اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه مطرح کرد؛

تربت‌حیدریه قطب تولید سیب‌زمینی شرق کشور/ سالانه 70 هزار تن سیب زمینی کشت می‌کنیم

تربت‌حیدریه قطب تولید سیب‌زمینی شرق کشور/ سالانه 70 هزار تن سیب زمینی کشت می‌کنیم
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: بخش جلگه رخ تربت حیدریه سالانه با تولید 70 هزار تن سیب زمینی بعنوان قطب تولید این محصول در شرق کشور و استان خراسان رضوی به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کریمی فرزقی در گفت و گو با تابان تربت، اظهار کرد: بخش جلگه رخ تربت حیدریه سالانه با تولید 70 هزار تن سیب زمینی بعنوان قطب تولید این محصول در شرق کشور و استان خراسان رضوی به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی افزود: این بخش با داشتن منابع آب و خاک مناسب یکی از حاصل خیز ترین مناطق خراسان رضوی است که بیشتر زمین های آن زیر کشت سیب زمینی قرار گرفته و 86 درصد مردم آن به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه تصریح کرد: تربت حیدریه با سطح زیرکشت 2200 هکتار سیب زمینی و میانگین تولید 32 تن در هکتار و تولید انواع مختلف سیب زمینی خوراکی و صنعتی در این شهرستان، بخش قابل توجهی از کارخانجات خوراک چیپس مشهد را نیز تامین می کند.

,

 

,

کریمی بیان داشت: این محصول در حوزه صنعتی و در تولید چیپس کاربرد دارد که نوع آن فونتانه و اگریا است که علاوه بر مصارف تازه خوری و چیپس، از آن در دیگر صنایع غذایی استفاده می شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: منطقه جلگه رخ تربت حیدریه بذر سیب زمینی  هشت استان کشور را تامین می کند که در شرایط متناسب آب و هوایی مشابه با این منطقه کشت می شود.

,

 

,

کشت سیب زمین در تربت حیدریه از نیمه فروردین ماه تا اواخر تیرماه در نقاط مختلف شهرستان صورت می گیرد که طی سالهای گذشته این شهرستان بعنوان تولید کننده برتر استان با تولید 75 تن در هکتار معرفی شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه