلال در سامانه رای‌گیری، به‌صورت حضوری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از تهران نیوز هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی روز جمعه در حالی برگزار شد که قرار بود این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

این گزارش حاکی است، علی‌رغم اعلام قبلی وزارت بهداشت، به دلیل آن چه که مشکلات فنی و اختلال در سامانه رای‌گیری الکترونیکی عنوان شده، رای‌گیری الکترونیکی منتفی شد و رای دهنگان مجبور به مراجعه حضوری شدند.

,

از آن جایی که بسیاری از رای دهندگان فقط شرایط رای دادن به‌صورت الکترونیکی را داشتند، به همین دلیل نتوانستند رای بدهند و همین مسئله موجب شد تا این افراد و هم‌چنین برخی دیگر از معترضان خواستار ورود دادستان به این اتفاقات و صیانت از آراء پزشکان شدند.

,

هم‌چنین گفتنی است، رای‌گیری که قرار بود تا ساعت ۲۰ برقرار باشد، به دلیل بروز اختلال فنی در سامانه رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد. از دیگر نکات جالب هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی می‌توان به رای‌ دادن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم در ساعات پایانی رای‌گیری اشاره کرد.

,

قاضی‌زاده در حاشیه حضور در شعبه اخذ رای بیان داشت: بروز مشکل در سامانه رای‌گیری را پیش‌بینی کرده بودیم و به همین دلیل، انتخابات را به دو صورت حضوری و الکترونیکی برگزار کردیم.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌چنین در ارتباط با برگزاری مجدد انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد: تابع تصمیم هیئت نظارت هستیم و هر چه که بگوید را می‌پذیریم.

,

 

,

*خالقی: پیگیری عمدی بودن یا نبودن بروز اختلال در سامانه الکترونیکی برعهده هیئت نظارت است

, *خالقی: پیگیری عمدی بودن یا نبودن بروز اختلال در سامانه الکترونیکی برعهده هیئت نظارت است, *خالقی: پیگیری عمدی بودن یا نبودن بروز اختلال در سامانه الکترونیکی برعهده هیئت نظارت است, پیگیری عمدی بودن یا نبودن بروز اختلال در سامانه الکترونیکی برعهده هیئت نظارت است,

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال در مجلس دهم در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: مسئولان اجرایی و نظارتی باید پیگیری و مشکل را ریشه‌یابی کنند.

, تهران نیوز,

وی در ارتباط با احتمال وجود تقلب در انتخابات گفت: من خودم رای دادم و مشکلی هم نداشتم. اگر هم تقلبی صورت گرفته باشد، هیئت نظارت باید بررسی کند.

,

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همانند سایر انتخابات، مسئولیت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز برعهده فرمانداری‌ها و وزارت کشور است و اگر وجود تخلف در انتخابات برای آن‌ها احراز شود، طبق قوانین عمل می‌کنند.

,

خالقی یادآور شد: در تمام انتخابات نیز همین‌گونه است. اگر اعتراضی وارد باشد، مسئولان مربوطه بررسی و سپس رای قطعی را صادر می‌کنند. پیگیری عمدی بودن یا نبودن بروز اختلال در سامانه رای‌گیری نیز برعهده هیئت نظارت است.

,

 

,

*توییت انتقادی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر

, *توییت انتقادی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر , *توییت انتقادی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر,

شایان ذکر است، ناهید خداکرمی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر و پیروز دموکراسی دیروز در توییتر خود نوشت: شرم‌آور است که وزارت بهداشت بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی انتخابات نظام پزشکی را به آشفته‌ترین و شبهه‌برانگیزترین شکل ممکن برگزار می‌کند.

,

 

,

*مره‌صدق: مرجع قانونی رسیدگی به شکایات، هیئت نظارت است

, *مره‌صدق: مرجع قانونی رسیدگی به شکایات، هیئت نظارت است, *مره‌صدق: مرجع قانونی رسیدگی به شکایات، هیئت نظارت است, مرجع قانونی رسیدگی به شکایات، هیئت نظارت است,

هم‌چنین سیامک مره‌صدق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با بروز مشکل در سیستم فنی انتخابات نظام پزشکی ابراز داشت: مرجع قانونی رسیدگی به شکایات، هیئت نظارت است و تصمیم هیئت نظارت را هر دو طرف قبول می‌کنند.

, تهران نیوز, تهران نیوز,

وی به بیان توقعاتش از افراد منتخب انتخابات نظام پزشکی پرداخت و بیان داشت: حفظ حرمت عرصه پزشکی و ایجاد امنیت حرفه‌ای برای پزشکانی که براساس ضوابط قانونی و علمی و با رعایت اخلاق پزشکی کار می‌کنند نیز از دیگر وظایف افراد منتخب است.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: افراد منتخب باید متخلفان هر صنف را شناسایی و معرفی کنند. برخورد قاطع با متخلفان و کسانی که حقوق مادی و معنوی بیماران را رعایت نمی‌کنند نیز از مهم‌ترین وظایف منتخبان است.

,

گفتنی است، با توجه به اعلام اسامی منتخبان، باید منتظر ماند و دید که نتیجه بررسی هیئت نظارت چه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه